Het bedrijf waarvoor ik werk is failliet gegaan. Bij een failissement krijg je te maken met een uitwerkperiode van zes weken. In deze zes weken kan de curator vragen om nog werkzaamheden te verrichten. Dit is het geval. Over twee weken loopt de uitwerkperiode af. Ondertussen is er een andere partij die het personeel over wil nemen via een uitzendbureau. Deze partij bied ons een nieuw contract aan wat we volgende week moeten tekenen. Nu ben ik deze week ziek geworden i.v.m zwangerschap waardoor ik niet meer kan werken. Verwacht ook niet dat ik nog aan het werk kan tot aan mijn verlof. Krijg ik nu evengoed ziekte uitkering via het UWV? Of krijg ik dit nog maar twee weken omdat de uitwerkperiode dan afgelopen is? Is deze uitkering 70% of 100%? Of krijg ik geen ziekte uitkering maar val ik direct in de WW? Iemand een idee?
Ik zou deze vraag even stellen bij de UWV-forumonderdeel, zij kunnen je precies vertellen wat er gaat gebeuren.
Ook als je al in de ww zit en je wordt ziek of tijdelijk arbeidsongeschikt door zwangerschapsgerelateerde klachten kom je in de ziektewet terecht. Je krijgt dan 100% van je gemiddelde dagloon van het afgelopen jaar. Beterschap!