ziek van 14 maanden prik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door YenD, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Mijn zoontje heeft 9 dagen geleden zn 14 maanden prik gehad (uitgesteld vanwege vakantie)
    afgelopen dinsdag kreeg hij koorts, 39.3. gister 39.4. en vandaag (10 min geleden) 39.5...
    maar nu zit hij vanaf vanmorgen ook vol met kleine rode vlekjes over zn lichaampje...
    ik heb hem nu een zetpil gegeven en hem op bedje gelegd.

moet ik de dokter bellen? of is dit normaal en hoort het bij de prik???

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

In principe komt de reactie op de prik ongeveer een weekje later dan de prik zelf, dus wat dat betreft zou dat goed kunnen.
    Wat ik zou doen: even gewoon de assistente van de huisarts bellen, het verhaal voorleggen en zij kan je dan gerichte vragen stellen en vertellen of het wel of niet zinvol is dat je langskomt.

Blijkbaar ben je niet helemaal zeker van je zaak (logisch hoor!) en wij kunnen het gewoon moeilijk beoordelen vanaf hier.
    Ik heb ook al vaak gebeld, gewoon voor overleg en advies, hoefde niet per sé een afspraak.

Succes!

3. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    dank je wel voor je snelle antwoord, ik ben idd niet zeker van mijn zaak, dat hij koorst zou krijgen was ik wel op voorbereid, hij heeft op elke prik wel een reactie gehad, maar die rode vlekjes/bultjes vind ik niet fijn, ik herken dat niet.

ik ga zo de assistente wel even bellen, ze hebben nu lunchpauze.

4. MamaMarije

Die rode vlekjes is voor mij ook de reden dat ik denk: hmmm... wellicht toch iets anders dan alleen een reactie op de prik ;). Wellicht één van de vele 'vlekjes-ziektes' zoals vijfde of zesde ziekte, maar daarvoor is het gewoon handig om iemand te spreken die er verstand van heeft :D

Ben benieuwd wat ze straks zegt!

5. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi ,

Pas geleden heeft mijn zoontje ook die prik gehad. De 14maanden prik bestaat uit 2 prikken. Wat ze tegen mij zeiden was dat hij bij 1 prik na een paar dagen last kon krijgen, maar bij de 2de prik kon hij na een week last krijgen. Bij de 2de prik kon hij ook vlekjes krijgen als bij verschijnsel,omdat het een prik was tegen de mazelen geloof ik :S toch ??
    Gewoon even de assistent bellen en anders het consultatieburo... die heeft ook de prik gegeven. Dan voel je je zelf wat geruster. Maar mijn zoontje had ook koorts en vlekjes bij de 14 maanden prik. Was ook een zware naar mijn idee

6. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    nou ik heb even gebeld, en ze heeft overleg gehad met mijn ha.
    het is idd reactie op de prik pffff.... rot dingen ook :(
    maar iig niets om me druk te maken.

mocht weer bellen als zijn koorts boven de 41!! graden komt...
    nou reken maar dat ik met 40.5 al bel, hihi..
    of als hij nergens meer op reageerd.

bedankt voor jullie antwoorden!!

7. MamaMarije

Goed dat je gebeld hebt en gerustgesteld bent! Idd gewoon goed in de gaten houden ;)

Succes met je kleintje!

8. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je gebeld hebt :):) En als je weer ongerust bent, gewoon weer bellen...

Heel veel beterschap !!

9. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Hier idd dezelfde reactie gehad. Was idd ook erg ongerust over de vlekjes maar dit trok idd zo weg

10. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Hier waarschuwde ze al voor die rode plekjes, komt van de mazelen af.

Deel Deze Pagina