Ziek tgv zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Ikzelf, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben helaas ziek ten gevolge van zwangerschap, al lange tijd.
    In de tussentijd heb ik geprobeerd te re-integreren omdat ik niet alleen maar thuis wilde zitten.
    Ik ben voor 32 uur ( voorheen 40 ) gaan werken en daarnaast bleef mijn zwangerschapsuitkering (100%) gewoon doorlopen.
    Helaas is het uiteindelijk niet goed gegaan vanwege de zwangerschapsgerelateerde klachten. Ik heb mij helaas ziek moeten melden en ben uiteindelijk na een jaar ziek uit dienst gegaan.
    Vanaf toen is er blijkbaar een nieuwe ziekmelding met daarbij een nieuwe ziektewetuitkering gaan lopen. Nu zegt het UWV vanaf de medische afdeling dat deze ziektewetuitkering niet 100 % mag zijn.
    Maar hoe kan dit? Want ik heb nog steeds dezelfde klachten, dit is onveranderd. Dit zeggen ze overigens aan de telefoon, zonder mij gezien te hebben maar het schijnen de regels te zijn.
    Ik kan me dit niet voorstellen.
    Kunnen jullie mij hier uitleg over geven?

Alvast bedankt.

Groeten

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ikzelf,

Wat rot voor je dat je al zo lang ziek bent.

Nadat je een jaar ziek bent geweest ten gevolge van je zwangerschap ben je ziek uit dienst gegaan. Je ontvangt nu een Ziektewet-uitkering van UWV en hebt te horen gekregen dat de uitkering niet 100% mag zijn. Je wilt weten hoe dit zit. Ik help je hier graag mee verder.

Als je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap of bevalling is de uitkering 100% van het vastgestelde dagloon. Dit geldt ook als je ziek uit dienst bent gegaan.
    Het kan zijn dat dit bij de ziek uit dienst melding niet is aangegeven. Er moet eerst vastgesteld worden of je klachten inderdaad het gevolg zijn van de zwangerschap of bevalling.

Wat de collega heeft bedoeld kan ik je niet zeggen. Daarvoor zou je kunnen bellen met 0900 9294. Er kan dan bij je gegevens gekeken worden.

Actuele informatie over de hoogte van de Ziektewet-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie.
    Voordat ik in dienst kwam bij de werkgever was ik al ziek ten gevolge van zwangerschap en kreeg dus al een 100 % uitkering. Nadat ik ziek uit dienst ben gegaan heb ik geen arts meer gezien of gesproken en zijn de klachten onveranderd gebleven. Nou ja, de klachten zijn verergerd.
    Maar hierdoor begrijp ik dus niet waarom het nu niet ten gevolge van zwangerschap mag zijn.

Groeten

4. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Nog wat aanvullende info, er wordt ook gezegd dat ik geen recht meer zou hebben op 100% omdat ik tijdens de indiensttreding al een 100 % uitkering had. Ik had toen al zwangerschapsgerelateerde klachten. Omdat ik hiermee toch probeerde te reïntegreren heb ik blijkbaar mijn recht verspild op de overige 30 % toen ik toch ziek uit dienst trad met dezelfde klachten.
    Dit klinkt in mijn oren heel vreemd en heel onrechtvaardig.
    Wat zeggen jullie hiervan?

5. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ikzelf,

Ik begrijp je reactie maar kan (zonder dossier) niet beoordelen waarom je niet in aanmerking kunt komen voor een Ziektewet-uitkering van 100%.

Wil je dat wij vanuit Webcare dit voor je nakijken?
    Dat doen we graag.
    Stuur ons via dit forum dan een privé-bericht met je naam en telefoonnummer.
    We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

6. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb een privé bericht gestuurd.

Alvast bedankt

7. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Ik heb je bericht gezien en erop gereageerd!

8. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb jullie weer een privébericht gestuurd met de vraag of jullie nog telefonisch contact met mij willen opnemen zoals jullie zelf hebben aangegeven. Helaas hoor ik niks van jullie.
    Nemen jullie nog contact met mij op?

Groeten

9. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Excuses, we zijn je vraag niet vergeten, maar vanwege drukte zijn we er helaas nog niet aan toegekomen om je te bellen.
    We bellen je vanmiddag terug.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

10. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ok, dan wacht ik jullie telefoontje vanmiddag af.

Bedankt alvast!

Deel Deze Pagina