ziek tijdens zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door snoepje84, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Hallo ik heb een vraagje

Onlangs ben ik bevallen van een zoontje helaas heb ik tijdens de bevalling een gekneusde schaambot opgelopen. Kon en kan niet lopen en heb helaas de eerste kraamweek in een rolstoel moeten doorbrengen geen pretje dus :( de pijn is nog steeds vreselijk en met behulp van fyshio kan ik stapjes zetten met krukken. Liggen doet me zeer omdat ik maar 1 positie aan kan nemen namelijk op me rug zijkanten gaan niet en uit en in bed is een drama ik moet erbij geholpen worden.. nou is mijn zwangerschapsverlof wel in gegaan maar telt dit nog wel als verlof en niet als ziek?

Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Snoepje84,

Wat rot dat je nog zoveel pijn hebt als gevolg van de bevalling.

Je geeft aan dat je zwangerschapsverlof is ingegaan en wilt weten wat er gebeurt met je verlof nu je ziek bent.

Als je ziek bent tijdens je verlof dan houd je gewoon je zwangerschapsuitkering.
    Het maakt daarbij niet uit of je ziekte komt dor je zwanger of bevalling of ergens anders door komt.
    Actuele informatie vind je hier.

Ben je na je zwangerschapsverlof nog steeds ziek?
    Je meldt je dan de eerste werkdag na je zwangerschapsverlof ziek bij je werkgever.
    Als je ziek bent ten gevolge van de bevalling of zwangerschap, dan meldt je werkgever je ziek bij UWV.
    Zie deze actuele informatie.
    Heb je geen werkgever? Je meldt je dan ziek bij UWV op de eerste dag na je verlof.
    Zie deze actuele informatie.

Sterkte met je gezondheid !

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    UWV Webcare Team - UWV - Over UWV

Deel Deze Pagina