Hallo, Sinds 17 maart jl werk ik 20 uur ipv 30 ivm bekkeninstabiliteit. Vorige maand kreeg ik mijn salaris die aan de lage kant was, maar nog wel te doen. Vorige week kreeg ik salaris dat echt heel laag is. (Vakantie geld krijgen wij eind juni) Uwv gebeld en uwv heeft een bedrag aan mijn werkgever over gemaakt op 17 mei voor de periode van 17maart tot 15mei. Het is best een groot bedrag dat ik al 2 maanden mis. Mijn werkgever is een Spaans bedrijf. Communicatie is moeilijk omdat ze het niet snappen hoe het in NL werkt. Hoe kan ik dit oplossen? Deze maand kon ik alleen mijn huur betalen en het is nog niet eens 1 juni. Alvast bedankt!
Beste harlene 2014, Rot voor je dat je problemen hebt met de uitbetaling van je Ziektewet-uitkering. Je geeft aan dat er een lager bedrag aan je wordt overmaakt dan de werkgever van UWV krijgt uitbetaald en dat communicatie met de werkgever lastig is. Ik raad je aan om contact op te nemen met de klantenservice van UWV om te vragen of de uitkering direct aan jou kan worden overgemaakt en niet meer naar de werkgever. Ik wens je veel sterkte met je gezondheid. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team
Hallo, Heb nog een vraagje. Ik heb contact gehad met t uwv. En het is inderdaad mogelijk de betaling direct naar mij te sturen. Omdat t hoofdkantoor in Spanje zit gaat dit een uitdaging worden. Heeft u een link naar 't juiste formulier? Alvast bedankt.
Beste harlene2014, Het formulier vind je hier. Je kan bij punt 6 aangeven waarom je het rekeningnummer wilt wijzigen. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team