Hallo allemaal, @Bumba: k... van die ongi, vooral omdat je toch best wel last had van symptomen. Zo zie je maar hoe ons lichaam ons in de malling ka nemen. Had ook na de mk gelijk het gevoel dat het weer raak was, echt alle misselijkheid, kwaaltjes enz. En nee toch niet zo. Knuffel meid. @esje: ei twee dagen na ongi? zoooooooo dat is pas vroeg. Ik denk ook zelf dat ik zwanger ben geworden bij een vroege ei, maar de mijne was denk ik zo'n 8 dagen na mijn ongi. Dan ben je super ontregeld, als je de cyclus moet geloven, dan wordt je weer heel snel ongi. Heeft z'n voordelen en weer z'n nadelen. En nee, mijn vriend werkt voor de gemeente, dus is altijd gewoon thuis, dus dat probleem hebben wij gelukkig niet. Lijkt me heel erg frustreren om je ei te voelen terwijl hij er niet is. @Emjee: logisch ben je blij voor de rest, maar je wilt zelf ook en dat maakt je verdrietig. Helemaal herkenbaar. Knuffel. @Daphne: geen ruzie maken als je moet klussen, gelukkig hebben jullie het snel goed gemaakt. @wannabemama: succes met je nieuwe baan, kan me voorstellen dat het niet de ideale situatie is op dit moment, maar hopelijk ben je binnenkort minder moe en minder misselijk Hoop dat ik niemand ben vergeten.
Nu ik: Vermoeidheid is de laatste week wat minder geworden, heb alleen veel moeite om op te staan s'ochtends, maar eenmaal ik op ben dan gaat het weer goed. Misselijkheid komt en gaat, ik wordt vooral s'avonds na het eten misselijk. Merk wel dan mijn blaas wat gevoeliger is, gelukkig drag ik inlegkruisjes, want elke keer als ik nies komt er zeker een druppel urine mee. (sorry niet echt fris). Voor de rest zijn het mijn booby's die last hebben van deze hele gebeuren, kon vanacht bijna niet op mijn buik liggen, omdat ik dan pijn heb aan mijn borsten. Morgen heb ik de eerste echo, joepie. Heb vorige week zeker 4 keer wat rozigheid afgeveegd, dus dat maakt me super ongerust. Wil de hartje horen en het beebje zien om toch wat meer van te kunnen gaan genieten.
Hallo allemaal, Wat een rustige boel hier, zijn jullie allemaal met vakantie? Heb vandaag om 17.45 mijn eerste echo, joehoeeeeeeeeeeeeeee. Ben super blij. Ben ook super misselijk sinds gisteren, weet niet of het van de zenuwen komt of doot de zwangerschap. Wil de kleine zo graag zien en horen. Blij blij blij blij, ik ben blij..........
Haha Jellybean, nee hoor! Aan het werk Joehoe, de eerste echo! Wat spannend! Ooooh, kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent! Het is zoooooooooooo leuk om je kleine frummel voor het eerst te zien! Echt waar! Geniet er maar lekker van (maar dat komt wel goed denk ik ). Misselijkheid kan nu nog best komen hoor.... Hoop dat je er niet al teveel last van hebt!? Hier alles goed. Gisteren m'n spiraal laten verwijderen bij de HA... Pfff, dat k-ding zat gewoon vastgegroeid!!!! Maar goed, al met al is 'ie er wel uit nu dus..... Heb er wel last van, maar ben even gerustgesteld door 't Spaarna dat het geen kwaad kan. Op naar 4 november met een stiekeme klusronde er tussendoor
Hier ook geen vakantie hoor maar lekker wezen babyzwemmen. Jellybean heel veel plezier vanmiddag met je echo. Het is zo mooi om te zien. Geniet ervan. Emjee er zat geen 13 dagen tussen. op maandag positieve test ( dus dan moet ie nog springen). En vrijdag de achtste begon het smiddags al een beetje. Is 11 dagen wel raar toch? Zou die test niet goed geweest zijn. Nou ja ik denk dat ik maar net als jij met smileys ga kopen. Wel zo duidelijk. En hoe is het met jou? Voel je iets of niet? Daphne voor jou wordt het ook spannend. Christey hoe is het met jou. Zie dat de operatie niet helemaal goed is gegaan. Heb je wel kans om zwanger te worden of gaan ze nogmaals proberen om je eierstokken open te krijgen. Sorry als het een domme vraag is maar ik ben er niet in thuis.
Bumba, er zijn geen domme vragen meis Op zich is alles nu weer open (op mijn linker eierstok na, maar het zou moeten lukken met alleen rechts) en nu is het afwachten. 4 nov. weer terugkomen voor controle, maar nu mijn spiraal er gister uit is gegaan, gaan we het tot die tijd toch 'stiekem' proberen. Voor m'n hystero van 4 november laat ik dan bij de huisarts m'n bloed testen om te kijken of ik wel of niet zwanger ben voor de zekerheid. Verder gaat het aardig. We moeten afwachten of alles nog wel lukt... Zijn we met 4 maanden zelf proberen niet zwanger, dan worden we doorgestuurd naar de fertiliteitsarts. Eigenlijk wil ik 4 nov. vragen of we nu al niet door kunnen voor IUI, omdat deze menstruatie al weer aardig moeizaam op gang kwam. Dat is voor mij een teken dat er weer "iets" in de weg zit... en ja, dan wordt het zwanger raken wel lastig... Maar we zien wel, eerst maar ff rustig aan en ziet wat deze maand brengt Babyzwemmen, wat heerlijk! Dat hebben wij nooit gedaan, maar daar heb ik spijt van!!!! Damiën is nu echt een gevaar bij het water... zou er zo in springen zonder angst... daarom gaan we hem binnenkort maar eens opgeven voor peuterzwemmen (maar dat roep ik al 3 maanden ofzo ). Werkt het een beetje met ovutesten??? volgens mij is het best nog wel een gehannes om de juiste, meest betrouwbare te vinden of niet??? Chris
@Christy: Jeetje, wat een gedoe allemaal. Was je van de eerste wel spontaan zwanger eigenlijk? Kan me voorstellen dat je nu wilt doorpakken en meteen naar de fertiliteitsarts. @Bumba: Ooh 11 dagen? Ja, das wel weinig ja. Maar ja, ook weer niet heeeeeel weinig. Misschien komt het de ene keer sneller dan anders. Na een positieve test springt ie binnen 24 uur, dus dat kan ook betekenen binnen 1 uur als je ei een beetje tempo maakt Nou ja, beter een korte cyclus dan een te lange toch? @Jellybean: HOE WAS HET???????????????????????? Hier alles rustig, een beetje lichte steekjes in mn liezen, maar dat zegt helemaal niks als ik naar de vorige keren kijk. Merk wel dat ik weer wat alerter begin te worden op signaaltjes. Maar goed...ik moet echt nog geduld hebben. Geduld, geduld, geduld, geduld, geduld. Ben trouwens beetje voor de grap met een e-coaching begonnen op Hart & Ziel (gratis) de cursus heet "duurzaam geluk". Ik ga ervan uit dat ik dus straks hoe dan ook heel gelukkig ben, hahaha. Het is wel grappig, je moet oa een dankbaarheidsdagboek bijhouden. Elke dag dingen opschrijven waarvoor je die dag dankbaar bent. Dit omdat onze aandacht altijd naar het negatieve gaat (goh, het kon wel over mij gaan.... )
Zo christy dat is wel heftig. Ik kan me voorstellen dat je er vaart achter wil zetten. Vind ook dat je er goed mee omgaat (tenminste zoals je schrijft). Het lijkt of je een hoop geduld hebt. Ik zal voor je duimen. Emjee ik ken het, ik ben er ook weer zooooo mee bezig. Maar jij hebt dus steekjes, spannend. En hoe zit het met je geduld? Als je nou een beetje teveel hebt stuur dan een beetje hierheen.hihihi Heeft het bij je zoontje lang geduurd voor je zwanger was? Wij hebben dus lekker gezwommen vanmorgen. Ik vind het echt een feestje om daar heen te gaan. Nou heb ik ook een echte waterrat. Morgen weer een dagje werken en dan weer lekker 2 dagen vrij. Het wordt wel koud zag ik. BBrrrrrrr!!!!
Dames, voor degenen die het al een keertje hebben meegemaakt hoef ik dus niet te vertellen hoe overweldigend het is om je kleine voor het eerst te zien. Het is zo'n klein dingetje, met een super hard kloppend hartje. Kon mijn ogen niet geloven? Je kon het hartje duidelijk zien kloppen. Helaas niet gehoord. Ze zei dat de machine die ze aan moet sluiten om het hartje te horen een soort van stoot naar het baby toestuurt. Ze vind 8 weken nog veels te klein en kwetsbaar om ze dat aan te doen. Maar dat vond ik helemaal niet erg want ik kon het hartje duidelijk zien kloppen. Heb fotos meegekregen. Ze heeft nog naar een broertje of zusje gezocht, maar het is er maar 1. Over de bloed bij het afvegen moest ik me geen zorgen maken, ze heeft in de buurt van de kleine geen gekke dingen gezien, zoals bloedproppen of iets dergelijks. Dus dat heeft helemaal geen invloed op de kleine. Super gevoel.
Oke dat was mijn echo trip, hihihihihihihi @Bumba: dat babyzwemmen lijkt me super leuk. Ik hou sowieso van zwemmen, dus zal zeker zo iets doen. @Emjee: Duurzaam geluk?? hihihihihi, klinkt wel leuk. En ja het is wat we allemaal op hopen, voor altijd gelukkig zijn. Helaas leven we niet in een sprookjesland, dus af en toe hebben we alsnog stroebelingen in ons leven. Maar afhankelijk van hoe we deze aanpakken, kunnen we nog steeds gelukkig voort leven. Dit is dus wat ik probeer. Geloof met nou het lukt niet altijd, maar dat komt omdat ik vaak te veel van anderen verwacht en ja ook omdat ik snel geneigd ben om de negatieve dingen eerder te zien dan de positieve. Hey maar het idee om een dankbaarheidsdagboek bij te houden lijkt me wel leuk. Weet je al precies hoe dat moet gebeuren? @christy: Kan me echt voorstellen dat je niet meer wil wachten en dan zou ik het bij het volgende gesprek ook gewoon aangeven. Mischien kunnen ze je ook uitleggen waarom ze vinden dat je het nog 4 maanden zelf moet proberen. Eigenlijk hoop ik gewoon dat je voor 4 november een posi test hebt en dat je de IUI niet eens meer nodig hebt. Duim, duim, duim. Joehoe, waar blijven de andere dames?
Dag dames, ik merk de laatste tijd ontzettend goed mijn ei, dat had ik anders nooit. Slik nu drie maanden etos zwanger worden en ik ben nog nooit zo regelmatig geweest. Is erg fijn, alleen heb ik sterk het gevoel dat ik er eigenlijk niks aan heb... Ik zal toch niet zwanger raken. Ik wist ook niet zo goed wat ik nou moest, normaal is het klussen geslagen met mijn ei, alleen tja, heeft het zin, denk ik nu alleen nog maar. Ik weet ook wel dat het nog wel kan, maar de kans is zo verschrikkelijk klein... Ik lees iedere dag op het forum maar ik weet niet zo goed wat ik moet melden. Er zijn hier tot 17 nov sowieso geen nieuwe ontwikkelingen... Jellybean, wat heerlijk, de eerse echo. Een zalig gevoel is dat, wetend dat er iets in je leeft en dat het allemaal goed verloopt. Geniet ervan meid. Christy, jeetje wat een verhaal. Ook heftig hoor. Maar wel goed dat er nu één eierstok bereikbaar is, toch? IUI zou inderdaad niet zo'n raar idee zijn bij jullie lijkt mij.
@Jellybean: Super! Nu kan het genieten echt beginnen! Was je net zo ver als je zelf dacht, of zat daar nog wat verschil in? @Jellybean& Daphne: Ooh ja, het dankbaarheidsdagboek is heel simpel. Elke dag aan het eind van de dag 3 dingen opschrijven waarvoor je dankbaar bent die dag. Dat kan iets groots zijn (bijv een mooie echo ) maar ook iets kleins zoals een knuffel met je man, of je bent dankbaar voor het mooie zonnige weer. Het idee is dat je zelfs op een enorme klotedag toch gedwongen wordt om na te denken over waarvoor je dankbaar bent, zodat het positieve aan het eind van de dag benadrukt wordt. Bij mij werkt het goed! En het gaat nog veel verder, maar dan moet je maar even op de site kijken. @Bumba: Bij mijn zoontje was ik binnen 2 maand zwanger, dus dat is nu wel effe anders. Tuurlijk geeft het geen garantie, maar ik had er echt geen rekening mee gehouden dat het nu zo lang zou gaan duren. @Minke: Waar merk je aan dat je je ei hebt? Ik kan er bij mij namelijk nog geen wijs uit worden. Jij moet nu echt afwachten, bah, niet leuk. Vind het leuk als je een berichtje doet, maar je moet het alleen doen als je wat kwijt wilt natuurlijk!!! Of je laat gewoon even weten dat je nog leeft: ik leef nog Zo, ik ga zo eens lekker op de bank hangen. Maak me zelf alweer gek, want ik had zojuist veel wit slijm bij het plassen (heb ik dan NU PAS mn ei?????????) Oh my god... sorry hoor meiden voor mijn onzekere gemuts elke maand weer
Emjee niks sorry dat hebben we allemaal iedere maand weer. Enne.....ik wil je niet gek maken maar bij een zwangerschap heb je wit slijm. Minke ik kan me voorstellen dat je niet weet wat je moet doen met je ei. Ik zou zeggen toch klussen. Beetje gek misschien nu met dit onderwerp maar niet geschoten is altijd mis. Dus ik zou het toch even gezellig maken. Daphne leuk he dat het echt kleine mensjes zijn. En dat ze gaan kletsen zo leuk. Jellybean GEFELICITEERD MET JE ECHO. Zo mooi om te zien he. Willen jullie weten wat het wordt? Hier heb ik gewerkt vandaag. Kleine man met oma naar de boerderij geweest. Vind ie helemaal super. Morgen naar het cb. Ben benieuwd naar de cijfertjes. Helaas horen er ook prikkies bij.
@Bumba: bedankt hè! Nog meer onzekerheid Maar ja, ik blijf realistisch: voor mijn ongi komt heb ik ook altijd veel witte afscheiding. Dus nou ja, het kan eigenlijk van alles zijn, haha. Hoe wast het op cb? Welke prikken waren het? Ik weet nog dat alleen die bmr zo vervelend was, verder had mn zoontje geen last van de prikken. @Daphne: hoi ongeduldige muts! Hihi. Het is wel fijn dat je wat andere dingen om handen hebt, ben je er toch minder mee bezig. Nog negen dagen? Tijd genoeg om weer allerlei kwaaltjes te krijgen Ik ben vanochtend lekker de stad in geweest, heerlijk weer en lekker bij de Hema een kop koffie gedronken. Nu nog even het huis een beetje aan kant, want dat stof valt met deze zonnige dagen altijd extra veel op
@Minke: kan me heel goed voorstellen dat je het idee hebt dat het allemaal geen nut heeft. Maar ik denk er als volgt over: sex is niet alleen voor het maken van baby's, het is een stukje ontspanning, een stukje liefde met je mannetje, een stukje intimiteit. Voor mij is een relatie zonder dit deel, of in ieder geval zonder het plezier hierin geen goeie relatie (heb ik weleens meegemaakt). Wat ik je eigenlijk probeer te zeggen is, al denk je dat het weinig nut heeft wat baby betreft, probeer toch plezier in te hebben, geniet ervan. En wie weet krijg je nog een leuke bijkomstigheid. Niks gedwongen, gewoon lekker genieten. Ik hoop dat je me begrijpt, vind het eigenlijk moeilijk om uit te leggen. @daphne: thanks voor de tip. Ik ga ze gelijk inscannen, wist inderdaad niet dat ze vervagen. Zo zie je maar. 9 dagen vliegen voorbij, vooral als je lekker bezig bent. @emjee: ja, heb je nog wat anders gekocht behalve een kop koffie? Met mij gaat het oke, ben na het avondeten super misselijk. Heb advies van mijn dietiste gehad om minder te eten en vooral vet te ontwijken. Dus ga dat maar proberen. En vermoeidheid blijft, om 10uur s'avonds lig ik onder mijn dekbedje. Heerlijk..............
Jellybean is een goede tip die daphne gaf. Je kan ook inscannen en dan af laten drukken als gewone foto. Ik was ook altijd s'avonds misselijk. Daphne wat gaat het hard he? Ongelooflijk. Estelle wordt al bijna twee toch? Ik weet nog wel dat ik lag te bevallen en nu is hij alweer 1! Hahaha. Emjee sorry... Maar het kan wel. Wat zegt je eigen gevoel? Hier was alles goed op het cb. Nog steeds met het gewicht aan het onderlijntje en lengte aan het bovenlijntje. Prikkies waren niet zo leuk maar binnen twee seconden weer over toen zat hij weer te spelen met de blokjes. Deze enting kan hij binnen 5 tot 12 dagen ziek worden omdat het een zwak virus is wat ze inspuiten zei ze. Hij was voor de hersenvliesontsteking en nog 1. Nou heb ik gelukkig een kind wat niet zo snel ziek is dus das lekker. Heb hem vandaag wel wat gegeven voor 3 doorkomende tandjes (tegelijk). Zo zielig. Zo het is een heel verhaal geworden. Nu aan de koffie.
@Daphne: euhm...wat heb ik allemaal gekocht bij mijn favowinkel...regenlaarsjes, een nieuwe portemonnee, sloffen en 2 dikke stukken gevulde speculaas Verder alvast wat Sint/verjaardagcadeaus gescoord vanochtend. Bij de Trekpleister waren leuke speelgoedaanbiedingen! @Bumba: hier ook een jongetje wat altijd op de onderste lijn bungelt. Verbaast me ook niets, wij waren vroeger allebei van die scharminkeltjes, hahaha. Zolang de steigende lijn er maar in blijft zitten toch. Hoop dat het meevalt met de nasleep van de prikken! (volgens mij heb je inderdaad de bmr nu gehad) En tsja, wat zegt mijn gevoel? Als ik heel eerlijk ben? Dan denk ik dat het deze keer weleens raak kan zijn.....heb een soort van gekke kalmte over me heen. Kan het niet goed uitleggen, maar ik weet dat ik het beide vorige keren ook had. en af en toe wat kleine steekjes. Maarrrrrrrr, ik hou ook weer rekening met een teleurstelling hoor. Mn lichaam heeft me nu iets te vaak voor de gek gehouden. Morgen weer een daggie werken en dan weekend!
@Jellybean: vervelend die misselijkheid! Inderdaad van vet eten, word je toch het snelst misselijk. Maar op de gezonde toer dus?! En lekker toegeven aan de moeheid als het kan hoor. Je lichaam heeft blijkbaar de rust nodig. Ik lig trouwens regelmatig om 22 uur in mn nest als de volgende ochtend de wekker weer om 6.30 gaat Heb echt mn uurtjes slaap wel nodig.
Haha Daphne je hebt wel wat gedaan zpen en geshopt heerlijk toch? Wel leuk zon feest regelen. Emjee ik duim voor je. En ook ik weet wat je bedoeld met een soort kalmte over je heen voelen. Dus wie weet. En het was idd de bmr en de hersenvliesontsteking. Eingelijk vind mamma het erger dan hij. Even huilen als de prik erin gaat en dan is hij het al snel weer vergeten. Moet zeggen dat hij ook echt hard is voor zichzelf. Hij liep laatst tegen de deur aan en hij loopt gewoon door.