Ziek naar werk?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sunshine88, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    Rosao bedankt voor dat je mij begrijpt!!, ik heb het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen door mijn man niet en door mijn moder niet. Ik ga die site bekijken thxx!!
     
  2. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag een brief gekregen waarin in staat dat ik ongeoorloofd afwezig ben geweest en als ik niet voor 25 dec. reageer krijg ik geen loon uitbetaald.
    Hoe kan ik nou voor 25 dec. reageren als ik vandaag de brief pas heb gekregen?

    Er staat in dat ik heb gezegd dat ik 21 dec. aanwezig zou zijn maar dat ik niks meer van me heb laten horen terwijl ik heb gezegd dat ik zou bellen als ik me goed voel, het slaat echt nergens op om elke dag te bellen terwijl je nog steeds ziek bent. Je kan je dan toch beter bellen als je je weer goed voelt?
    Maar ja, wat doe je eraan..
     
  3. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Helemaal eens!!!!!

    Sorry, maar ik zou het zelfs vreemd vinden als een zwangere die zoveel spuugt en zich zo beroerd voelt, toch blijft werken!
    Kan echt niet goed voor je zijn...
    En je werkgever krijgt bij ziekte op grond van zwangerschap alle kosten vergoed, hoor.
    Kom nou zeg, je mag dan wel loon ontvangen, maar als je zwanger en zo ziek bent, kies je toch echt voor jezelf en je baby.
     
  4. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Klopt...
    Als misselijkheid erbij hoort, geldt dat ook voor bekkenklachten.
    blijf dan ook maar gewoon doorwerken..;)

    ik heb me ook tijdens deze zw.schap een week ziekgemeld omdat ik nergens toe in staat was van de misselijkheid.
     
  5. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn werkgever krijgt gewoon een zwangerschaps uitkering betaald door het UWV dus ik snap niet wat haar probleem is.
    Ik moet mezelf echt inhouden als ik haar aan de lijn heb maar 't maakt me zo boos dat ze gewoon totaal geen begrip heeft en elke keer met van die sarcastische opmerkingen komt, niet normaal gewoon.
     
  6. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Sorry, maar wat heb jij een kut werkgever, zeg!
    Jeetje, hier word een mens toch alleen maar zieker van.
    Stress maakt je nog misselijker (weet ik uit ervaring).

    On-ge-loof-lijk hoe ze daar met je klachten om gaan. Ze nemen je absoluut niet serieus en ik vind hen serieus een bedreiging voor je welzijn.

    Ze krijgen jou gewoon vergoed door het UWV. Daarmee kunnen ze een vervanger zoeken!

    Wat ga je nu verder doen?
    Want zij gooien het nu op werkweigering?
    Dat betekent ontslag?
    Maar volgens mij mag je een zwangere niet ontslaan en al helemaal niet op grond van zwangerschap.

    Ik weet het niet, maar je werkgever komt op mij over als niet helemaal zuivere koffie!
     
  7. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    denk niet dat ze er veel mee kunnen. zou ook ff contact opnemen met t uwv..

    veel beterschap
     
  8. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Wat stom zeg van die brief!!! Heb je al gebeld met je arbodienst en met uwv?
    Ben je nog lid van een vakbond? Anders kan je daar ook nog advies inwinnen over hoe je hier mee om kunt gaan. Vind het echt belachelijk dat ze zo doen!
     
  9. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Kan je vk of je gyn je hierin niet helpen? Dat ze zeg maar aangeeft dat je gewoon niet mag werken? Daar kan je werkgever toch moeilijk tegenin gaan!
     
  10. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net weer gebeld met mijn werkgever en ik moet 12 uur per week werken en over 2 weken bekijken we hoe t is gegaan en om dan uit te breiden naar meer uren. Ik ga maar gewoon en als het niet gaat ga ik maar gewoon weer naar huis, ik heb geen zin meer in gestress me hoofd staat gewoon op ontploffen.
     
  11. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Maar heeft de arbo-arts dat goedgekeurd dan? Je werkgever mag dat niet zo maar beslissen! Ik zou er echt op staan dat je een arboarts ziet voor je gaat werken.

    Kan me wel voorstellen dat het super stressvol is zo! Als je het kwijt wilt, mag je me altijd pb-en oid!
     
  12. ma1

    ma1 Fanatiek lid

    14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    meid, wat zit jij in een rot situatie
    IK BEN ZWANGER VAN DE DERDE EN ZIT SINDS EEN PAAR WEKEN THUIS IVM MISSELIJKHEID EN OVERGEVEN IK BEN OOK NIET IN STAAT NU TE WERKEN.
    MIJN LEIDINGGEVENDE IS 1 EN AL BEGRIP EN ZEGT BLIJF MAAR LEKKER THUIS
    VAN MIJN ZOONTJES WAS IK OOK ALTIJD ERG MISSELIJK IK KON BIJJ DE JONGSTE ZELFS DE HELE ZWANERSCHAP NIET MEER WERKEN.
     
  13. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hoe is t gegaan sunshine? nog gebeld naar instanties om die dreigbrief? denk helaas dat ze alleen wel mee bereikt hebben wat ze wilden. namelijk dat je kwam..

    hopelijk vind je gauw ergens rust. die stress is ook niet goed voor je.
     
  14. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    De 1e keer dat ik naar de arbo arts ben geweest heeft die gezegd dat ik 4 weken moest rusten en dan met 12 uur per week beginnen en dan om de 2 weken kijken hoe het gaat. Maar toen ik bij de arbo arts was geweest was de situatie nog anders toen had ik nog geen last van me bekken en nu is dat er ook nog eens bij gekomen. Dus toen ik vroeg of ik nogmaals naar de arbo arts mocht gaan zeiden ze nee de arbo arts heeft gezegd dat je 12 uur per week kan werken, ze begrijpen niet dat de situatie nu anders is omdat ik last heb van mijn bekken. Dus ze willen me niet nogmaals naar de arbo arts sturen omdat ze dit al eens hebben gedaan.

    In ieder geval bedankt voor jullie steun en tips!
     
  15. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hoe ging t dan? anders meld je je opnieuw ziek of bel zelf de arbo arts. ik zou sowieso naar het uwv bellen om te vragen wat je het beste kan doen nu.

    je zegt dan gewoon dat het niet gaat! en dat het alleen erger wordt. je hebt t geprobeerd toch? betekend niet dat t lukt
     
  16. Antsy

    Antsy Actief lid

    8 okt 2007
    103
    0
    0
    Ik kan rechtstreeks contact met de arbo-arts opnemen mochten er veranderingen optreden. Kun jij dat ook niet gewoon doen?
     
  17. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb het uitgelegd bij het UWV ze zeggen ook dat ik dan een second opinion moet aanvragen, ik heb zelf niet direct contact met mijn arbo arts.

    Heb het nu een paar dagen geprobeerd en ookal zijn t maar 2 uurtjes per dag ik ben gewoon helemaal kapot als ik thuis ben en krijg alleen maar meer last van de buikkrampen en me rug.
     
  18. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief

    meid je moet echt wat beter voor jezelf opkomen hoor. Jij en je kindje zijn nu echt belangrijker dan die stomme werkgever van je

    Heb je zelf al contact opgenomen met zowel je huisarts, verloskundige en de arboarts. Kan de verloskundige anders niet de arboarts bellen?
    Of uwv? En laat anders je man even goed voor je opkomen? Ik ben er normaal niet voor om iemand anders de zaakjes te laten opknappen, maar ik zou ze dus zo niet zelf meer te woord willen staan.

    sterkte met alles!
     
  19. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Meid wat een k*t situatie zeg!
    Maar ik zou zeker verweer voeren tegen die brief van ze hoor!!!! Als je niets doet dan heb je echt problemen!!!
    En ga die second opinion aanvragen bij UWV!!! Geef duidelijk aan dat de situatie is veranderd tov het eerste gesprek bij de Arbo-arts, maar dat je werkgever de "afsrpaak" van de Arbo aanhoudt en zich verder niet meer wenst in te spannen!!!

    Sterkte er mee. En blijf op je strepen staan!
     
  20. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik moet me aansluiten bij hopmarjanneke. meld je OPNIEUW ziek! vraag een brief aan je vk (Die heb ik toen met mijn oudste gehad) deze situatie kan nog wel eens gevaarlijk worden voor jou en je kindje..

    Meid. wat ze doen KAN Echt NIET!

    heeeeel dikke knuffel!
     

Deel Deze Pagina