ziek tijdens zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door wennietje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    Voor mijn zwangerschap zat ik in de ziektewet op een gegeven moment was ik daar uit tijdens mijn zwangerschap kwam ik er weer in wegens bloedverlies en bekkeninstabiliteit.

Nu heb ik een zwangerschapsverlof via uwv.

Nu heb ik een week in het ziekenhuis gelegen en heb nog steeds last van.mijn bekken en ik heb een probleem met hele ergens hoofdpijn die niet weggaat daar loop ik ook voor in behandeling bij neuroloog.

Nu is mijn vraag kan je je ziek.melden tijdens je zwangerschapsverlof omdat ik niet in staat ben normaal te functioneren en mijn zwangerscsverlof houd bijna op maar door mijn klachten.ben ik niet in staat ander werk te zoeken wanneer kan ik mij dan ziekmelden ?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Wennietje,

Tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof kun je niet ziek melden. Immers het bevallingsverlof is er ook voor bedoeld om te herstellen van de bevalling.

Ben je na je verlof nog ziek door de bevalling of zwangerschap dan kun je doorgeven dat je ziek bent.
    Je neemt hiervoor de dag na je verlof contact opnemen met UWV-telefoon om door te geven dat je ziek bent.
    UWV neemt je aanvraag in behandeling en stuurt je uiterlijk na 4 weken een brief waarin staat of je de Ziektewet-uitkering krijgt.

Actuele informatie over ziek melden vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina