Beste, Tijdens mijn zwangerschap ben ik al in de ziektewet beland. Eerst enige weken ivm HG en toen ik hiervan aan t opbouwen was qua werk kreeg ik bekkeninstabiliteit die bij inspanning voor harde buiken zorgden dus moest ik volledig de ziektewet weer in. Nu heb ik nog 4 weken tot ik weer moet gaan werken. Echter ben ik totaal nog niet in staat het huishouden te runnen of volledig voor mijn kinderen te zorgen als gevolg van de nog aanwezige bekkenpijn en rugpijn ontstaan tijdens de bevalling.fysiotherapie en osteopathie hebben nog onvoldoende effect. Hoe gaat dit met een eventuele ziekmelding aan sluitend aan mijn verlof? Wat zijn mijn mogelijkheden? Mijn baas verplicht mij eerst onbetaald verlof en evt aansluitend vakantie op te nemen. alvast bedankt voor de reactie
Beste Arwe, Ik begrijp uit je vraag dat je zwangerschap niet zonder slag of stoot is verlopen. De normale zwangerschapskwaaltjes zijn al niet prettig. Maar je klachten lijken mij erg zwaar. Wat rot! Je wilt graag weten hoe het gaat met een ziekmelding aansluitend aan je verlof. Je hebt nog een werkgever. Het is belangrijk dat je aan de werkgever meldt dat je nog ziek bent. Je werkgever kan de ziekmelding dan weer doorgeven aan UWV. Bij ziekte heeft de werkgever de verplichting om je loon door te betalen. De werkgever krijgt dit dan weer vergoed van UWV. Of het mag dat je werkgever je eerst verplicht onbetaald verlof laat nemen en daarna eventueel vakantie, dat kan ik niet zeggen. Ik wil je voorstellen dat je deze vraag voorlegt aan je vakbond, rechtsbijstand of het Juridisch Loket. Het Juridisch Loket is te bereiken op 0900-8020. Actuele informatie over ziek zijn na de zwangerschap vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare