Ziek naar werk?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sunshine88, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.304
    113
    Wat een nare houding hebben die leidinggevenden zeg! Ze nemen alleen zichzelf als referentiekader... Er zijn genoeg zwangerschapsziektes waarbij je niet kunt werken en HG is daar 1 van.
    @Sunshine: helpt het nog als je gewoon zegt dat je hyperemesis gravidarum hebt en dat je daar niet bij kan en mag werken? Misschien realiseert ze zich dan dat je niet een beetje misselijk bent. Verder niet toegeven hoor! Je hebt groot gelijk dat je naar de bedrijfsarts wil, raar dat ze dat tegenhouden, dat kunnen ze volgens mij helemaal niet. Kun je niet gewoon zelf een afspraak maken?

    Anyway: succes allemaal meiden! Als jullie denken dat het helpt wil ik wel vanuit Steunpunt Hyperemesis Gravidarum een stuk schrijven over HG en werk?
     
  2. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Op mijn vorige school (ten tijde van mijn vorige zwangerschap) hielden ze me ook zo ver mogelijk bij de bedrijfsarts vandaan toen het eigenlijk niet meer ging (toen juist later in de zwangerschap). Verloskundige, huisarts en therapeut drongen erop aan dat ik thuis zou blijven, maar dat wilde ik pertinent niet en op school wierpen ze een enorme blokkade op om naar de bedrijfsarts te gaan. Ze deden ook alsof dat heel raar zou zijn en waren heel blij met mijn voornemen om toch door te werken (heb het uiteindelijk ook wel gered tot het einde, maar met nodige gevolgen: heel dom van mezelf).

    Logisch, want een bedrijfsarts had gezegd dat ik thuis moest blijven en daar moet de school zich dan aan houden.

    Dat zal ook de reden zijn dat jouw werkgever niet wil dat je naar de bedrijfsarts gaat.

    Inmiddels werk ik op een school waar de bedrijfsarts wel ingezet wordt. Het is inderdaad zo dat die over het algemeen heel begripvol is en eerder aan jouw kant staat dan aan die van je werkgever.

    Ik zou toch aangeven dat je een afspraak wilt maken (dat kun je zelf doen). Je hebt er recht op, dus je werkgever kan het je niet verbieden.
     
  3. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Help!

    Ik word net gebeld door het bedrijf waar ik me van me werkgever altijd ziek moet melden daarmee werken ze samen en die proberen je zsm weer aan het werk te zetten.

    Ik zei tegen haar dat ik ook medicijnen heb waarop ik een antwoord kreeg: dat zegt niks.
    Ik moet een second opinion aanvragen bij het uwv waarvoor ik ook nog eens 50 euro moet betalen en als ik dat niet doe kan de werkgever het zien als werkweigering, terwijl ik gewoon ziek ben!! Ik ben zo boos wat moet ik nou doen? Ik ben echt boos!
     
  4. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.304
    113
    Ik zou even het uwv bellen wat je het beste kunt doen. Ben je verder lid van een vakbond? Anders kun je daar ook nog even informeren.

    Ik vind het raar dat je werkgever je kan dwingen tegen een besluit van het uwv in te gaan! Heb je inmiddels ook wel contact gehad met een bedrijfsarts? Anders zou ik er bij dat bedrijf op staan dat je wordt teruggebeld door een arts. Dat is de enige die jouw toestand kan beoordelen.

    Succes meis!! Laat je weten hoe het verder gaat?
     
  5. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb t uwv gevraagd en ik kon een second opinion aanvragen want ben in november bij de bedrijfsarts geweest maar ja toen was de situatie anders. Ik ga straks beginnen en kijken hoe t gaat, ben nu kotsmisselijk en zo'n pijn aan me rug en moet al gelijk 8 uurtjes.
     
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.304
    113
    Zodra het ook maar even niet gaat, gewoon naar huis gaan! Jij bent belangrijker hoor!

    Heb je het uwv ook uitgelegd dat jij helemaal geen second opinion wil? Dat je werkgever dat wil? Ben wel benieuwd hoe ze daar op reageerden.

    Als je me je mailadres pbt, kan ik je een infomagazine sturen over HG (extreme misselijkheid), misschien kun je dat onder de neus van je werkgever duwen!
     
  7. Kweenie

    Kweenie Fanatiek lid

    12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    In de lounge is er volgens mij ook een topic aangemaakt door medewerkers van het UWV...misschien kun je daar je vraag ook nog stellen.

    Weet niet veel af van HG (gelukkig) maar wel dat in het ziekenhuis terecht komen omdat je uitdrogingsverschijnselen hebt (wat dus kan bij overmatig veel overgeven) niet is waar je wilt zijn! Zeker niet als je zwanger bent!

    Dus opkomen voor jezelf! En anders geef je maar een keer flink over op de vloer daar! ;) x
     
  8. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    haha Suusje jij bent ook een die harder:D ahha zou echt niet werken hoor als ik de hele dag moet spugen daaag!! werk is ook niet alles . Ik werk om te leven en niet andersom!!
     
  9. Lady C

    Lady C Bekend lid

    19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ik lees je verhaal nu pas. Hoe is het gegaan?
    Balen dat je werkgever zo moeilijk doet. Heb je intussen dat gesprek met je bedrijfsarts al gehad?
    Ik bedoel, dat bedrijf waar je je ziekmelding registreert kan heel veel willen, maar jij hebt recht op een gesprek met je bedrijfsarts en die zegt dan of het zin heeft om het te proberen of niet. Dan heeft dat ziekmeldingsbedrijf en je werkgever gewoon dikke pech.

    Sterkte in ieder geval!

    Oh ja, ik weet niet of je normaal gesproken make-up enz opdoet voor je gaat werken? Vooral niet (teveel) doen als je wel ziek over wilt komen ;) (misschien een overbodige opmerking, maar het helpt vaak wel).
     
  10. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    Ja idd strax ga je erheen met make up zeggen ze dat je je wel goed voelt blijkbaar is ook lullig:S
     
  11. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb me 1 dag ziekgemeld ivm erg kotsen en duizelig! Meteen mn baas verteld waarom ik ziek was! ook aan bedrijf doorgegeven ziek ivm zwangerschap, dan krijgen ze gewoon 100% voor je vergoed ( UWV belde me wel na een dag al op, maar toen was ik al weer aan het werk )
    Mn baas zei tegen mij, mocht je nu je teen stoten en niet kunnen werken, of een griepje hebben, dan wel ff doorgeven dat je niet kunt werken ivm zwangerschap, dan mag ik namelijk gewoon 100% vervanging voor je inzetten :D
    als het niet gaat meid, gewoon ziekmelden, je werkgever krijgt namelijk gewoon voor je ziek zijn betaald
     
  12. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    Wat een lieve baas heb jij m80. Had ik die maar, ik ben nu ook 2 dagen ziek thuis eigenlijk door me zwangerschap voel me heel moe en misselijk maar heb nog niks aan hun verteld. En ik begin morgen met werken. Ik wil graag wachten tot volgende week woensdag de echo, als alles goed is ga ik gelijk de dag erna vertellen aan mijn baas. Want volgens mij ga ik nog vaak ziek worden door me zwangerschap voel me helemaal niet lekker:(:(
     
  13. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Dan voelen we ons hetzelfde...wat grappig trouwens, we lopen gelijk qua zwangerschap en hebben op dezelfde dag de eerste echo, en ook beide een pendel die klopt :D
     
  14. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    haha wat leuk idd ik zie het nu pas:D:D Heb jij ook volgende week woensdag die echo:D:D ? Maar voel je je ook heel moe en misselijk? Ik heb het tegen mijn moeder gezegd maar zij vind dat ik me een beetje aanstel omdat het nog zo vroeg is. Maar goed dat je het gelijk bij je baas hebt aangegeven dat je zwanger bent. Ik twijfelde maandag ook of ik het erbij moet zeggen of niet dat ik pril zwanger ben maar ik durfde niet op 1 of ander manier. Ik ga het sowieso volgende week donderdag zeggen als alles goed is.
     
  15. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja ook heel moe ( moet 's-middags of vroeg in de avond echt ff slapen ) en vooral duizelig! je bent geen aansteller, de een heeft er gewoon meer en eerder last van dan de ander ( zoals ik de een er langer last van heeft dan de ander )
    Mijn vriendin zat vorige zwangerscjap vanaf week 8 tot einde zw.verlof thuis, omdat ze non stop duizelig was en misselijk
    nu is ze weer zwanger en weer thuis....ze is zo duizelig dat ze niet eens op haar werk kan komen...laat staan werken
     
  16. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    Ja dat heb ik dus ook , kan wel de hele dag slapen. Heb het gevoel dat ik helemaal geen energie heb. En duizeligheid heb ik ook , soms wordt het zwart voor me ogen. :(:( Pff ik ben blij als het al volgende week is want dan kan ik het vertellen op me werk en dan kunnen ze begrip voor me tonen. Maar weetje wat het is er zijn nou echt heel veel zwangeren op het werk, hun zijn al bijna uitgerekend. Maar heb niet gemerkt dat ze ziek thuis zijn gebleven of wat dan ook. Ze werken echt keihard, sommigen bij de slagerij of bij de bakkerij. Ik ben bang dat ik strax mocht ik me weer ziek voelen, geen begrip voor krijg.
     
  17. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.304
    113
    Zwangerschap is voor iedereen anders. De bekende zwangerschapskwalen zijn er in ernstige vormen en in minder ernstige vormen en alles daar tussen in. Dat mensen in je omgeving hebben doorgewerkt zegt niet ze harder zijn dan jij oid. Het zegt alleen maar dat jouw zwangerschap anders is.
    Vooral met misselijkheid moet je echt uitkijken als je zwanger bent. Je droogt zo snel uit.
     
  18. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    Bedankt voor je bericht Rosea. Ja met uitdrogen kan ik me wel voorstellen, want ik dronk voor mijn zwangerschap veel thee. En nu ben ik bang dat ik ga overgeven als ik het ga drinken want ben zo misselijk. Ik drink nu heel weinig.
     
  19. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    Ik heb gebeld met de Huisarts voor die medicijn wat tegen de misselijkheid gebruikt kan worden. En hij zei dat ik eigenlijk thuis rust moet houden en niet gelijk gaan werken maar ik ga nu toch werken. En heb mijn moeder gesproken of ik het aan me werk moet vertellen omdat ik zo misselijk ben maar zei zegt nog steeds dat ik me aanstel en dat zijzelf nooit zo misselijk is geweest bij ons:(:(:(
     
  20. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.304
    113
    Meid, onthoud 1 ding: JE STELT JE NIET AAN! Zwangerschapsmisselijkheid kan zo erg zijn! Jij hebt het misschien niet in dergelijke mate, maar blijkbaar wel erger dan anderen. Dat je moeder het niet heeft gehad, zegt niets.

    Misschien helpt het om hier: Steunpunt Hyperemesis Gravidarum (HG) - Extreme Zwangerschapsmisselijkheid wat verhalen te lezen. Dan zie je wel hoe erg het kan zijn. Natuurlijk wel proberen om het niet te veel op jou te betrekken :) Meer als voorbeeld dat zwangerschapsmisselijkheid echt geen onschuldige kwaal is.
     

Deel Deze Pagina