Beste Uwv webcare, Momenteel zit ik in de bevallingsverlof. Voor die tijd heb ik in verband met zwangerschaps gerelateerde klachten mezelf ziekgemeld. Binnenkort beëindigd mijn contract en dit valt tijdens de bevallingsverlof. Zodra ik niet hersteld ben, kan ik mezelf weer ziekmelden bij UWV? Met vriendelijke groet, LIEFJE89
Beste LIEFJE89, Je vraagt je af wat je moet doen als je na je bevallingsverlof nog niet voldoende hersteld bent om aan het werk te gaan. Als je jouw bevallingsverlof aaneengesloten opneemt en je na het verlof nog ziek bent, dan meldt jij je ziek bij UWV. Dit doe je op de eerste dag na jouw zwangerschapsverlof. Je kunt hiervoor bellen met onze klantenservice: Klantenservice. Ben je ziek door zwangerschap of bevalling? Dan is de Ziektewet-uitkering 100% van je dagloon. Ben je ziek door een andere oorzaak? Dan is je Ziektewet-uitkering 70% van je dagloon. Klik hier voor meer informatie. Ik wens je mooie momenten met je kindje. Met vriendelijke groet, Jantina UWV Webcareteam