Hallo dames, Ik ben al tijden te zwaar. Over het algemeen voel ik me niet eens zo heel verschrikkelijk, maar bij tijd en wijlen komt het weer opzetten en denk ik: nu moet je er toch echt wat aan gaan doen, anders komt het er nooit van. Nu zit ik erover na te denken om naar de diëtiste te gaan, maar ik vraag me af of ik daar wat aan ga hebben. Daarbij komt dat, als ik het goed heb, maar 3 uur per jaar wordt vergoed vanuit de zorgverzekering. Ik ben een studerende alleenstaande moeder, en moet rondkomen van mijn studiefinanciering,geen vetpot dus. Ik weet dus ook niet of het überhaupt zin heeft om er heen te gaan. Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hebben jullie er wat aan gehad? Hoeveel moesten jullie betalen? En verdere tips en trucs zijn ook van harte welkom!
Hoi, ik ben wel eens bij en diëtist geweest, maar persoonlijk vond ik het niks toevoegen. Zij had voor mij en dag menu gemaakt, maar ik kan zelf ook wel verzinnen dat ik mager beleg o brood moet en dat ik niet twee keer moet opscheppen en dat ik beter en mandarijn ipv en paasei moet nemen Dus nee, ik heb er niet veel aan gehad in die zin. Je moet het uiteindelijk toch zelf doen
Een diëtiste is zinvol als je zelf niet weet wat goed en gezond eten is en onregelmatig eet. (en dat zijn er meer dan je zou verwachten, sommigen mensen weten dus niet eens dat patat niet zo'n goede keuze is..) Ze kunnen een dieet met je opstellen. Ik heb er nooit iets aan gehad eigenlijk eerlijk gezegd. Dat snoepen niet gezond is dat wist ik al en dat ik regelmatig moet eten dat wist ik ook al... Je kan net zo goed een dieet van het internet halen. Die verhalen die ze afsteken zijn ook vrij standaard. Heb er meerdere gezien de afgelopen jaren maar nog nooit iets verrassends gehoord.
Ja, ik heb absoluut iets aan mijn dietiste. Maar goed die houdt ook geen standaard verhaal en kijkt naar wat ik nodig heb. Ze kunnen ook echt wel meer dan een dagmenu met je opstellen. Misschien moet je eens op internet kijken wat voor praktijk er bij jou in de buurt zit?
Ja, veel aan gehad.16 kg mee afgevallen en niet meer bijgekomen. Ja schommel ietsje. Ze is een stok achter de deur. Ik dacht niet zo slecht te eten maar ze heeft toch meer kennis en inzicht gegeven.
Ik heb er niks aan gehad. Ze vertelde mij hoe ik gezond moet eten, wat ik al weet. Bij mij ligt het aan het snoepen en snacken....elke keer daar heen en wegen gaf wel extra druk om het vol te houden maar na een paar weken was het daar klaar.
Ik zit bij FBTO (weet niet of het per zorgverzekering verschilt), en daar is het inderdaad max. 3 uur. Maar wel eerst eigen risico opmaken. Ik kan het dus helaas niet betalen en geen ervaring..
Nee, alleen een vette rekening want als je eigen risico nog niet verbruikt is, moet je eerst zelf dokken voordat t vergoed wordt uit de basisverzekering!!!
Ik heb alles zelf betaald en was er blij mee! 22 kilo lichter, en niks erbij in nu bijna 3 jaar... Ook een zwangerschap tussendoor gehad en ook die kilo's zelf met de tips van de diëtiste eraf!! Ik vond het idd duur maar voor mij was elke week wegen echt een stom achter de deur... Als de weegschaal niet "voldoende" afgevallen liet zien moest ik me "verantwoorden" en m'n snoep gedrag blootgeven... Bleek dus dat ik best veel snoepte tussendoor... Meer dan wat ik eigenlijk dacht... Maar in kilo was het dus best veel... Ik denk ook vooral omdat je het zelf moet betalen, dat je het serieuzer neemt... Niet "smokkelen" bedoel ik dan...
Dat dacht ik al inderdaad.. Dan houd het voor mij al op helaas. Eigen risico is zeker nog niet verbruikt, dus dan zou ik het allemaal zelf moeten betalen.. Dat wordt em dus niet Maar wel goed om jullie ervaringen te lezen!
Ik vind de kosten voor een dietiste eigenlijk helemaal niet zo hoog. Ligt misschien ook aan je portemonnee, maar dingen als shakes, poeders of weightwatchers zijn duurder en daar geven mensen soms zonder nadenken veel meer geld aan uit. Je zou uit de bieb anders eens het boek mindfull afvallen kunnen halen van joanna kortink, dan leer je echt anders met jezelf en eten omgaan.
Ik ben een hele tijd geleden ook wel redelijk goed afgevallen bij de diëtiste, kreeg het trouwens gelukkig volledig vergoed. Heel fijn maar juist daardoor denk ik net te weinig motivatie Helaas wegens omstandigheden weer flink bijgekomen maar het hielp toen wel. Ik heb de adviezen nog ergens in me mail, heel standaard eigenlijk maar ben er toch zo'n 9 kilo mee kwijtgeraakt. Ik kan je de lijst wel doorsturen als je wil