Ziek van de bmr prik of wat anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Vorige week maandag heeft onze zoon bmr prik gehad.
    Vannacht werd hij wakker met 39 graden koorts. Halve nacht opgelopen.
    Vanmiddag kreeg hij weer 39.4 en hangerig en huilerig.
    Na het avondeten ging het weer goed. Uit voorzorg zetpil gegeven voor het slapen.
    Hij heeft nog geen uur geslapen en blijft nu maar huilen. Wat we ook doen.
    Ik ben moe na afgelopen nacht (ja weet het was maar 1 nacht maar ik kan daar gewoon niet tegen). En weet even niet wat te doen..

    Iemand tips?

    Nu geen koorts trouwens.
     
  2. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ja, dat komt vrijwel zeker door die vaccinatie. Er is niet echt iets wat helpt. Cb arts zal zeggen dat het normaal is. Maar ik vind het beslist niet normaal... ook erg onnodig. Zo’n immuunsysteem is nog zo zwak en ongetraind voor zoiets heftigs. Daarom stellen wij uit. Maar dat zal je nu niet helpen... ik weet ook van andere ouders dat eigenlijk niet iets helpt maar ik zou zeker niet volstoppen met paracetamol want dat is ook zeker niet goed, zeker als het niet helpt.

    Probeer misschien je kleine te troosten op manieren die hiervoor goed hielpen. Wees aanwezig, misschien extra aan de borst als dat kan. Veel liefde in ieder geval. Sterkte!
     
    VroegeLente en Appeltje85 vinden dit leuk.
  3. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    We hebben hen net uit bed gehaald en rond laten lopen. Toen was het kletsen en vrolijk. Is zelf naar boven gelopen. Zet hem in bed en het is meten weer krijsen. Dus ik vermoed dat het gewoon uittesten is..

    Wil niks eten. Niks drinken. Geen dentinox
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.914
    3.337
    113
    Nee het hoeft niet door de vaccinatie te komen, het kan ook een griepje zijn, of doorkomende kiesjes.
    En natuurlijk zijn er wel dingen die helpen. Lekker bij je houden, liefst huid op huid.
    Of even in de draagzak/doek en een stukje wandelen om tot rust te komen.
    Even samen knuffelen onder de douche of in bad kan ook fijn zijn.


    M’n dochter had de afgelopen dagen ook koorts, als ze net een vaccinatie gehad had, zou er gezegd worden dat t daardoor kwam.
     
  5. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zijn voorste 4 kiezen zitten er allemaal al..

    1 helemaal door en 3 puntjes.
     
  6. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.734
    413
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gezien hij slecht slaapt, kan hij geen last van zijn oren hebben?
     
  7. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Dat heeft hij nooit.
    Maar zodra we hem uit bed halen is het klaar. En als we hem terug zetten is het gillen.

    En wat kan ik aan oren doen als dat het is?
     
  8. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    We hebben net even rondje in de auto gedaan. Allemaal even rustig worden. We zijn inmiddels 2.5 uur verder. Ik hoop echt dat hij mij gaat slapen..
     
  9. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wanneer geef je die bmr dan? Welke leeftijd is wel goed?
     
  10. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Was dit de eerste keer dat hij zo deed? Hoe is de nacht gegaan?
     
  11. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nee hij heeft het een Paar maanden terug ook wel 1 of 2x gedaan. Maar dat wasndan een uurtje ofzo.

    Heeft gister alles bij elkaar 2.5 uur geduurd. We hebben van alles geprobeerd.
    Kroelen.
    Uit bed en bij ons liggen.
    Laten drink en
    Wat eten.
    Rondlopen in de hoop dat hij gewoon ergens neerviel.
    Liedjes zingen.
    Lief doen.
    Boos worden.
    Muziekdoosje ij zijn bed
    Muziekdoosje uit zijn bed.
    Lampje aan.
    Lampje uit.

    Niks hielp.

    Uiteindelijk in de auto gezet. Rondje wezen rijden in de hoop dat hij in de auto in slaap zou vallen. Dat was niet het geval maar we zijn daarna alle 3 wel rustig geworden en om half 12 ging hij eindelijk slapen.

    Half 3 weer hij weer wakker. Maar dat was even een kus en een kroel en weer slapen.

    En vanmorgen om 7 uur was hij weer paraat.

    Ik vermoed dat het gewoon uittesten is.
    Nu loopt hij ook te dreinen en te vervelen. Koorts is weg.
    Zal wel gewoon een sprong zijn ofzo. Maar ik kan daar zo enorm slecht tegen als hij huilt..

    Hoe kan ik dit nou beter aanpakken?

    Gewoon laten huilen?
    Elke zoveel tijd er naar toe?

    Iemand tips
     
  12. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Gezien hij koorts had denk ik niet echt aan uittesten. Als de koorts weg is zal het beter gaan weer. Hij is nu natuurlijk ook nog moe van gisteren en vannacht. Dat helpt zijn humeur ook niet.
     
  13. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Maar de koorts was weg toen hij naar bed ging.

    Misschien wel een combi geweest van die prik en van een sprong ofzo
     
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.039
    25.517
    113
    Altijd lastig te achterhalen met die kleintjes he?

    Hier ook heel soms zo'n dagje. Dan is hij niet lekker (soms ook koorts) , heeft honger maar wil niet eten, is moe maar wil/kan niet slapen, wil spelen met de dingen waar hij niet mee mag spelen (dus boos), wil niet alleen zijn maar ook niet op schoot.
    Op zo'n dag zijn er een hoop gemixte emoties in dat kleine jongetje, en relativeren kunnen ze niet dus het is dan gewoon drama.

    Rustig blijven, beetje meegaan, de regels iets losser leggen maar wel consequent blijven, en bedenk: morgen weer een dag :)
     
    Niveah vindt dit leuk.
  15. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja overdag vind ik dat allemaal geen probleem. Maar snachts moet hij toch gewoon slapen?

    Hoe kan ik dan de regels losser leggen?
    Bij ons in bed werkt niet. Dan gaat hij spelen en aan mijn haar trekken enzo.
     
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.039
    25.517
    113
    Snachts werkt dat ook niet nee.. dan moet je er gewoon uit. (Sucks!)

    Ik had het vooral over de dag. Langer filmpjes kijken op de tablet of af en toe een stukje eten in het mondje stoppen terwijl hij rondstruint ipv geforceerd aan tafel moeten. Dat soort dingen.
    Echt belangrijke dingen moeten gewoon natuurlijk: Snachts in (eigen) bed, een schone luier wanneer gepoept.
     
    Niveah vindt dit leuk.
  17. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Als hij bij ons zo een bui heeft dan laten we hem gewoon beneden.. Dan allemaal wat later naar bed. Soms kijkt hij even tv, of gaan we duplo'en.

    Als hij koorts had, en het is met een zetpil gezakt, voelt hij zich misschien niet helemaal fit nog. Dat is alleen in bed natuurlijk erger / vervelender dan lekker beneden. (als ik zelf ziek ben, voel ik me s nachts ook altijd rotter).

    Ik zou vooral niet teveel stressen erom en proberen hem perse in bed te krijgen.

    Als je echt zeker bent dat het uittesten is (bij ons is het dan echt niet aanwijsbaar + meerdere dagen achter elkaar). dan zijn we weer wat strenger met in bed blijven. Maar eigenlijk altijd is het 1 avondje en dan weer klaar. (of hij is ziek, en dan zijn we sowieso losser, desnoods gaat hij op de bank liggen s avonds).

    En die koorts, ja kan van de vaccinatie, een griepje, verkoudheid, tanden, sprongetje, gewoon algehele ik voel me even niet zo lekker vandaag bui, als er 3 kiezen met alleen de puntjes door zijn, zal hij nog wel last hebben, want dat hele vlak moet ook door en daar had mijn zoontje meer last van dan van de puntjes :).

    Hopelijk is het vandaag weer over en voelt hij zich weer prima!
     
  18. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Super vervelend is dat. Soms is het gewoon onduidelijk en dan doe je maar gewoon net zo lang vanalles tot je iets vind dat werkt. Ik denk niet dat je het anders moet doen, deze dagen zijn gewoon de vervelende uitzonderingen en vaak is het na 1 dag weer klaar. Wij hebben onze dreumes gister ook maar van de opvang gehaald omdat hij écht z'n dag niet had.Alleen maar huilen en verdrietig, geen koorts oid. Soms heb je zo'n dag. Heb ik ook wel eens ;)

    En ja het kan van de BMR zijn, maar ook 1001 andere dingen. Mijn beide kinderen hebben 0,0 last gehad van de BMR.
     
  19. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Het is een lastige periode.
    Uittesten begint, kiesjes, bmr, alle ontwikkelingen...
    Het kan allemaal onrust geven en wij hebben met vlagen ook weleens een mannetje die niks wil en niks goed vindt.
    Vaak is dat voor max 2 dagen en dan is het weer goed, als er verder niks aan de hand is natuurlijk.
     
  20. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Bedankt voor jullie berichtjes. Helpt wel te weten dat ik niet de enige ben. Al weet ik dat natuurlijk wel.
    Vanavond moet ik werken. Is mijn man dus alleen thuis. Dus hoop maar dat hij het aankan in zijn eentje.
     

Deel Deze Pagina