Ziek na zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ikkemijik, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals het er nu uitziet ben ik na mijn zwangerschapsverlof ziek door de zwangerschap. Ik ben doorgestuurd naar de klinisch psycholoog in verband met een vermoedelijke postnatale depressie.
    Mijn verlof eindigd op 31 januari. Moet ik het uwv nu al op de hoogte stellen of moet ik gewoon 1 februari bellen om mij ziek te melden?
    En hoe zal dan alles in zijn werk gaan?

Alvast bedankt voor uw reactie

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 4 jan 2016
    Laatst bewerkt: 4 jan 2016
    Beste ikkemijik,

Je geeft aan dat je niet verwacht hersteld te zijn na het einde van je verlof. Je wilt graag weten wat je moet doen om je ziekmelding door te geven.

Heb je momenteel nog een werkgever? Meld je dan ziek bij je werkgever. De werkgever zal de Ziektewet-uitkering namens jou bij UWV aanvragen.
    Heb je geen werkgever? Meld je dan ziek op de eerste dag na je bevallingsverlof. Je kunt de ziekmelding telefonisch doorgeven op 0900-9294. Geef aan dat de klachten ten gevolge van de zwangerschap zijn.
    Bij het doorgeven van de ziekmelding vraag je een nieuwe Ziektewet-uitkering aan. Een beslissing op deze aanvraag krijg je binnen 4 weken.
    Binnen enkele dagen word je teruggebeld door een medewerker van de Ziektewet om je melding te bespreken. Ook zal je te zijner tijd worden uitgenodigd voor een gesprek met de verzekeringsarts.

Een ontvangstbevestiging van de ziekmelding ontvang je per post. Uitnodigingen van de verzekeringsarts of re-integratiebegeleider ook. Houd er wel rekening mee dat de overige correspondentie op MijnUWV onder het kopje 'Mijn documenten' zal staan.

Actuele informatie over de ziekmelding vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Mariƫl
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina