Hoogte zw uitkering

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Emmy32, Feb 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emmy32

Emmy32 Actief lid

Sep 29, 2013
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Per 1 april heb ik een nieuwe baan. Ik ben 25 september uitgerekend. Dus mijn verlof zal in augustus ingaan. Nu is het zo dat ik mijn nieuwe baan 1675 bruto per maand ga verdienen. In mijn oude baan, tot 1 april verdiende ik 1176 bruto per maand. Wordt dat bedrag ook nog meeberekend. Of wordt er alleen naar mijn laatste salaris gekeken? Kan ik al uitrekenen wat mijn dagloon wordt?

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Emmy32,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en nieuwe baan.

Je vraagt naar welk salaris wordt gekeken bij de berekening van het dagloon voor je zwangerschapsverlof.

Voor het dagloon wordt gekeken naar het gemiddelde SV-loon dat je bij de laatste werkgever in de laatste 12 maanden voor ingang van je verlof hebt verdiend. SV-loon is het loon waarover je sociale verzekeringspremies betaalt.

Heb je, zoals in jouw geval, korter dan 1 jaar bij je laatste werkgever gewerkt?
    Je dagloon wordt dan berekend over een kortere periode.
    Namelijk vanaf de start van je dienstverband tot aan de laatste maand of 4 weken voor ingang van je verlof.

Actuele informatie over het berekenen van je zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je alvast een fijne verlofperiode.

Met vriendelijke groet,

Doménique
    UWV Webcare Team
    www/uwv.nl/webcare

Share This Page