Wanneer opvang regelen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door ElleE, 21 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Ik ben van plan om na de bevalling gewoon vier dagen te blijven werken (doe ik nu ook) en m'n vriend gaat ook vier dagen werken. We hebben dus voor drie dagen een opvang nodig, maar wanneer moet je dat regelen? Moet je dat al vrij vroeg in de zwangerschap doen of kan dat ook wel wat later? En moet je dan ook al aangeven voor welke dagen je opvang nodig hebt?

2. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Nou je moet het echt zo snel mogelijk regelen!
    Bij ons hier in het zuiden moet je zelfs op een wachtlijst gaan staan en dan kan je hopen dat ze een plekje hebben tegen de tijd dat de kleine naar de opvang gaat.
    Op het moment dat je je inschrijft moet je inderdaad al aangeven welke dagen je opvang wilt hebben (ivm de planning).

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Het is verstandig sowieso eerst na te denken over de vorm van opvang. Wil je bijvoorbeeld een kinderdagverblijf, gastouder, oppas aan huis etc. Een vriendin van me die in Den Haag woont heeft echt ontzettend lang op de wachtlijst gestaan voor het kinderdagverblijf, pas toen haar dochter een paar maanden oud was konden ze terecht.

Wanneer je in een wat minder drukke regio woont kan het zijn dat de wachttijden wat minder zijn. Bij een gastouder buro idem, wanneer zo'n buro geen gastouder beschikbaar heeft zullen ze doorgaans gaan werven via bijvoorbeeld een advertentie.

Mijn advies, regel het zo snel mogelijk! Je kan beter meerdere opties gereserveerd hebben om er vervolgens een af te zeggen (let wel op de algemene voorwaarden bij inschrijving) dan te laat regelen en nergens meer terecht kunnen.

Succes!

Gr. Wen

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb dat ook al snel gegregeld,
    en de voor keurs dagen opgegeven op het werk.
    Tis alleen de vraag, of ze daar wat op uit doen...

5. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik ben naar een ouderavond van de kinderopvang geweest toen ik 6 mnd zwanger was. Toen heb ik het ook maar gelijk geregeld, want er was een wachttijd.

Deel Deze Pagina