Ik heb altijd fulltime gewerkt, en nu ben ik op zoek naar een parttime baan en dat is echt een ramp. hebben jullie daar ook zo'n last van?? Mijn laatste baan was ter vervanging van zwangerschap, nu ben ik het zelf en is mijn contract net afgelopen. Ik zou het liefst 24/28 uur of anders 32 uur werken als het dan echt niet anders kan, mare...ben ik dan de enige die hier zo'n moeite mee heeft??
Nee, ik heb zeker ook moeite gehad met het vinden van een baan voor 24 uur. Als ik al wat kon vinden dan werd er door zoveel mensen op gesolliciteerd dat ik niet eens op gesprek mocht komen. Van 6 solli's die ik had gedaan ben ik 1x op gesprek geweest, verder nergens uitgenodigd. Gelukkig kon ik terug komen bij een ex-werkgever, waar ik eerder weg moest ivm een reorganisatie, voor 24 uur.
Pffff, ik ken het.... Helaas waren er geen mogelijkheden bij mijn vorige werkgever om PT terug te komen na mijn zwangerschap. Mijn contract liep af tijdens mijn verlof en inmiddels ben ik al weer een poosje op zoek naar een leuke PT job voor 20-24 uur. Ik zoek me een ongeluk maar tot op heden heb ik ook nog niets kunnen vinden, wordt er een beetje moedeloos van inmiddels
Ik heb nu wel pt werk (32 uur) , maar vind mijn werk absoluut niet leuk. Ik heb voorheen ook altijd ft gewerkt en ik kan ook erg moeilijk een interessante baan vinden voor rond de 24 uur.
Ik werk ook PT, 20 uur en 10 jaar bij dezelfde baas. Nu wil ik na al die jaren graag iets anders maar helaas.....bij alles wat ik interessant vind staat er duidelijk bij dat het speciaal voor de woe en vrij dagen is en dat zijn nu juist de dagen dat ik vrij wil zijn voor de kinderen ivm vrij van school. Het zal dus lastig zijn iets anders te vinden maar in principe zit ik niet verkeerd...... We hebben een vacature en die is ook voor 36 uur. Nu is het al heel lastig om die ingevult te krijgen en zijn we al gezakt naar eventueel 32 maar dat is echt het minimale. Nu reageren daar alleen maar mensen op die parttime willen werken dus wel heel lastig. Veel mensen die het werk leuk en interessant vinden maar niemand die meer dan 24 uur wil werken, het werkt dus ook een beetje 2 kanten op.
Ik wilde graag 32 uur werken en dat ging nog vrij makkelijk, maar veel werkgevers willen die 4 of 8 uur nog wel op een andere manier opvangen. 24 uur lijkt me idd veel moeilijker (hoewel ik toch ook regelmatig vacatures heb gezien hier voor 16 of 20 uur, waar ik dan weer enorm van baalde, haha). Het enige waar ik wel steeds tegenaan liep is dat elke werkgever je het liefst op een andere dag vrij wil hebben. Ik had de maandag en na veel gezeur kon dat bij mijn vorige werkgever dan ook wel. Toen ik mijn huidige baan vond, was het wel voorwaarde dat ik van dag wisselde. Godzijdank kon dat op het KDV nog relatief makkelijk, maar anders had ik echt wel een probleem gehad en had het dus ook misschien niet doorgegaan... PT blijft gewoon soms lastig, helaas, maar ik troost me met de gedachte dat het voor mij als vrouw toch nog (veel) makkelijker is dan voor mijn man bijv. Die wil ook graag naar 32 uur, maar dat blijkt helemaal moeilijk te bevatten voor werkgevers
zijn er mensen die 32 uur werken met 2 kids?>Want ik ben nu zwanger van de tweede en vraag me af of ik dat wel trek??
Een parttime baan vinden is echt een RAMP! Ik ben nu al ruim een half jaar aan het solliciteren en af en toe word ik er echt moedeloos van. Aan de ene kant ook wel begrijpelijk, als er een parttime vacature vrij komt dan reageren er zoveel mensen op, dus een bedrijf heeft zoveel keuze. Waarom zouden ze dan voor iemand kiezen die erg beperkt is qua flexibiliteit. (ivm kinderopvang) Ik werk nu 3 avondjes van 17.00 tot 21.00 uur. Het is niet veel, maar in ieder geval wel een zakcentje
Ik werkte voor mijn eerste zwangerschap al 30 uur (4 dagen). Merk wel dat bij informeren naar een interessante baan moeilijk over wordt gedaan. Zelfs zo erg dat bij telefonisch gesprek partime als mogelijkheid wordt genoemd maar bij sol.gesprek was 32 uur al moeilijk, moeilijk. Die baan is het ook niet geworden en ben lekker blijven zitten waar ik zit. Nu sinds anderhalf jaar een halve dag per week ouderschapsverlof, opmerking van m'n chef: daar heb je recht op en dat kunnen we niet weigeren.
Ik weet wel in welke branche je als parttimer zo aan de slag kunt. Als chauffeur op de vrachtwagen, daar zijn ze juist blij met parttimers. Maar ja, dan moet je dus wel eerst je rijbewijzen halen. Het is wel heel leuk en afwisselend werk. Voor meer info mag je altijd een berichtje sturen.
Ik denk dat het er inderdaad vanaf hangt in welke branche je zoekt. Ik zie in mijn branche ook weinig parttime functies. Vaak 36 uur. Of laatst dan weer een baan voor 16 uur (een soort adviesfunctie), maar dat vind ik weer te weinig. Ik zou ook het liefste 24/28 uur werken, maar ik vrees dat als ik straks moet gaan zoeken (heb nog een jaar een contract) ik toch 32 uur moet gaan werken. Meer wil ik echt niet.