hoe wordt de WAZO hoogte berekend?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Ingietje, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingietje

Ingietje Actief lid

7 jul 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al eerder heb ik gepost mbt WAZO en WW, maar ik kom niet achter de rekenwijze van de WAZO.
    Mijn uitgerekende datum valt binnen 10 weken na mijn laatst gewerkte datum, hierdoor zou ik 100% dagloon krijgen gebaseerd op mijn laatste loon van mijn laatste werkgever.
    Ik heb na mijn laatste werkdag 2 weken ww gehad, dit moest ik aanvragen anders had ik kans op een boete.
    Nu is mijn dagloon WAZO gelijk aan mijn dagloon WW maar dan 100%
    Dat lijkt me niet kloppen, of doe ik nu iets verkeerd?

Ik hoor graag van jullie

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ignietje,

Je krijgt een WAZO-uitkering op basis van je WW. Dat is immers je meest recente verzekeringsgrond voor de WAZO. Hiervoor geldt dan inderdaad het dagloon van de WW. In de WW kreeg je hiervan 75 of 70 procent uitgekeerd, en in de WAZO 100%.

Als je na afloop van je contract geen WW had aangevraagd, was je alleen verzekerd voor WAZO op basis van je reeds beëindigde dienstverband. In dat geval zou het dagloon op het laatste loon van die werkgever worden gebaseerd.

Ik wens je een goed verlof.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Ingietje

Ingietje Actief lid

7 jul 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie, dan ben ik mooi verkeerd voor gelicht door t UWV.
    Ik heb specifiek gevraagd of ik ww moest aanvragen aangezien ik dit niet nodig dacht te hebben.
    Er is me verteld als ik geen ww zou aanvragen dat ik dan wellicht een boete zou krijgen op een eventuele latere ww.
    Dit heb ik dus gedaan op advies van het UWV, maar nu blijkt het dus niet zo te zijn dat mijn WAZO op m'n laatste loon gebaseerd is.
    Heel vervelend dat de antwoorden steeds wisselend zijn, ik weet nu hopelijk echt hoe het werkt.

Bedankt

Deel Deze Pagina