ziek of innesteling?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tulp21, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emjee

Emjee Actief lid

23 jul 2009
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bumba: fijn dat je het leuk hebt gehad en nog heerlijk 2 weken vrij!

Bij mijn zoontje heb ik bij 4 dagen overtijd pas voor het eerst getest, maar toen knalde de streep uit het venster zeg maar, haha. Ik was toen net met de pil gestopt dus ik was er toen nog niet zo mee bezig. Nu alweer 9 maanden gestopt met de pil...

En net waren de voortekenen van de ongesteldheid wel heel duidelijk aanwezig, wat lichtroze slijm. Dus...hopelijk zet het snel door en gaan we vol goede moed door naar de volgende ronde. Misschien ga ik maar eens een maandje de ovulatietesten doen. Begin namelijk het idee te krijgen dat mijn eisprong veel later is dan ik altijd dacht.
    Hoe is jullie ervaring met ovulatietesten? Welk merk kan je het beste nemen?

2. esje24

esje24 Actief lid

13 mrt 2007
    146
    0
    0
    Makelaar
    Den Helder
    goedemorgen allemaal,

@ jellybean: wat laat 16 oktober! Mag je niet eerder i.v.m. je mk van de vorige keer? hier werkt dat wel zo. dan mag je vanaf 6 weken komen (eerder heeft geen zin omdat het hartje dan nog niet te horen is). Maar ja, aan de andere kant wordt de kans dat het na je bezoek bij de vk met 8 wk zwanger mis gaat ook minder natuurlijk en dat is ook een fijn gevoel! Na zo'n echo is alles veel echter natuurlijk!

@ Bumba: fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Lekker hoor nog twee weken vrij!

@ daphne: Hier begint het ook allemaal te rommelen. Trek in chocola en allemaal voorbodes op mijn ongi. (welke volgens mij dit weekend moet komen)

@ emjee: snap dat je het vervelend vind met je leidinggevende. Hoop voor je dat je ongi heel snel komt, maar beter nog van helemaal niet natuurlijk! Heb je helemaal niet het gevoel misschien toch zwanger te zijn?

@ hier: Ik heb dit weekend flinke buikgriep gehad. Dus die misselijkheid was goed te plaatsen achteraf. Verder helemaal geen tekenen van een eventuele zwangerschap. Eerder een ongi die eraan zit te komen :(
    Wel heb ik hele dikke witte afscheiding (sorry, weet het klinkt vies). Is dat ook normaal voor je ongi? Ruikt niet of zo.

3. esje24

esje24 Actief lid

13 mrt 2007
    146
    0
    0
    Makelaar
    Den Helder
    Emjee, ik heb geen ervaring met ovulatietesten, maar wel goed van je hoor. Misschien is je eisprong toch later inderdaad.

4. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    @Bumba: heerlijk zo'n vakantie. Ik ga begin november 2 weekjes naar Curacao en aansluitend een paar dagen New York, kan er niet opwachten.

@emjee: ik heb wel eens ovulatietesten van de kruidvat gebruikt. Die zijn wat goedkoper, maar net zo goed denk ik. Ik was juist deze maand van plan om ovulatietesten te gaan gebruiken, omdat ik afgelopen maand twee keer het idee had dat ik aan het ovuleren was, 1 heel vroeg en de andere heel laat. Nou blijkt dat de laatste waarschijnlijk mijn innesteling was.

@esje: in het ziekenhuis in Zoetermeer willen ze juist voorkomen dat je veels te vroeg komt, wat daarna alsnog kan mislopen.
    Ik kon al een week eerder terecht, maar 16 oktober komt ons beiden het beste uit. En ja, zo weet ik ook zeker dat ik het hartje zal horen en dat er meer te zien valt. Intussen probeer ik zo gezond mogelijk te leven, vooral wat mijn suiker betreft.

Hier moet ik eerlijk zeggen, dat ik echt af en toe het idee heb dat ik niet zwanger ben. Een week geleden had ik veel meer last van mijn boobys, nu gaat het en komt het met vlagen.
    Heb wel heel veel last van rommelende darmen. Gisteren kreeg ik hele erge krampen door winderigheid, gelukkig weet ik het verschil tussen pijn in mijn baarmoeder en winderigheid, anders was ik erger geschrokken.
    Praat wel al elke dag met de baby, zo van blijf er rustig zitten.
    Denk dat ik over een maand veel beter zal voelen, zekerder.

5. esje24

esje24 Actief lid

13 mrt 2007
    146
    0
    0
    Makelaar
    Den Helder
    @ Daphne: Wat leuk een nachtje weg voor kerst! Mijn schoonvader woont in Frankrijk, Bob is dit weekend naar hem toegegaan (toulousse). Je hebt inderdaad ook wel een Franse naam en Estelle is ook een franse naam toch? (heel mooi ook!)

@ jellybean: Er zijn natuurlijk dagen bij dat je er (nog) niks van voelt en dan komt er ook nog die onzekerheid bij. Blijf lekker praten tegen het kleine wondertje in je buik, das ook fijn voor jezelf.

6. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben weer terug van klein weekje weg was heerlijk! Heb alles teruggelezen, maar geheugen is niet heel goed ben ik bang....

Maar wat ik natuurlijk niet vergeten ben ;)

Jellybean: Gefeliciteerd!!!! Wat een fantastisch nieuws! Kleintje houd je goed vast aan je mama... Heel fijn dat je nu iets heel ergs leuks hebt om naar uit te kijken... Ik heb vorige keer meegedaan aan MvM en doe nu ook weer mee. Het is even een gedoe, maar het is het wel waard wat je voor anderen kunt betekenen. Je kan vanaf zes weken meedoen, tot zestien weken. Ik zou multivitamines voor zwangeren slikken, dan weet je zeker dat je alles binnenkrijgt.

@Esje: je schreef een paar pagina's terug iets erg liefs over ons allemaal hier, helemaal mee eens!

@Esje en Daphne: nog een paar dagen en dan is het weer D-Day...spannend!!!

@Emjee: al wat meer zekerheid vandaag? Vervelend zeg...

@Bumba: fijn dat jullie ook zo'n goede week hebben gehad!

7. Emjee

Emjee Actief lid

23 jul 2009
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Wanabemama, ook weer terug! Je reageert op iedereen, maar hoe gaat het met jou? Daar zijn we natuurlijk ook nieuwsgierig naar. Heb je al een echo gehad?

@Jellybean: ja, die eerste maanden zijn een ellende om door te komen, helemaal als je al eens een mk hebt meegemaakt. Maar hou vertrouwen hè.

@Daphne: Jij nog steeds goede hoop, mooi zo. ik kwam vandaag ook al met koppijn terug van het werk. Het is zo druk, dat ik niet meer weet hoe ik het allemaal moet doen, morgen eerst maar eens een plannetje maken.

@Esje: Ooh bah, buikgriep. Daar kan je ook flink misselijk van zijn ja. Die witte afscheiding is wel herkenbaar, van zowel naderende ongi als wel zwanger zijn. Nou ja, daar heb je ook niks aan hè, zo'n antwoord?

Hier nog steeds geen ongi, maar heb nog steeds geen gevoel dat ik zwanger ben. Als ik het aankomend weekend nog niet ben, ga ik weer testen. Het kan ook wel een beetje stress zijn dat het er nog niet is. Waarom duren mijn cycli alleen maar langer en nooit korter dan de vorige :( Bah.

8. esje24

esje24 Actief lid

13 mrt 2007
    146
    0
    0
    Makelaar
    Den Helder
    Wannebemama, leuk dat je er weer bent! Hoe was je midweekje? en voel je je al wat fitter?

Emjee, knap dat je kan wachten tot het weekend! Ik ga waarschijnlijk ook testen rond die tijd (als mijn ongi uitblijft natuurlijk!) hoop dat onze banners volgende week in weken mag verschijnen :)

9. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Goeie morgen allemaal,

@wannabemama: leuk dat je er weer bent. Hoe voel jij je? Heb je al je eerste echo gehad?

@emjee: zoooooo dat jij zo lang kunt wachten, daar heb ik bewondering voor. Je zegt je niet zwanger te voelen, maar dat had ik ook, alleen de pijn aan mijn borsten hebben me aanleiding gegeven voor het testen.

@esje en daphne: nog een paar dagen en jullie mogen testen, leuk is dat, SPANNEND

Hier alles hetzelfde, voel me niet echt zwanger, heb nauwelijks kwaaltjes.
    Vorige keer was ik super misselijk en constant gevoelige borsten, had ook constant een zeurende pijn in mijn lies. Wat uiteindelijk niet goed bleek te zijn.
    Maar dit keer niks, nada, nothing. Alleen last van mijn darmen en af en aan pijn aan mijn borsten (wat vorige week veel erger was).
    Heb minder trek in eten, wat voor mij niet verkeerd is. Ben moe, slaap niet zo goed, maar ja of dit van de zwangerschap komt, dat weet ik niet.
    Moet eerlijk toegeven dat ik af en toe heel erg bang ben en jij praten tegen de kleine helpt me zeker.

10. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    @Jellybean: eerste echo is volgende week dinsdag, al bijna dus. Ben wel erg benieuwd, hoop zo dat alles goed is! Gelukkig nog maar 6 daagjes geduld! Ik had de eerste week ook helemaal geen kwaaltjes, daarna kwamen ze dubbelhard. Dus zegt gelukkig niks. Maar begrijp je onzekerheid helemaal hoor, dat hoort er helaas bij, helemaal als je een mk hebt gehad.

@Esje: vakantie was heerlijk, echt een aanrader om met een dreumes/kleuter naar zo'n huisjespark in Zeeland te gaan. Ik was zaterdag echt heel ziek, zo moe en misselijk dat ik mijn bed amper uit kon komen. Maar vanaf zondag voel ik me een stuk beter, geen idee waar het aan ligt (ga natuurlijk wel meteen weer piekeren dat het mis is gegaan, maar kan het redelijk van me afzetten gelukkig!) Spannend van het weekend testen! Wat denk je zelf?

@Emjee: jeetje nog steeds geen ongi, je houdt het wel spannend! Ik voelde ook helemaal niets/noppes voor mijn NOD, dus hoeft op zich niks te zeggen gelukkig!

11. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    O ja, zat trouwens te denken of we ons niet moeten verplaatsen naar 'zwanger worden clubs'. Wat vinden jullie?

12. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Wannabemamma welkom terug.Fijn dat je een lekker midweekje gehad hebt.
    We hebben dan ook wel mooi weer gehad?
    Voel je je verder goed?

Daphne spannend......
    Wat zegt je gevoel?

Jellybean die kwaaltjes komen nog wel hahaha.
    Wacht maar af.
    Maar ik snap je bezorgdheid wel.

Emjee voor jou is het superspannend.
    Wie weet heb je van de week een test in handen die er bijna uitknald!!
    Ben je wel vaker overtijd of juist niet?

Esje wanneer ga jij testen?

Lavina waar ben je meid.
    Hoe is het met je?

Wie weet hebben we deze week wel drie zwangeren erbij.
    Het wordt spannend.....

Bumba

13. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Mischien ben ik een gelukkige en heb een hele makkelijke zwangerschap, hihihihihhi
    Probeer gewoon rustig te zijn en geduld te hebben.

@wannabemama: je eerste echo is met 10 weken, zooo, dat is laat of niet? Of heb je er zelf voor gekozen?

Wie weet vanaf wanneer je het hartje kunt horen kloppen?
    Aangezien ik verhuisd ben heb ik een afspraak gemaakt in het ziekenhuis in Zoetermeer, alleen nu vind mijn vriend dat hij liever wilt dat ik gewoon in het ziekenhuis in Leiden blijf, want daar kennen ze me al.
    Wat vinden jullie? Moet wel zeggen dat ik in Leiden een hele fijne gyno heb en weet niet wat voor iemand ik in Zoetermeer krijg.

14. esje24

esje24 Actief lid

13 mrt 2007
    146
    0
    0
    Makelaar
    Den Helder
    @ jellybean: je kan het hartje inprincipe met 6 weken horen. Soms ligt hij net verkeerd en hoor je het net niet, maar met 8 weken moet er al wel een hartslag te horen zijn (is mij verteld bij mijn eerste zwangerschap)

@ bumba: Ik denk dat ik zondag ga testen. Hoop tenminste dat het dan nog nodig is en dat ik ook durf. Toch best gemengde gevoelens gekregen na de laatste keer met al dat testen.

Ik geloof dat ik mezelf een beetje gek loop te maken hier. Mijn reukvermogen is ernorm en zelfs mijn urine ruikt sterk en ziet troebel. 's morgens ben ik ontzettend moe (maar ja de herfst is begonnen en daar heb ik ook altijd last van). Ik blijf mezelf voorhouden niet zwanger te zijn (om teleurstelling te voorkomen straks), maar toen bob vanmorgen zei: volgens mij ben je zwanger je gedraagd je anders, toen begon ik stiekum toch weer te hopen!! Was het maar alvast zondag!

15. Emjee

Emjee Actief lid

23 jul 2009
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Nou, hier is de verwachte ongi dan toch doorgebroken. Eindelijk. Ben er niet eens verdrietig van, al het verdriet was er zaterdag al uit met de negatieve test denk ik.
    Net mn lief verteld dat ik van plan ben ovulatietesten te gaan doen. Ja, of we doen het gewoon 3x per dag 4 weken lang, was zijn antwoord. Tsja.....toch die testen dus. Iemand die ik ken die onder begeleiding van een gyn loopt vertelde dat met die testen de kans toch wel iets groter is. Nou ja, we gaan eens kijken. Als mn eisprong nu gewoon rond de 14 dagen blijkt te zijn, doe ik ze misschien de volgende keer niet meer (hopelijk is het dan ook niet meer nodig :) we blijven positief).

@Esje: spannend weer meid! Die hormonen, ze maken je helemaal gek. Tell me about it...

@Jellybean: volgens mij kunnen ze het hartje inderdaad pas echt goed horen vanaf 7 a 8 weken en dan is ie soms ook nog moeilijk te vinden. Als je het reizen naar Leiden ziet zitten en je hebt daar een fijne gyn zou ik daar weer heen gaan. Maar moet je de hele zwangerschap onder controle bij de gyn? Want dan zou ik voor dichtbij gaan denk ik.

@Wanabe: ja misschien wel een goed idee, zo'n club. Maareuh...hoe werkt dat?

16. esje24

esje24 Actief lid

13 mrt 2007
    146
    0
    0
    Makelaar
    Den Helder
    Emjee wat jammer, maar inderdaad ook fijn dat het nu eindelijk doorgebroken is (die onzekerheid is ook maar niks). ben wel benieuwd hoe dat gaat met die ovulatietesten. Moet je daar dan over een specifiek aantal dagen mee beginnen? Heel veel succes deze ronde!

Ik kon de verleiding niet weerstaan vanmorgen en pakte de test die ik nog had liggen van vorige maand. Maar niks hoor. Is natuurlijk ook nog wel heel vroeg. De vorige keer toen ik in het weekend mijn ongi moest verwachten teste ik die maandag erna pas positief, dus ik denk dat ik nu gewoon wacht en dinsdag weer ga testen als er niks komt. Koop voor de zekerheid gewoon niks (ken mezelf een beetje :))

Hoe is het bij jou daphne?

17. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    Emjee, balen van je ongi, maar kan me ook wel een beetje voorstellen dat het nu een soort opluchting is, kunnen jullie tenminste weer verder.

Esje en Daphne: spannend, spannend, ik duim voor jullie!

Ik ga zometeen voor de eerste keer naar de vk, weet nog dat ik dat de eerste keer superspannend vond, is nu wel een stuk minder. Maar de echo volgende week is minstens even spannend als de vorige keer!

18. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    @emjee: gewoon zien als nieuwe ronde nieuwe kansen en ik was ook van plan om deze maand ovulatietesten te gaan gebruiken (gelukkig hoeft het niet meer)
    Heb ergens gelezen dat een combinatie van tempen en ovulatietesten heel goed werkt.

@Daphne: ik ga gelijk onder behandeling van de gyno, omdat ik suikerziekte heb. Dus ja heb besloten om mijn eerste afspraak in Leiden te hebben en dan met de gyno te overleggen wat het beste is. Heb wel gisteren gehoord dat de Diaconese hooggeprezen wordt op het gebied van gyneacologie en bevallingen.
    Mijn eerste echo is pas op dinsdag 13 oktober, heb dit bewust gekozen omdat ik dan 8 weken ben.

@wannabemama: veel succes bij je eerste afspraak
    ik heb voor volgende week al afspraken staan voor mijn internist en diabeteseverpleegkundige, spannend allemaal
    tijdens mijn zwangerschap zijn hun zelfs belangrijker dan de gyno, hihihiihihihihi

@esje en daphne: jullie houden het hier wel spannend hoor, gezellig, ik tel de dagen mee met jullie

19. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Nee nog niet, verwacht deze wel binnenkort te hebben. Ik heb het via Bol.com besteld, maar daar hadden ze alleen 2de handse te koop, dus moet via een partikulier komen, denk dat het dan wat langer duurt.

20. missdevil

missdevil Actief lid

22 sep 2009
    146
    0
    0
    beveiliging
    rotterdam
    wat een goeie vraag ziek of innesteling
    dat heb ik dus ook !

ik ben een beetje verkouden .. maar voor de rest niets

en ik krijg er steeds meer kwaaltjes bij