Ik loop sinds het begin van mn zwangerschap in de zw. Nu na mijn bevalling is de zw overgezet naar een zwangerschapsuitkering, deze loopt ten einde op 7/4 a.s en moet ik eigelijk ww aanvragen. Echter ben ik nog steeds ziek . Ik loop met dezelfde klachten als in mijn zwangerschap, maakt dit nog uit voor een zw aanvraag? Ik ga me opnieuw ziekmelden maar ik vraag me af of ik dat nu al kan/moet doen of dat ik dat pas vanaf 7 april kan doen ? mvg
Beste MomQ 2 be Je geeft aan nog altijd ziek te zijn ten gevolge van je zwangerschap. Je bevallingsverlof loopt ten einde op 7 april en je wilt weten wanneer je jezelf ziek kunt melden. Dit kun je doen op de eerste werkdag na je bevallingsverlof. Je belt hiervoor UWV Telefoon Werknemers op 0900-9294. Geef dan wel duidelijk tijdens het telefoongesprek door dat je nog altijd ziek bent ten gevolge van je zwangerschap. Actuele informatie over jezelf ziekmelden na de zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een voorspoedig herstel. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare