Hoi Ik zat voordat ik ging bevallen al in de Ziektewet Inverband zwangerschaps klachten doordat Ik veel bekkenpijn bloedingen heb gehad open baarmoedermond Nu zit ik tot 22 feb in me zwangerschaps verlof De klachten heb ik nog mijn dochter os prematuur geboren en heb sinds ik een open baarmoeder mond had veel pijn bij me buik en veel bekkenpijn Dus aan het werk kan ik niet en me tijdelijke contract werd niet verleng Hoe en wanneer moet ik me weet ziekmelden De klachten heb ik nog Wil graag weten hoe en wanneer ik me zelf weer ziek moet melden En of ik wel dan gewoon doorbetaald krijg
Beste angeliquexxx, Wat vervelend dat je nog steeds klachten hebt. Je geeft aan dat het zwangerschapsverlof tot 22 februari duurt. Ik begrijp dat je niet verwacht dat je hierna hersteld zult zijn. Je hebt hierover een aantal vragen. Hoe en wanneer moet ik me ziek melden? Je kan de ziekmelding telefonisch doen door te bellen met 0900 9294. Dit kan je doen op de eerste dag na het verlof. Krijg ik wel gewoon doorbetaald? Nadat je bent ziek gemeld ontvang je binnen 6 weken na je ziekmelding de eerste uitkering. Het kan dus zijn dat je een periode niet wekelijks betaald krijgt. Maar vanzelfsprekend krijg je de eerste uitbetaling dan met terugwerkende kracht. Actuele informatie over ziek melden na het zwangerschapsverlof vind je hier. Ik wens jou en je dochter veel sterkte en gezondheid. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team UWV Webcare Team