Ziek op feestje, wel cadeautje?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door olletje, 24 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olletje

olletje Actief lid

16 mrt 2010
    107
    23
    18
    NULL
    NULL
    Onze oudste was uitgenodigd op feestje maar was helaas ziek. Wat doen jullie in zo n geval? Wel cadeautje geven of niet

2. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Alleen als ik het al gekocht zou hebben, anders niet.

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier zou het er aan liggen hoe goed de vriendschap is. Als ze heel vaak samen spelen, zou ik de volgende keer het cadeautje meegeven. Anders zou ik het cadeautje laten zitten.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik zou wel een cadeautje geven. Maar ga er ook vanuit dat je alleen bij goede vriend(innet)jes wordt het uitgenodigd.

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, ik laat mijn dochter altijd een cadeautje geven als ze is uitgenodigd voor een feestje, ook al kan ze niet. Dat doe je zelf toch ook als je verhinderd bent voor een feestje? Een cadeautje geef je omdat een vriendje of vriendinnetje jarig is en dat hangt mijn inziens niet af van het feit of de genodigde wel of niet kan komen.

Het is nu 2x voorgekomen dat mijn dochter niet kon komen op een kinderfeestje (niet omdat ze ziek was, maar omdat we op die dag al iets anders hadden gepland - dus gelijk afgemeld op het moment dat ze de uitnodiging kreeg). Ik heb haar toen het cadeautje laten geven op de verjaardag van haar vriendinnetje. En dat werd zeker gewaardeerd.

Maar helaas is dat andersom niet gebeurd. Tijdens haar laatste feestje hadden we 2 afmeldingen op het laatste moment (allebei ziek). Een dag van tevoren en op de dag zelf, dus ze kon toen ook geen andere kinderen meer vragen in de plaats van de kindjes die zich hadden afgemeld. Dat was op zich al erg sneu voor mijn dochter. (En ook voor mij, want ik had een activiteit gereserveerd en ik moest wel gewoon voor deze kindjes betalen.) Maar toen ze later niet eens vroegen hoe haar verjaardag was geweest en geen cadeautje voor haar hadden, vond ik dat extra teleurstellend. Ik zou het zelf dus altijd doen. Kleine moeite, groot plezier. :)

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. :)

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    wat ik me dan afvraag wel.... om ipv dan andere kindjes mee te vragen vind ik dan een beetje raar. zou op mij dan een beetje overkomen als tweede keus. snap ook wel dat het zonde is dat je twee plekken over hebt die je toch moet betalen en er beter dan anders iemand nog blij mee kan maken maar ik zou dat dan toch niet doen.
    een meisje kan hier ook niet woensdag op het feestje maar ik ga er toch echt dan niemand voor in de plaats vragen. zou ik me toch lullig onder voelen.

verder als antwoord op de vraag. als ik het al gekocht had ja. anders niet

8. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik snap wat je bedoelt. Dit zou ik op het laatste moment ook nooit doen. Maar als iemand bij het krijgen van de uitnodiging al gelijk laat weten dat hij niet kan, vind ik het geen enkel probleem om daarvoor in de plaats een ander kindje uit te nodigen. Het verhaal heeft twee kanten. Voor de jarige is het namelijk ook erg sneu als er afzeggingen zijn. In het geval van mijn dochter: ze had 11 vriendjes en vriendinnetjes op haar lijstje staan (met wie ze ook echt bevriend is). Daarvan mocht ze er 'maar' 7 uitnodigen, maar die andere 4 wilde ze er ook graag bij hebben. Het kiezen was moeilijk voor haar, want behalve haar hartsvriendin had ze verder geen sterke voorkeur. Ze wilde hen gewoon allemaal op haar feestje. :D Als je dan ruim van te voren al weet dat er 2 niet kunnen komen, had ze zo 2 anderen van haar lijstje kunnen kiezen. Niet zozeer dat die dan tweede keus zouden zijn - want eigenlijk waren ze voor haar allemaal eerste keus - maar papa en mama hadden het aantal genodigden aan banden gelegd. ;)

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ja snap hem hoor. Hier is dat ook nl het geval as woensdag. Maar het is meer dat ik mezelf dan lullig zou voelen tegenover de ouders ofzo....zo van ja laat jullie pietje dan mar komen toch weer een kadootje. Maar goed ik denk daar misschien weer veel te ver over na hoor:D

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als het cadeautje al gekocht was en het een goeie vriend is (als hij er geregeld gaat spelen), zou ik het nog geven.

Anders zou ik het apart houden voor een volgend feestje.

Feestjes en verjaardagen moeten niet alleen draaien rond cadeautjes.
    Leuk als ze 't krijgen, maar als je kind ziek is, kan die daar ook niks aan doen.

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik zou zeker het kado gewoon later geven, Maar ik besef wel dat het niet overal zo is, en ondanks dat het jammer zou zijn is het prima.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Eens!
    Mijn zoontje was net na de kerstvakantie ook uitgenodigd voor een feestje, wij zijn er dan niet en dit heb ik gelijk laten weten, zodat het kindje nog iemand anders kan uitnodigen.
    Nu bleek dat er nog een kindje niet kan, dus zouden er maar 2 kindjes komen. Ik vind het dan niet echt 2e keus als er dan 2 anderen uitgenodigd worden, anders zou dat kindje dus maar 2 kindjes op zn feestje hebben...

Deel Deze Pagina