Gijs ligt overdag eigenlijk altijd in de box.. Tenzij ik zelf ff een tukkie nodig heb, dan neem ik hem mee naar boven zodat hij in zn bedje kan slapen.. In de box slaapt Gijs dus nu ook.. Aan de ene kant vind ik t heerlijk, omdat ik hem nu gewoon in t zicht heb en als er wat is zo bij hem ben.. Aan andere kant denk ik "wie slaapt, hoort in bed te liggen".. en schaam ik me ergens dat gijs in de box ligt te slapen.. Ook denk ik dat t zo voor Gijs wel zo gezellig is.. beneden is "meer te doen" dan alleen op een slaapkamertje.. Als Gijs wat meer gaat spelen in de box dan is t wel beter dat hij in zn bedje gaat slapen, t verschil leert tussen slaapplek en speelplek.. maar nu heeft hij dat besef toch nog niet?? Of....
Hoi, pas geleden is hier al een onderwerp over gestart. Als je de zoekfunctie gebruikt dan kun je uitgebreid lezen hoe anderen het doen en vinden. Ik heb mijn zoontje altijd in zijn bed laten slapen. Ik ben van mening dat het bed is om te slapen en de box is om te spelen. Al heeft Gijs er nog geen besef van, gewenning kan er wel vanaf heel jong optreden. Je hebt een kans dat het lastiger wordt om hem op latere leeftijd in zijn bed te laten slapen overdag. Het hoeft natuurlijk niet, maar het kan zeker wel. Maar goed, ik vind niet dat je iets moet doen omdat het zo hoort of omdat anderen dat vinden. Ik zou lekker je eigen gevoel volgen.
Ik heb de kleine man vaak zat in de box laten slapen. Of (nog liever) liggend op mijn borst en dan samen een tukje doen op de bank. Volgens mij heeft zo'n kleintje nog helemaal geen besef van slaap- of speelplekjes. Ik ben ook nooit van de regelmaat geweest, heb zijn ritme gevolgd tot er vanzelf een regelmaat ontstond. (ja, toen ik weer moest gaan werken moest hij op een redelijke tijd wakker worden en aankleden, maar that's all). Toen hij zelf een beetje ritme kreeg, is hij vaker (en daarna uitsluitend) in zijn bed gaan slapen ipv in de box. Maar toen was hij al wel wat ouder dan jouw mannetje!
Ook hier altijd in haar bedje (of de kinderwagenbak als we op visite waren) geslapen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat Iris ook echt niet in slaap viel in de box.....ik denk dat dit misschien 1x gebeurd is.
mijn zoontje wou de eerste 10 weken nergens slapen..!! alleen in de draagdoek, of de box ( wandelwagen alleen tijdens het wandelen en werd ook weer wakker als je niet liep) hij heeft dus regelmatig in de box geslapen. na 10 weken wou hij wel eens in zijn bed slapen... nu slaapt hij eigenlijk overal, op de bank, in bed,in de buggy in de box op schoot... soms breng ik hem naar bed, en soms laat ik hem gewoon in de box liggen,
Overdag sliep onze dochter tot 6 weken in de wagenbak in de box. Ik vond het ook prettig om haar dichtbij me te hebben en dacht dat het ook zou helpen bij het creeren van een dag -en nachtritme. Vanaf 6 weken heb ik haar ook steeds overdag in haar bedje gelegd zodra ik zag dat ze moe werd. Wat ik nu wel merk is dat ze dieper en langer slaapt nu ze in haar bedje ligt, dan dat ze bij ons beneden was. En of het er wat mee te maken heeft weet ik niet, maar sinds 6 weken slaapt ze de nachten ook door (denk eerder dat ze er gewoon aan toe was).
Dinja slaapt altijd in haar eigen bedje, mijn mening is dat als ze daar goed slaapt dat beter is dan in de box, veel rustiger. Kyra had ik wel veel veel in de box liggen toen ze nog heel klein was, die sliep namelijk alleen maar op haar buik en dat vond ik doodeng dus dam naar in de box dat ik haar continu kon zien.
Ook al heeft zo'n kleintje nog geen benul van speelplek of slaapplek, ik ben wel van mening dat je daar niet vrieg genoeg mee kunt beginnen. Tis in het begin wel ongezellig om je kindje structureel bij de eerste tekenen van slaap in bed te leggen, maar het is rustiger voor jou en voor je kind. in de box ga je bij elke kik kijken en ook voor je kind is het onrustiger door alle huiselijke geluiden. Ik ben met ca 4 weken begonnen om hem structureel in zn bed te leggen voor de slaapjes. Hierdoor ontstond meer duidelijkheid, structuur en regelmaat en daar deed mn zoontje het beter op. Ook ik had het idee dat hij hierdoor dieper en langer sliep en minder hazeslaapjes deed! Maar misschien is jouw kind bveel flexibeler en er minder behoefte aan?
wij hebben de box hier voor jan l*l staan want hij wilt er absoluut niet in. slapen doet ie in zijn bedje en spelen doet ie samen met ons op de bank. de box is echt een no no voor hem. mischien dat hij het later wel leuk zal vinden. maar goed ik vind..slapen in het bedje en spelen in de box. duidelijk aanleren dat als hij in zn bedje ligt dat ie dan moet slapen en als hij in de box is dat ie dan lekker zn gang mag gaan
hier ook altijd in zn eigen bedje! en juist omdat ze nu nog geen besef hebben wáár ze slapen is het heel belangrijk volgens mij om ze zo snel mogelijk aan hun eigen bedje te laten wennen. Zodra ze er namelijk wel besef van krijgen, en ze hebben amper in hun eigen bed gelegen overdag is dit denk ik heel erg moeilijk af te leren, en daar komt nog bij dat een ouder kind heel moeilijk zal slapen in een box omdat hij er niet meer goed in past en veel meer besef van zn omgeving krijgt. en ik denk dat het niet goed is voor het ruggetje als ze heel lang op een boxkleed liggen, dat is toch niet zo dik en stevig als een matras. als ik jullie was zou ik wel proberen om hem in zn eigen bedje te leggen. Hierdoor krijgt hij ook meer regelmaat en weet hij wanneer het speeltijd en wanneer het slaaptijd is, dit is denk ik wel echt nodig wanneer ze iets ouder worden. maar dit is mijn eigen mening natuurlijk ) heel veel succes in ieder geval. en ik denk dat het belangrijkste is dat je ook gewoon je eigen gevoel volgt hoor. liefs Muis
nou mijn schoonzus heeft haar dochter ook altijd in eigen bed gelegd, nu haar dochter naar kdv gaat wil ze daar niet slapen !! bij opa en oma op bezoek.. nee hoor daar wil ze niet slapen, terwijl opa en oma toch 4 dagen in de week oppassen nu !! ik vind het juist ideaal dat mijn zoontje overal in slaap kan vallen,en niet te gehecht is aan zijn bedje,als hij snachts maar in bed slaapt vind ik het prima. hij slaapt niks niet korter in de box of in de buggy dan dat hij in bed doet, hij kent zijn slaapritme en hij houd zich daaraan, ik vind het juist fijn dat ik daardoor kan gaan en staan waar ik wil omdat meneer toch wel aan zijn slaap komt. ik kan een bom afvuren naast hem... hij word niet wakker, hij slaapt overal doorheen.
Ik denk dat het geen kwaat kan dat gijs beneden in de box slaapt,hij is toch nog zo klein en heeft toch geen besef waar ie moet slapen. Ik liet noa op die leeftijd zoveel mogenlijk overdag in het licht en met wat geluiden in de box of in haar bedje leggen. Ik heb wel het idee gehad dat ze zo wel sneller gewend raakte aan haar dag en nacht ritme. Later waneer ze ouder was en ik aan haar kom zien of horen wanneer ze moe raakte heb ik haar wel zo snel en zo veel mogenlijk in haar bedje gelegt om te slapen en waneer ze wakker was,was het lol in de box.(toen sliep ze snachts al een flink aantal uur achtereen).
Waarschijnlijk komt dit gewoon door het verschil in kindjes.... Eva was het eerste half jaar een moeilijke slaper, 's nachts ging wel goed, maar ze kwam vaak wel moeilijk in slaap, ze was gewoon heel alert. En als ze sliep, het liefst bij mij op schoot aan de borst, of in bed. In de box is ze nooit in slaap gevallen, dat lukte haar gewoon niet, veel te veel prikkels. In het begin ging op het kdv slapen ook lastig. Nu slaapt ze prima, maar wel alleen in haar bed. In de auto alleen als ze écht heel moe is en dat lukt dus meestal niet. En Eva slaapt ook heel licht. Als ik 's avonds bij haar ga kijken wordt ze vaak wakker en zit meteen rechtop in bed . Als ik zeg dat ze maar weer moet gaan slapen doet ze dat gelukkig ook meteen
Tjah, het zegt gelukkig helemaal niks. Mijn zoontje heeft altijd in zijn bedje geslapen en hij heeft nooit problemen gehad om ergens anders te slapen. Hij slaapt bij mijn ouders perfect, bij zijn gastouder perfect, in de auto in de buggy en ook gaat het prima in een campingbedje als wij ergens op bezoek gaan. Dus het ene heeft niet perse het verband met het andere.
Hier gaat een campingbed ook prima trouwens. Maar ze is een buik/zij slaper en moet dus gewoon zo kunnen slapen. En dat gaat in de kinderwagen/buggy/autostoel niet. Daar zal het ook wel aan liggen. Ze gaat zolang ze lekker kan liggen overal lekker slapen!