Effect elektronische sigaret op vruchtbaarheid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aag, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aag

Aag Actief lid

31 jul 2016
    267
    97
    28
    Dag lotgenoten :)

We weten allemaal dat roken niet goed is voor de vruchtbaarheid van man en vrouw.
    Mijn vriend heeft jaren sigaretten gerookt, maar is daar helemaal van af sinds 2,5 jaar. Hij heeft dit echter vervangen door elektronische sigaretten. Ik vraag me nu of iemand van jullie een idee heeft van het effect hiervan op vruchtbaarheid.

Uiteraard zal niets roken beter zijn dan dit, maar zou het minder effect hebben op de vruchtbaarheid dan gewone sigaretten? Ik hoorde dat de vuiligheid van gewone sigaretten (teer etc) niet in die elektronische dingen zit, maar wat betekent dat?

Op één van die doosjes van zijn sigarettenvulling staat dat in de staat Californië het verplicht is te vermelden dat elektronische sigaretten mogelijk een invloed hebben op de vruchtbaarheid. Maar wat betekent dat?

Ik heb al wat gegoogled en denk gewoon dat er nog niet veel onderzoek naar geweest is.

Maar goed, heeft iemand een idee?

Groetjes en bedankt alvast!

2. Twentysixx

17 nov 2016
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee. Ik denk dat t minder slecht is dan gewone sigaretten, maar slechter is dan stoppen.
    Er is idd nog weinig onderzoek naar gedaan, dus het effect is nig niet bekend.
    Ik heb ook eea uitgezocht, mijn man wil hierop overstappen om daarna te gaan afbouwen en te stoppen

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Er zit toch gewoon nicotine in een e sigaret? Het lijkt mij dus van wel. Ik zal vanavond eens kijken of ik een gedegen onderzoek kan vinden.

4. Aag

Aag Actief lid

31 jul 2016
    267
    97
    28
    Dag Vlinder,

Klopt, nicotine zit er nog in, maar dat op zich zou niet het meest schadelijke zijn van een sigaret. Het is wel het verslavende element.
    Als je meer info vind, lees ik graag mee!

Intussen heb ik wel positief getest, dus voor mijn vriend betekent het alvast niet dat hij niet vruchtbaar is :)

Deel Deze Pagina