ziek uit dienst

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MariamZ, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Hoi Hoi,

Ik heb even een vraagje? vanaf 8 aug verloopt mijn contract, ik ga dan ziek uit dienst.. (bevalling en opname in een ziekenhuis)

Nu is mijn vraag, moet ik doorgeven aan jullie dat ik ziek uit dienst ga, of gaat dit automatisch?

Ik hoor het graag.

Groet, Mariam

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Miriam,

Je werkgever moet je ziek uit dienst melden. UWV neemt na ontvangst van de ziekmelding contact met je op, om de reden van je ziekmelding met je te bespreken. Binnen vier weken krijg je een schriftelijke beslissing over je ziektewet-uitkering. Na de beslissing wordt direct een eerste betaling gedaan. Daarna krijg je iedere week een vervolgbetaling.

Had je al een ziektewet-uitkering (je schrijft immers dat je ziek als gevolg van je bevalling bent)? Dan volstaat een wijziging in je gegevens. UWV kan dan vanaf de datum dat je uit dienst bent de uitkering aan jou overmaken.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ok. Ja ben ziek van de bevalling. Had een kraambed psychose. En lig nog steeds in het ziekenhuis. Hoe kan ik dat formulier aanvragen?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MiriamZ,

Je werkgever kan met dit formulier jouw rekeningnummer doorgeven. Vanaf 8 augustus ontvang jij elke week rechtstreeks de betaling van je Ziektewet-uitkering van UWV.

Ik wens je veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

5. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Waarom elke week en niet maandelijks

6. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MiriamZ,

Het systeem is er zo op gericht dat mensen die rechtstreeks een Ziektewet-uitkering ontvangen van UWV dit wekelijks ontvangen. Dit valt helaas niet aan te passen.

Actuele informatie over de betaling van de Ziektewet vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

7. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ok duidelijk. Nog 1 laatste vraag. Ik ga ziek uit dienst. Vanwege m'n bevalling. Krijg ik dan nog steeds 100 procent of?

Ik hoor graag van je.

Mariam

8. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mariam,

Je geeft aan dat je ziek uit dienst gaat en je vraagt je af welk percentage van de Ziektewet-uitkering je blijft ontvangen.

Wanneer blijkt dat je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap dan blijf je nog 100% van het berekende dagloon ontvangen.

Actuele informatie over de hoogte van de Ziektewet-uitkering lees je hier.

Heel veel sterkte gewenst met je herstel!

Met vriendelijke groet,

Keja
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

9. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Super dankje!

Deel Deze Pagina