Welkom missdevil! Altijd weer spannend waar de kwaaltjes vandaan komen. Nog even wachten dus voor je het zeker weet. Succes! @Wanabe: spannend weer die eerste afspraken. Bij ons doen ze altijd eerst een echo en daarna pas een intake, grappig dat het bij jullie andersom is. Maar volgende week de echo, dat is echt wel spannend ja. Een mooie mijlpaal, als alles goed is, en daar gaan we wel vanuit natuurlijk. @Jellybean: wat een gedoe als je suikerziekte hebt, heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan. Maar wel fijn natuurlijk dat alles goed in de gaten gehouden wordt. @Daphne: alweer lekker nerveus aan het worden dus. Dat krijg je ook met al die kleine kwaaltjes. Ik denk soms weleens dat die hormonen in de pil enzo allerlei dingen onderdrukken. Ik ben de laatste paar maanden veel emotioneler (in positieve en in negatieve zin ook helaaas, hahaha) die stomme hormonen ook. Hoop natuurlijk dat het bij jou allemaal zwangerschapssymptomen zijn!!!! Heb vanochtend bij de Kruidvat de ovutesten gehaald. Man! Daar moet je eerst een hele studie voor doen om het te begrijpen. Zal er vanavond eens goed voor gaan zitten, want het is me nog niet duidelijk wanneer ik ermee moet beginnen, er zitten maar 5 testen in . Afijn, we hebben een project deze maand: WIGIME (Wanneer in godsnaam is mijn eisprong???? ) Er staat trouwens in de gebruiksaanwijzing dat als je binnen 3, 4 maanden niet zwanger bent, je een arts moet raadplegen, dan al?!
hahahahahah Emjee hoe verzin jet het.............hahahahahaha de WIGIME Ik was van plan om 3 van die dozen te kopen (ja het is een vermogen) en dan ermee te beginnen vijf dagen na mijn eerste ongi dag. Ik had al het idee dat mijn ovulatie wisselend was en aangezien ik echt niet weet wanneer ik zwanger ben geraakt, bevestigd dit mijn vermoeden, hihihihihii Volgens de uitleg moet je volgens mij op dag 12 van je cyclus beginnen. Succes ermee. Vandaag heb ik vlaggen van misselijkheid. Lekker is dat, hahahahahaha, niet heel erg ernstig.
Emjee ik heb ze ook gisteren gekocht. Die studie valt wel mee hoor hahha Wel jammer dat het er maar 5 zijn. Volgende maand koop ik die van de site die zijn ook goed. bumba
Missdevil: welkom, hoop dat het echte verschijnselen zijn! Houd ons op de hoogte! Emjee: LOL WIGIME Nooit geweten dat ik daar mee bezig was, hihihi Jellybean: o jee, misselijkheid begonnen, hoop dat het een beetje te doen blijft. Maar is wel weer een mooie bevestiging toch? Eerste afspraak is geweest en was prima. VK vertelde dat ik wel gewoon sushi mocht eten (wel alleen vers natuurlijk). Vond ik zulk goed nieuws...ben daar echt gek op namelijk. Vorige zwangerschap heb ik helemaal niet gegeten, de tweede dag na de bevalling meteen besteld, was heerlijk. Vanavond staat er bij ons dus sushi op het menu...kan niet wachten!!!
Dames, ik ben gebroken vandaag. Ga nu uitloggen, naar mijn huisje rijden en onder de deken kruipen. Voel me echt super super moe. Fijne avond iedereen.
Ben ik de enige hier, die op mijn werk niet de hele dag op dit forum zit??? . Heb er op mijn werk echt geen tijd voor, maar dat haal ik 's avonds en op m'n vrije dagen wel weer in @Bumba: Ooh leuk, jij ook! Die studie valt inderdaad nog wel mee. Ik heb inmiddels de gebruiksaanwijzing wat beter gelezen. Vind het alleen nog wel lastig welke cyclusduur ik nu moet nemen. Pak jij het gemiddelde of de kortste? Volgende keer die van de site? Welke volgende keer?? @Daphne; ben voor de Kruidvat gegaan, want daar was ik en daar hadden ze alleen eigen merk, dus nou ja, die dus maar. @Wannabemama: Eet smakelijk!!! Ik heb in de eerste zwangerschap ook dingen laten staan, die ik een volgende keer gewoon zou eten. Wist je bijv. dat bijna alle brie van gepasteuriseerde melk is gemaakt? Ga straks even sporten, tot morgen!
@Jellybean: Slaap lekker, lekker toegeven aan moeheid, hoe saai ook. Heeft je lichaam nodig! @Emjee: Sushi was heerlijk. Dank voor de tip over de brie, had het toevallig net een paar dagen geleden gelezen, dus van het weekend lekker brie op toastjes gegeten. Volgens de SMEP methode moet je geloof ik op dag 10 beginnen met ovu testen, dan weet je zeker dat je hem niet mist. Sport ze! Ik heb trouwens op het werk ook geen tijd hoor, ik heb nu een paar extra dagen tijd, dus nu lukt het wel!
Nou dames, ik moet even mijn verhaal kwijt. Wij zijn vorige week naar de fa gweest, o.a. voor zaadonderzoek van mijn man. Vandaag kregen we de uitslag... Niet goed... Normaal moeten er 20 miljoen actieve gezonde cellen aanwezig zijn, en bij hem maar 2 miljoen, da's maar 1/10! Ik dacht dat de wereld onder mijn voeten wegzakte. Ik weet niet zo goed wat ik met de info moet. Ik heb de arts zelf niet gesproken en zit met zoveel vragen... Gelukkig mogen we over anderhalve week al weer naar hem toe en gaan we direct stappen ondernemen. Het is niet helemaal hopeloos, ik ben in januari al eens zwanger geweest (lucky shot, zei de fa). Ik ben nu zo onzeker, zal het ooit wel wat worden met ons of moet ik deze droom laten varen. Ik weet het allemaal even niet meer. Wat vinden jullie, zijn er ook ervaringsdeskundigen? Ik weet even niet hoe ik het moet hebben, ik voel me zo alleen.
Wannabemamma fijn dat alles goed is. Nu lekker genieten. Ennuh....sushi mmmmm. Missdevel welkom. Vervelend he dat wachten. Jellybean is logische hoor dat je onzeker bent. Dat hebben we allemaal en zeker na mk. Maar probeer ook te genieten want voor je het weet is die kleine er. Emjee ja ik doe met je mee. En hopelijk is er geen volgende ronde maar ik denk hier wel. Wij gaan dit weekend weg met de hele familie en laat nou net dit weekend mijn ei sprong zijn. Dus ik baal. Maar ja het is niet anders. Daphne ik doe ook mee met het wigime hahaha. Was niet van plan er weer zo lang over te doen om zwanger te worden. Dus neem al vroeg actie. Niet geschoten is altijd mis toch?? Minke ik wil jou een hart onder de riem steken na jou verhaal. Ik weet precies wat je meemaakt. Ook wij hebben een zaadonderzoek gehad 2x zelfs. En twee keer slecht maar wel rechte zwemmers. De ene keer was 2 miljoen en de tweede keer was 5 miljoen. en dan krijg je een verhaal van de gyn van "er is er maar 1 nodig". Daar zit je op dat moment niet op te wachten. Maar wel de waarheid. Ons werd aangeraden om vitamine pillen voor mijn man te halen met extra zink. Ik weet niet of het daardoor komt maar de tweede maand nadat hij daarmee begonnen is was ik zwanger. Schijnt goed te zijn voor zijn zwemmertjes. De kwaliteit van het zaad is van zoveel dingen afhankelijk. Stress,griepje,roken,drinken, daar kan je al gelijk zon uitslag van hebben. Hebben ze ook een afspraak gemaakt voor een vervolg check? Daar moet 3 maanden tussen zitten en dan kijken ze nog een keer. Dan kan de uitslag heel anders zijn omdat de man zijn zaad om de 3 maanden "ververst" wordt. Meid heel veel sterkte. En heb je nog vragen mag je me altijd een pb sturen. Dames sorry voor dit hele lange verhaal maar ik vind dat ze soms in het ziekenhuis je een heel verhaal geven en als je buiten staat weet je nog niets. Ik weet uit eigen ervaring hoe dit is dus zo'n verhaal grijpt mij aan. Oja minke ook wil ik je nog meegeven: IK HEB EEN HEEL MOOI MANNETJE ROND KRUIPEN !!!! Ondanks die uitslagen! En spontaan. Bumba.
he gelukkig zijn daar ook manieren voor om alsnog zwanger te raken met de goede cellen.. het eind van de wereld is er nog niet hou vol zoals je al zei je bent als eens zwanger geweest
@Minke: hier ook geen ervaringsdeskundige, maar heb inderdaad van mijn leidinggevende begrepen dat een man de zaad binnen 3 maanden hersteld is, door een aantal dingen te stoppen zoals roken, minder drinken, rust hebben en gezond eten. Kan me wel voorstellen dat het lullig is als je aan het einde van zo'n gesprek naar huis gaat met het gevoel dat je heel veel vragen hebt. Gelukkig hebben ze google zoekmachine uitgevonden, het is niet helemaal hetzelfde als het verhaal van de dokter, maar je kunt wel een hoop zoeken en mischien alvast aan de slag gaan. We hebben hier in ieder geval iemand die het zelf heeft meegemaakt en nu toch een jongetje thuis heeft lopen. Dus je dromen niet laten varen. Fight till the end. @wannabemama: ik ben zeker niet van de sushi, wel van de brie en ik maakte me al zorgen daarover, hahahahaha @bumba: sorry maar ik zou zeggen, stiekem verdwijnen een paar keer gedurende het weekend, een rustig plekje zoeken en alsnog klussen. Weet zeker dat je familie het zal begrijpen als ze ooit horen waarvoor het was. @Daphne: Ik begrijp wat Jurgen bedoeld maar 2 weken zou echt voor mij teveel zijn. Ben een heel geduldig mens, maar op de een of ander manier toch niet hiermee, hihihihi Trouwens boek is binnen, ga van het weekend lezen. @emjee: hihihihihi, ik heb het ook erg druk, maar zit in een hoekje waar niemand ziet wat ik aan het doen ben, dus af en toe klik ik om te kijken wie wat heeft geschreven, hihihihihihihii. Lekker gesport gisteren Met mij gaat het goed. Gisteren toen ik thuis kwam heb ik een UNNOX tomaten soep opgewarmd en met een lekker pistoletje gegeten. Werd er super misselijk van en hing gezellig op de toiletpot. Dan maar slapen, heerlijk, ik lag om 8 uur al in mijn bed. Mijn vriend kwam om 10 uur thuis, hij maakte me wakker want moest mijn suikerspiegel meten en mijn langwerkende insuline nog spuiten. Weer misselijk..................dan maar weer gaan slapen. Lekker fit opgestaan en niet meer misselijk gelukkig. Vanochtend nog langs het ziekenhuis om bloed te prikken en nu gezellig werken. Al met al heb ik het goed.
Bedankt voor jullie reacites. We hoeven niet een tweede keer zaad in te leveren, het was zo wel duidelijk geloof ik. Mijn man neemt al zink, rookt niet, drinkt soms, leeft gezond, draagt wijde boxers... Ik dring hem al van alles op haha. Dinsdag over een week mogen we al weer heen en dan wordt het waarschijnlijk IUI. Ik vind het allemaal prima, zolang het maar een keer gebeurd. Dan maar hopen op wat meer in één keer, dan ben ik direct klaar. Sorry voor de ego-berichtjes, en bedankt voor de lieve bemoedigende reacties. Jellybean; ik had jou nog niet gefeliciteerd, super!
Minke, ik ging er even goed voor zitten om jouw verhaal te lezen. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen heb er geen ervaring mee, maar vind het wel heel vervelend voor jullie. Heel veel sterkte, succes en ik hoop dat er tussen die twee miljoen een flinke doorzetter zit! Miss devil, welkom. Wordt spannend nu he? Verder was ik erg blij om te lezen dat sushi gewoon mag! ben er zelf ook erg fan van! @ hier: de nod dag nadert en ik ben nog nooit zo onzeker geweest. Vanacht weer een nare droom gehad over verliezen van bloed en was er bijna zeker van dat ik ongesteld was geworden, maar gelukkig bleef het dit keer bij een droom. Ik voel van alles rommelen in mijn buik en heb dit keer geen flauw idee of het op een zwangerschap duid of toch de menstruatie. Borsten zijn wel wat gevoelig, maar over het algemeen zijn het allemaal symptonen die ook heel normaal bij de menstruatie zijn Sorry voor mijn klaag berichtje, mijn emoties heb ik vandaag niet helemaal onder controle. Aangezien Bob ook weg is (die trouwens blijft beweren dat ik zwanger ben) voel ik me vandaag nog zieliger. Ik zou wel kunnen huilen om alles, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.
Esje, die onzekerheid is ook niet leuk... Ik heb dat ook iedere keer hoor. Vlak voor dat ik ongi moet worden dan barst het los. Trouwens, ben vandaag weer ongi geworden en vond het eigenlijk wel fijn. Weet nu dat ik toch niet zwanger raak, dus ik loop er ook niet meer over te panieken de hele tijd. Eigenlijk lucht het ook wel weer op, dat je weet wat er aan mankeert. Enneh, die Multi Zwanger Worden van Etos, die werken dus toch wel hoor! Raad het iedereen aan die onregelmatig is, kijk maar naar mijn onderschrift. De tweede maand nu van 27 dagen! Fijn hoor, weten wanneer het komen gaat. Hoe is het met de zwangeren onder ons? Helemaal happy en vol zelfvertrouwen hoop ik? En weer uitgerust hihi!
Deze zwangere heeft heel af en toe het idee dat ze niet zwanger is, want voel soms helemaal niks. Daar zou ik eigenlijk blij om moeten zijn, maar geeft veel onzekerheid, want dan weet ik ook niet of alles goed loopt. Elke keer als ik naar toilet ga ben ik weer bang om rood te zien . Maar ja, ik denk dat dit gevoel voorlopig blijft, omdat ik al eerder een MK heb gehad. @Esje: ga je morgen al testen of ben je van plan om een paar dagen te wachten? @Minke: als ik je banner goed lees dan heb je ook een poosje terug een mk gehad of niet? Dat betekend dat 1 in die 2 miljoen z'n werk heeft gedaan. Dus verlies zeker geen hoop.
@minke: Bah, wat een vervelend bericht hebben jullie gekregen! Kan me voorstellen dat je even helemaal van de kaart was. Welke stappen gaan er nu ondernomen worden? @Jellybean: ja, dat elke keer bang zijn om rood te zien, dat kan ik me zo goed voorstellen! Ik weet zeker dat dat ook mijn grootste angst gaat worden als ik ooit weer zwanger ben. @Esje: SPANNEND! Wanneer ga je testen? @Bumba: Er moet toch een creatieve manier te verzinnen zijn tijdens het familieweekend!? Ik ga er eens even over nadenken, kom er op terug Ik ben er helemaal uit met de ovutesten, met mijn cyclus moet ik vanaf dag 12 gaan testen, dus dat heb ik meteen met koeienletters op de kalender geschreven, hahaha. Ga vroeg naar bed vanavond, heb donderdag een spier verrekt in mn nek, au. Alleen mn hoofd rechtop houden, doet al pijn. Hoop dat het morgen wat beter is. Fijn weekend verder allemaal!