Sinds gisteren krijgt Vince Nexium voor zijn verborgen reflux. Ik weet dat je dit het beste sochtends kan geven, maar echt op de nuchtere maag of maakt dat niet uit? Hoe lang duurde het voordat jullie verschil zagen door het gebruik van nexium? Zijn er ook minder positieve verhalen over nexium, dat het niet aansloeg ofzo? Geven jullie het met een spuitje of anders?
Wij geven het 's ochtends op een nuchtere maag, eerste week niet gedaan, pas voor tweede fles, maar doen het nu om practische redenen wel zo. Merken overigens geen verschil in werking. Bij Jesse werkte het vrij snel, binnen een paar dagen krijste hij niet meer en spuugde hij geen maagzuur meer. Wij geven het gewoon met een spuitje, gaat prima.
Toen ons ventje nog in het zkh lag kreeg hij zijn nexium voor zijn 2e fles (kreeg toen 7 flessen) dus echt op nuchtere maag was dat niet denk ik. Wij merkten dat hij minder in paniek was als hij spuugde (na een paar dagen) Maagzuur was minder zuur, maar spugen deed hij nog wel (altijd maar een mondje) Wij gaven het altijd met een speentje. Eerst 5 ml opzuigen met een spuitje, speentje in de mond (gaatje iets groter gemaakt ivm de korreltjes) en dan langzaam steeds een beetje in het speentje spuiten. Mannetje dronk het zo op. Met alleen een spuitje was het een kliederboel en kreeg hij met geluk de helft maar binnen. Wij zijn gestopt ruim 2 weken geleden omdat ik vermoedde dat het spugen voort kwam uit de onrust (pijn) van zijn liesbreuk. Na de liesbreukoperatie spuugde hij nl bijna niet meer... Dus hebben de gok gewaagt te stoppen. Maarja, dat geld helaas niet voor alle kindjes he? Succes, en hopelijk heeft jullie kleintje er baat bij!
Bedankt voor jullie reacties. Ik merk sinds de 1e dosis enkel nog extremere reacties op het maagzuur en pijn bij het drinken van de fles. Ook lijkt hij last van zijn buikje te hebben en net 2 spuitluiers gehad. Ik neem aan dat hij gewoon moet wennen aan de nexium en dat dit met een paar dagen minder gaat worden dan? Donderdag moeten we voor het eerst naar de kinderarts dus ben benieuwd hoe het dan gaat. (nexium bij de HAP gekregen in overleg met een kinderarts).
wij gaven 's avonds de nexium met de fles van 7 uur. deed dit omdat mijn kindje last had bij het liggen 's avonds en 's nachts.
Bij ons was de nexium een ramp, net als alle andere maagzuurremmende medicijnen. Dochter kreeg er buikpijn en obstipatie van, dat is een bekende bijwerking van dit soort medicatie. Dochter blééf dus spugen en brullen, mogelijk niet meer van de pijn door opkomend maagzuur maar van de pijn in haar buikje.
OK, ja mijn dochter heeft zantac gehad en nergens last van gehad qua bijwerkingen. Maar mijn zoontje is nu dus aan de race en laat honderden scheetjes.
je kunt de nexium het beste tussen 2 flessen in geven want als je vlak voor of met de fles doet verliest het een heel groot deel van zijn werking. Wij geven de nexium altijd tussen de derde en vierde fles omdat de avond vaak de meeste problemen gaf. Hier werkte het heel goed.
Wij geven de nexium direct na zijn eerste fles. Als ik het op nuchtere maag gaf dan werg hij erg onrustig met buikkramp enzo. Na de eerste fles gaat het perfect! Moet wel zeggen dat Justin 2x nexium krijgt op een dag dus ook na de laatste fles, voor hij gaat slapen.
Nexium het beste op een LEGE maag geven omdat het een beschermend laagje legt in de maag. Dat werkt natuurlijk niet als de maag (deels) gevuld is. Wij geven het 's ochtends voor het ontbijt (vroeger voor de eerste ochtendvoeding)
Ik kijk het vandaag nog even aan... Het lijkt echt enkel slechter te gaan met nexium. Hij heeft vele malen meer oprispingen en spuugt nu regelmatig met een grote boog zijn voeding uit. Ook is hij ineens aan de dunne sinds ik dit geef en daar heeft hij ook last van.. Als dit vandaag weer zo is bel ik terug naar de HAP. Het lijkt mij toch niet dat hij er zoveel last van hoort te hebben. Hij sliep ook al redelijk de nacht door (wel alleen op zijn buik maar goed) Vannacht was dat weer drama. Ook continu spuugneigingen, zelfs als hij op zijn buik ligt .
Wat vervelend Vica, wij zitten hier ook te rommelen met de reflux medicatie, ook verborgen reflux hier. Wij kregen eerst Zantac, dat hielp niet echt veel, savonds vooral veel last en ik denk ook dat hij er krampen van kreeg. Nu hebben we losec en zitten op dag 5 van proberen. Moet echt nog aanslaan volgens mij en het is moeilijk toe te dienen. Ook hiervan denk ik dat hij krampen krijgt. Het vervelende hier is ook nog eens dat hij veel wil drinken omdat hij last heeft. Zit dus op 6 x 150/5, echt aan de hoge kant. Vermoed dat hij s nachts wakker wordt voor een fles omdat de melk dan de pijn verzacht...pffff...moedeloos wordt je er van. Ons zoontje weegt rond de 5 kilo en heeft ook al eens bijna doorgeslapen....maar nu dus niet meer. Veel sterkte ermee hè? Misschien als dit niet aanslaat bij de kindje kan je Zantac proberen. Bij mijn dochter veel baat bij gehad. Losec is namelijk het zusje van Nexium dus heeft hij misschien ook last van. Groetjes, Charlie
Er is tot nu toe niks meer uit gekomen maar het blijft een drama! het geen wat het ergste is herken in niet van mijn dochter. Hij wilt dus ook de hele tijd drinken, maar hij is mega misselijk. Hij heeft nu net 45cc van zijn fles op en kan niet meer verder drinken. Nu moet ik ervoor zorgen dat hij meerdere keren gaat boeren en hopen dat alles binnen blijft. Dan drinkt hij vaak nog wel 20cc Maar ja, dat is nog te weinig dus zo ben ik een uur lang bezig en daarna is de voeding niet goed meer. Wat moet ik hier nou mee? Nexium is een maagzuurremmer maar helpt het ook tegen de misselijkheid? Mijn dochter was niet misselijk, wou wel veel drinken en kreeg dus ook veel binnen. Bij haar sloeg zantac erg goed aan. Vince komt vandaag ook ineens om de 3 uur en afgelopen nacht dus ook weer nachtvoedingen . Schiet gewoon niet op zo.
Als je het idee hebt dat hij misselijk is, kun je er Motilium bijvragen. Dat gaat misselijkheid tegen. Irem krijgt dat allebei, wordt vaak in combinatie gegeven.
Motilium ja? Ik dacht dat dat echt alleen voor spugende baby's was. Nou moet ik heel eerlijk zijn dat ik echt enorm gefocused moet zijn tijdens de fles. Zodra hij iets tegenwerkt moet de fles er direct uit anders spuugt hij met een boog. Sinds gisteren dus ook een paar keer zonder dat de fles erin zat en na een boertje dat alles eruit kwam. Wat denken jullie. Vannacht nog aankijken in de hoop dat de misselijkheid minder wordt? Of nu al de HAP bellen. Hij drinkt wel genoeg, ook omdat ik continu flesjes aan het maken ben. Bijv om 17.00 uur had hij 60 cc op (uur over gedaan), bleef honger houden en om 18.30 uur kreeg hij 100cc op. Weer bleef hij honger houden dus heb weer een nieuw flesje gemaakt en die kan hij nu niet drinken, want hij heeft nu spuugneigingen. Wat is eigenlijk beter als ze spuugneigingen hebben? Gewoon laten spugen of juist proberen te voorkomen? Van voorkomen lijkt mij dat ze juist misselijk blijven en van wel spugen krijgt hij misschien te weinig binnen..... Vind het zooo moeilijk!
Spuugneigingen lijkt mij niet goed, misschien kan hij iets in de nexium helemaal niet verdragen. Ik zou er meteen mee stoppen om te kijken of het beter gaat en dinsdag meteen terug naar je huisarts/kinderarts. Ik zou de HA post nu bellen voor eventueel advies. Soms is het gewoon fijn om het even telefonisch te overleggen. Succes, Charlie
Ik dacht ook meteen aan motilium. En Lisa ging spugen van Nexium, maar van Losec (werkt hetzelfde) niet. Maar hier werkte het allemaal niet genoeg helaas, Lisa bleef veel huilen, weigerde vaak te drinken en spuugde veel en was vaak misselijk. Ze heeft uiteindelijk een sonde gekregen toen ze ziek werd van een virus en niet meer wilde drinken. Daar knapte ze zo van op en toen ze beter was had ze waarschijnlijk zoiets van, ik vind het wel prima zo zonder pijn (en dat voor een baby van 3 maanden). Ze is met 8 maanden weer gaan drinken, toen was de reflux een maand of 2 weg en zij motorisch in staat om uit een gewone beker te drinken.
Zonder Nexium is hij ook constant misselijk. Het enige verschil is dat hij sinds de nexium vaker spuugd. De fles van 19.15 uur is compleet blijven staan, hij wou wel maar kon niet drinken. Net wel 85cc op.. Zonder spuugneigingen, maar hij is wel overduidelijk misselijk. Het is ook gewoon 1 zielig hoopje wat op mijn arm ligt nou. Maar op zich best rustig. Ik heb met hubby afgesproken dat we morgen weer de hap bellen als hij nog steeds zo misselijk blijft. Ik denk dat ik dan ga vragen voor motilium, als die misselijkheid eerst maar eens weg gaat. Dan kan ik ook beter zien of de nexium aanslaat of niet.