ziek of innesteling?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tulp21, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Goeie morgen dames,

Hoe is het met iedereen?
    Met mij gaat het goed. Heb nu het idee dat ik minder moe ben, minder gevoelig en veel vrolijker, hihihihihihi. Laten we hopen dat het voorlopig zo blijft.

Emjee: werk je voornamelijk met mannen? want hun zijn meestal de ongevoelige varkens die zwangerschappen als een organisatorisch iets zien. Als dit het geval is, probeer ze dit dan niet kwalijk te nemen, zij snappen het gevoel toch niet.
    Als het vrouwen zijn..............kijk ze dan aan met slechte ogen, want die zouden beter moeten weten.
    Joh, trek je er niks aan, jij bent gelukkig en dat is het meest belangrijke.

Bumba: ik denk juist dat het voor mij wat makkelijker wordt, want dan weet ik dat hij een reden heeft om daar naar toe te gaan. En dat hij niet voor dat wijf gaat, maar voor de kleine. Hij heeft de laatste maanden een hoop gedaan in haar huis en ik begin het gevoel te krijgen dat ze misbruik maakt van de situatie. Hij heeft d'r hele huis geverfd, allerlei meubels in elkaar gezet/opgehangen, bla bla bla.
    We zullen het van zelf merken.

Miranda: meestal zijn de kleintjes de dupe van dit soort verhalen. Dat willen wij zeker thuis niet hebben en proberen daarom goeie afspraken te maken.

Daphne: stress gevoel ken ik al te goed, die kwam na mijn mk heel hard aan, ik weet niet hoe je ermee moet omgaan, zou je willen adviseren maar ik weet hoe moeilijk het is en weet niet hoe je het kan voorkomen.

Nenna: oke dat van de grote van de folikelen wist ik ook niet, vervelend, wat je zegt als het te groot is kan het ook niet goed zijn voor je eileider.

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hey meiden, Zo ineens veel berichtjes erbij :D Ik probeer nog alles te onthouden maar weet niet of het lukt ;)

@ Jellybean en Miranda: ik vind het gewoonweg knap hoe jullie je relatie zo hebben voortgezet. Blijf positief en de toekomst zal veel beter worden!

@ Bumba: Hoe is het met jou? Ja ik was voor eerst in jaren (eerste keer was ik zwanger van joshuah) 3 dagen overtijd. Wilde gaan testen maar ineens kwam toch de bloeding opzetten :(
    Zwaar zeg met je man in deze situatie hoop dat alles goed komt!

@Nenna: meid wat een grote follikel zeg! :$ Wat gaan ze er nu tegen doen?

@Daphne: Dat is dus bij mij ook een van de redenen waarom ik dus niet ga voor nov/dec. Ikzelf ben 8 nov jarig mijn schoonmoeder dezelfde dag en mijn schoonvader de 11e. Daarbij nog wat familieleden + hebben altijd feesten en sinterklaas. Dec is met kerst mijn vriend jarig en ook daar weer erg drukke dagen! Vind het zielig als de kleine geen eigen feestje kan krijgen. Hopelijk is het deze maand raak en wie weet een mooi streepje met valentijnsdag ;) Ohh enne dan ook miss een 10/10/2010 baby :p (grote kans erop als het raak is voor mij haha) Ik ben nu begonnen met etos zwanger worden vitaminen te nemen. Miss komt ik bepaalde vitamines te kort. Balen dat het voor jou ook zo onzeker is zeg! Hoop houden meid!

@Jellybean: Grappig beide op de 2e jarig. Mijn zoontje is dezelfde dag als jou vriend jarig ;)

3. Emjee

Emjee Actief lid

23 jul 2009
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden, allen bedankt voor jullie bemoedigende woorden! Op dit soort momenten ben ik echt heel blij met dit forum. Even een bevestiging voor mij, dat ik er me overheen moet zetten. Jellybean, het zijn inderdaad voornamelijk mannen die deze opmerkingen direct of indirect maken. Ach, ik merk ook dat het met mijn eigen gemoedstoestand te maken heeft, hoe goed ik er tegen kan. Gister was gewoon een slechte dag.

Nenna, dank voor je uitleg. 5cm in een walnoot lijkt me geen fijn idee inderdaad! Houden ze je nu wel goed in de gaten dan?

4. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Hey meiden,

Zo he wat een berichten allemaal.
    Gezellig!
    Vind het altijd erg leuk om hier te lezen.

Even uit het blote hoofd.

Daphne ik vind het knap dat je zo kan denken.
    Zou ik ook wel willen doen maar helaas.
    Ik denk net als emjee iedere gemiste kans is er 1.

Miranda heftig als je kind verdriet heeft om zn vader.
    En zeker als je dan niets kan doen.
    Ik snap je boosheid.
    Wel fijn dat je een nieuw gezin hebt.

Emjee leuk dat iedereen het weet.
    Hoe reageerde je kleine man?
    Beseft hij het of niet.
    En je werk...meid laat ze lekker jou probleem niet.
    Haha dat moet ik zeggen.
    Ik was er zelf ook mee bezig hoor hoe moet het straks als ik bevallen ben.
    Wil je weten wat het wordt?

Jellybean knap dat je het kan hoor.
    Heb er echt respect voor hoe jullie dat doen en hoop dat het allemaal goed komt en jullie een gelukkig gezinnetje gaan vormen.
    Gaat verder alles goed met je?
    Voel je je goed?

Veronique zo dat zijn aardig wat verjaardagen.
    Wij hebben dat in juli.
    En 10-10-2010 is een mooie datum maar wel een risico.
    Wat als het niet op die datum wil komen haha.

Bij mij zat iedereen op scherp op 08-08-2008.
    Maar manneke bleef mooi nog 10 dagen zitten haha.
    Maar ook wel een mooie datum vind ik 18-08-2008.

Hoop dat ik niemand vergeten ben.
    En anders sorry.

Vandaag gewerkt en ben moe.
    Zo lekker naar mn bedje.
    Heerlijk !

Weltrusten allemaal.

5. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Nenna 5 cm????
    Zo he!!!
    Wanneer weet je wat meer?

Sterkte.

6. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Goedemorgen....

Even over de datum's... bij mijn dochter was t 20-04-2004. Mijn dochter kwam 5 dagen eerder op haar uitgerekende datum... helaas.
    Wij gaan nu voor 20-10-2010!!! hahahaha
    Of dan trouwen of dan n geboorte!

Heb geen puf om te reageren sorry... misschien vanmiddag en anders vanavond even. Ben kei moe.... slaap al 2 nachten héél slecht... geirriteerde boobs... superkoud. Volgens assistente van de dokter heb ik de griep! Nou moet ik idd erbij zeggen dat mijn lichaam anders voeld... meer koude zweet! Gisteravond lag ik te gloeien in bed terwijl ik verrekte van de koud. We zullen zien. Gosteravond moest ik nog naar theorieles. Ben idd gebleven tot 22.00 uur maar t was ook wel gezellig.

Zo ik ben er weer weg van want moet over n klein halfuurtje aanrijden voor werk!

7. nenna

nenna Bekend lid

9 nov 2009
    699
    0
    0
    groningen
    @ emjee en bumba: ik moet morgenvroeg weer naar de gyn. dan hopen ze dat hij niet groter is geworden:$:$ ik heb er momenteel niet veel last van maar het is ook wel weer een gemiste kans denk ik. zal wel niks worden zo'n grote follikel. en als hij wel knapt.....vuurwerk;) dan kan ik daar wel veel last van krijgen.:(

moet eerst vandaag lesjes verzorgen voor groep 8 kinderen die volgend jaar naar het VO gaan. hoop dat hij dan niet knapt.....:(

8. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Dames ben vandaag bij de verpleegkundige geweest en we hebben naar het hartje geluisterd.
    Ze heeft me nog een aantal tips gegeven voor dingen die ik nog regelen en uitleg gegeven over de bevalling.
    Jeetje ik ben al 21 weken, het gaat allemaal zo snel.

Emjee: wil jij weten wat het wordt? jij hebt he ook al meegemaakt dus je weet ook dat je over een paar weken veel beter zult voelen. Tenminste dat heb ik. Ben super fit en vooral super vrolijk, echt grappig. Lijkt wel alsof ik helemaal aan het bloeien ben.

Bumba: zoals ik eerder schrijf ik voel me super goed. Kan de hele wereld aan.

Nenna: voel je ook aan je lichaam dat de eitje zo groot is? Ik duim voor je dat je morgen goed nieuws krijgt.

Daphne: ik weet precies wat je bedoeld als je zegt dat je denkt dat april je geluks maand wordt. Na mijn mk had ik ook het gevoel dat ik september weer zwanger zou worden en ja, ik had gelijk. Alleen elke maand ertussen in hoopte ik toch dat het raak was.

Veronique: ik had inderdaad al op je handtekening gezien dat je kleine op dezelfde dat is geboren is als mijn vriend. Leuke mannetjes zijn het dan ook.

Miranda: heb je beter kunnen slapen?

De drukte begint nu op mijn werk, tot 1 april zullen we het zeker druk hebben, vooral met partikulieren die hun aangifte moeten laten doen.
    Wel een gezellige tijd, met veel klanten die langs komen op kantoor. Moet we weer in de veranderingen van de belastingstelsel gaan verdiepen.

9. Emjee

Emjee Actief lid

23 jul 2009
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Daphne: laat jullie leven er niet téveel door beïnvloeden hè? Bij ons was het raak, juist in de maand dat we flink aan de wijn zijn geweest tijdens een uitje met vrienden. Het kon me even niet boeien allemaal. Het is natuurlijk wel beter om gezond te leven, maar ontspanning blijft ook wel belangrijk! En tsja...die stress in de laatste week, je kan je er boos om maken of accepteren dat het nu eenmaal een stressweek is. Ha! Makkelijker gezegd dan gedaan ;) Hoop dat het nog voor jullie "stop" raak is!

@Jellybean: Fijn om wat tips te krijgen! Ga je nog naar een zwangerschapscursus of yoga oid? Ik heb de vorige keer yoga gedaan en dat was heel leuk en nuttig. die vrouw gaf ook heel veel tips steeds. Wij wisten de vorige keer dat het een jongen was. Hoewel het me ook weleens leuk lijkt op het eind verrast te worden, denk ik dat het praktische overwint. Het is nu eenmaal supermakkelijk om het te weten. Nog 8 weekjes wachten voor ons.... De vorige keer voelde ik me vanaf het begin af aan eigenlijk redelijk goed, dus heb ik niet echt die opleving meegemaakt, nu hopelijk wel! Begin al wel iets meer energie te krigen gelukkig, ben niet meer om 21 uur al doodop. Dus dat is al heel fijn.

@Nenna: succes morgen bij de gyn!

10. nenna

nenna Bekend lid

9 nov 2009
    699
    0
    0
    groningen
    @emjee:
    ik moet er morgen om 8.40 zijn...laat het daarna wel even horen

@daphne, jellybean: de gyn vroeg ook of ik er pijn aan had. maar eigenlijk voel ik er niet veel van, alleen als ik in elkaar ga zitten/voorover zit dan zeurt het wat. maar ik denk dat als ik het niet wist het mij niet was opgevallen.

ik hoop alleen dat hij niet verder is gegroeid.....op het internet kan ik niks vinden over zo'n groot follikel, ze hebben het dan over een cyste en die kunnen zelfs 7 cm worden:$:$:$
    morgen weet ik meer.

groetjes aan de rest.
    Nenna

11. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Jellybean... ik heb kl*te geslapen!... had theorie tot 22.00 uur en was dus pas om 23.00 uur thuis. Wij gingen om half 12 naar bed en ik heb de klok nog op 01.45 uur zien slaan... ik heb wel gerust máár NIET echt geslapen. Je weet wel dat half half slapen. VRESELIJK.
    Ik heb wel verschillende klachten wat ZOU kunnen duiden op zwangerschap MAAR kan ook aankomende ongi zijn...
    koud/moe/veel plassen/sterk ruikende urinegeur/veel geelsige afscheiding/wat geirriteerd gevoel onder mn oksels/misselijk/honger... tja en die moeheid is gewoon op zn allerergst!!!!
    Ik zit vandaag op dag 23 van cyclus en ik moet 25 januari bij de gyn zijn dus ik wil niet testen voor die tijd. Zal t dan wel horen bij de gyn hopelijk!

12. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Nenna: hoe is het bij de gyn geweest? hopelijk is de folikel niet meer gegroeid en kan nog gebruikt worden.

Miranda: slecht slapen is vervelend, ik zou wel de 25ste voor het bezoek aan de gyn een testje doen, dan weet je al wat je tegen hem/haar moet zeggen

13. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Jellybean... ik wil eigenlijk niet testen hahha... vorige maand had ik zwanger getest en nog geen week later kwam t er al weer af dat was dus eigenlijk n cyclus van 31 dagen als ik niet getest had. Nu wil ik zo lang mogelijk wachten. Ik twijfel zelf tussen 2 dagen dat ik n eisprong gehad kan hebben. Nl. 2 of 7 januari... zou ik m op 7 januari gehad hebben dan zou ik nu op dag 9 zitten. 2 januari geloof ik zelf eigenlijk niet want dat is veelste snel na mn ongi. Ik wacht wel weer, zit toch niks anders op.

14. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Hoi,

Ik kwam even kijken hoe het met nenna was afgelopen.
    Maar zie dat er nog geen nieuws is.

Oei daphne een dikke lip.
    Lekker naar lille.
    Ennuh shopse!!

Miranda wat knap dat je niet test.
    Bij mij branden ze dan echt om te testen.
    Haha Daarom koop ik ze niet.

Het is maar goed dat ik alleen zit hier.
    Zit aan de olijven met knoflook hihi.
    Stink dus een uur in de wind.

15. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Heerlijk Bumba, oh nou krijg ik gelijk trek, weet al wat ik na mijn werk ga doen, olijven met knoflook kopen, hihihihihii

Heb de laatste tijd echt zo'n augurken kick, moet elke dag augurken in mijn brood hebben. Heerlijk.

Daphne: terugslaan, hahahaha, grapje. Maar dikke lip is zeker niet leuk, mensen denken gelijk dat je mishandeld wordt.
    In het algemeen vergeten mannen dat ze veel sterker zijn als wij, daarom stoei ik niet met mijn vriend. Volgens mij snappen ze ook niet wanneer ze moeten stoppen.

Heb vandaag kraamzorg geregeld, nou dat is leuk gezegd, ik heb alleen maar naar mijn verzekering gebeld (Menzis) en die regelen alles voor mij. Geweldig.
    Moet alleen nog een verloskundige regelen voor de controle na de bevalling, lijk ik dus nodig te hebben.

16. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Trouwens Daphne, is het Lille in Frankrijk of ergens anders? Volgens mij heb je het vorige keer ook al uitgelegd, maar nou weet ik het niet meer.

17. nenna

nenna Bekend lid

9 nov 2009
    699
    0
    0
    groningen
    ben bij de gyn geweest. het goede nieuws: de follikelcyste lijkt wat te slinken, moet volgende week donderdag terug komen voor controle. hopen dat het slinken doorzet.
    het slechte nieuws: het zaad van mijn hubbie is matig tot slecht. dit verkleind zeker onze kansen op een zwangerschap.
    we hadden een poos geleden al besloten geen extra hulp erbij te gebruiken (ivf enz) dus dat is ook een gesloten boek.
    We hebben nog 7 kansen tot 1 sept. maar de moed begint mij hierdoor nog meer in de schoenen te zakken.
    heb eerst een potje zitten janken na het bezoek aan de gyn en toen toch maar aan het werk gegaan.
    deze follikelcyste heeft waarschijnlijk helemaal geen werking en is gewoon een gemiste kans...weer
    sorry maar ik zie het erg somber in vandaag....:(

18. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Nenna je hebt reden om een potje te huilen.
    Kan wel eens opluchten toch.
    Zeker balen dat je aan dit ei niets hebt.
    Maar je hebt nog zeven kansen, benut die.
    Is er geen kans met iui in eigen cyclus?
    Hier is mijn man zijn zaad twee jaar geleden ook onderzocht.
    Was ook slecht en kijk eens wat ik hier voor moois heb rondlopen.
    Ik weet dat het heel moeilijk is maar houd moet.
    Je hebt er maar 1 nodig.
    En bij ons is het twee keer gecontroleerd en beide andere uitslagen.
    Het zaad kan door zoveel dingen beinvloed worden.
    Slecht slapen,griep of suikerziekte,avondje doorzakken, strak ondergoed of broek, te warm douchen,sex voor het inleveren van het zaad en zo nog wel 100 dingen.
    Wat ik wil zeggen is dat het een momentopname is.

Je mag je hart hier altyd luchten.
    Sterkte.

Jellybean ik heb ook geen nacontrole gehad hoor na de bevalling.
    Is aan jezelf of je dat wil of niet.
    En nog olijven gehaald?
    Vond het wel grappig dat je zo reageerde meestal hoor ik "bah lust jij dat" hahaha.

19. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Nenna hebben ze trouwens aantallen genoemd enzo?

20. nenna

nenna Bekend lid

9 nov 2009
    699
    0
    0
    groningen
    @bumba: ze hadden het over % en niet over aantallen. het was ongeveer een kleine 30% goed en dat maakte mijn kansen toch weer een stuk kleiner zei ze. er waren zo'n 16% snelle zwemmers en 14% gezonde zwemmers volgens mij, als ik het goed had begrepen, dit telde ze op???? snapte het niet helemaal.... zal de volgende keer nog eens beter uitleg vragen.
    mijn man mocht twee dagen voor inleveren niet klaarkomen. verder was hij niet ziek geweest....we zullen wel zien.
    IUI lijkt mij nog wel een optie maar we hadden afgesproken geen extra hulp te gebruiken.......en mijn man moet het er natuurlijk ook mee eens zijn:( moet hij weer wat inleveren:( denk niet dat dit gaat gebeuren.
    helaas......
    hopend op één goeie zwemmer

Deel Deze Pagina