eerst weeën dan vliezen of anders om? erfelijk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sweetlakecity, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik ben een maart mama ja dus het kan nu bijna komen.
    Maar ik lees veel bij ons topic dat eerst de vliezen breken zeg maar.
    Mijn moeder vertelde mij dat bij haar eerst de weeën kwamen en ze naar het ZK ging waar daar de vliezen blijkbaar braken of gebroken werden. :rolleyes: Ze heef geen idee meer.
    Zou dit erfelijk kunnen zijn?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen idee ;)! Bij ons 'klopt' het niet in ieder geval ;)!

Bij mijn moeder zijn eerst de vliezen gebroken.
    En bij mijn bevalling van Malou en Ruben heb ik eerst weeen gekregen en zijn de vliezen in het ziekenhuis door de gynaecoloog gebroken.

Ben wel beneiwd hoe het nu zal zijn :D!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Volgens mij niet, bij mij braken de vliezen en kort daarop begonnen de weeën, ik geloof dat bij mijn moeder elke bevalling me weeën begon. Ik ben ook benieuwd hoe het de volgende bevalling gaat.

4. 1 en 1 is drie

1 en 1 is drie Actief lid

26 mei 2008
    112
    0
    0
    Roosendaal
    Ik las gisteren toevallig dat bij 10% van alle bevallingen eerst de vliezen breken. De meeste zouden dus beginnen met weeën.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Dat heb ik ook gelezen.
    Bij mijn oudste heeft de vk de vliezen gebroken toen ik mocht gaan persen, omdat dat handiger was.
    Mijn moeders vliezen zijn bij de geboorte van mijn zusje op straat gebroken. Van mijn eigen geboorte weet ik het eigenlijk niet.
    Ik hoop eigenlijk dat mijn bevalling begint met de vliezen, want dan weet je tenminste zeker dat het begonnen is, haha. Ik heb al zo lang en zo vaak voorweeën, dat ik een echte wee volgens mij niet eens serieus ga nemen in het begin, vrees ik.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben ingeleid dus vliezen zijn gebroken maar als ik naar mijn moeder kijk daar waren bij mij de vliezen gebroken en bij mijn zusje hebben ze ze moeten breken kortom geen peil aan op te trekken volgens mij..

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik dacht altijd dat het wel erfelijk zou zijn. Bij mijn moeder zijn beide bevallingen begonnen met weeen, dus ik ging er vanuit dat dat bij mij ook zo zou zijn. Had ook bijna geen zeiltje/waterdichte molton op mn bed gelegd, zo zeker was ik ervan... Maar bij mij begon de bevalling toch echt met het spontaan breken van de vliezen.

8. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Bij mijn moeder zijn de vliezen nooit spontaan gebroken (3 zw.schappen) en mijn bevalling van Simon begon met het breken van de vliezen. Ben dus ook erg benieuwd waar deze bevalling mee gaat beginnen!

9. Anina

Anina Actief lid

8 jan 2009
    203
    0
    0
    Hier 2 x eerst vliezen gebroken beide keren 's nachts en een keer eerst weeen ( vliezen door verloskundige gebroken )
    De weeen bij klein meisje , vliezen bij flinke knullen.

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    hier wilden m'n vliezen niet breken bij m'n eerste bevalling (en de vk wou pas komen als ze gebroken waren.....die was uiteindelijk dus te laat :rolleyes:). Daarna bleek dat ze bij mijn moeder alle 3 haar bevallingen de vliezen hebben moeten breken.

Mijn tweede begon dus met het breken van de vliezen... :confused: Je kunt je voorstellen dat ik toen niet wist hoe snel ik in m'n bed moest gaan liggen ;) 50 minuten later was onze zoon er al. Voor m'n vliezen braken geen wee gehad, alleen een harde buik die iets langer aanhield.

Beide keren als allereerste de bloedprop verloren. (maar bij mijn tweede zat tussen de bloedprop en het breken van de vliezen nog geen 5 seconden ;) ).

Ben heeeeeeeeel benieuwd hoe het deze keer gaat :rolleyes: Al een aantal weken voorweeën, maar nog steeds geen bloedprop oid :rolleyes:

11. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Bij mij is het allebei de keren begonnen met gebroken vliezen. Bij mijn moeder gewoon met weeën.

Dus nee, niet erfelijk denk ik.

Ook een verschil was dat mijn weeën regelmatig kwamen en op het laatst afzwakten, terwijl ze mijn moeder in een weeënstorm terecht kwam...

12. madidi

madidi Lid

13 mrt 2008
    17
    0
    0
    Bij mijn mams braken haar vliezen en had ze behoorlijke rugweeën...

Bij mij braken mijn vliezen en had ook alleen rugweeën...

Maar of het erfelijk is, je lichaam doet het zelf...dus denk het niet...

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik had eerst weeën, en in het ziekenhuis hebben ze daarna m'n vliezen gebroken.

Mijn moeder heeft 5 kinderen, en bij 2 kreeg ze eerst weeën, en bij 3 waren eerst d'r vliezen gebroken.

14. 2009mama

2009mama Niet meer actief

mijn moeder heeft 5 kinderen allemaal begonnen met weeen, (en met 38 a 39 weken zwangerschap)

en bij mij is het begonnen met het breken van de vliezen op 36,5 weken zwangerschap)

is na mijn mening dus niet erfelijk :p

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Bij mijn moeder zijn bij alle 3 bevallingen de vliezen gebroken. Bij mij begonnen 2 uur 's nachts de weeen en half 3 's nachts braken de vliezen spontaan...

16. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    bij mij zijn mijn vliezen doorgeprikt, dus eerst weeen. Bij mijn moeder ook, maar dat kan toeval zijn hoor!

Ik moet wel zeggen dat mijn bevalling erg leek op die van mijn moeder.
    eerst lang weeen die niks uithalen, dan de vliezen doorgeprikt, dan hevige weeen, dan persen en uiteindelijk zonder uitscheuren e.d. de baby eruit geperst!

Zij heeft er in totaal 16 uur over gedaan, ik 14.. dat is wel grappig

17. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik weet dat bij mijn moeder in ieder geval bij 1 van de 2 bevallingen ze eerst weeen kreeg. Ze zei tegen mij ook dat als m'n vliezen zouden breken ik maar een eierdopje water ofzo zou verliezen :rolleyes: bij mij braken eerst mijn vliezen en ik kon dus mooi de hele gang laten ;) dweilen want het was echt alsof ik zo van me af plaste zoveel water hahaha...

Na mijn mening is het dus ook niet erfelijk!

18. Chez dre

Chez dre Lid

3 jul 2008
    64
    0
    0
    Hier 2 keer de vliezen....2 keer in de douche en twee keer om precies 7 uur s'ochtend...!

19. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Toen mijn moeder van mijn broer beviel zijn de vliezen op t einde geprikt en toen ze beviel van mij, braken haar vliezen.. Bij allebij mijn bevallingen zijn de vliezen niet vanzelf gebroken...

20. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Mijn moeder haar 2 bevallingen zijn 2 keer begonnen met weeen en haar vliezen zijn gebroken door vk. Mijn bevalling begon ook met weeen.

Deel Deze Pagina