Wie alleen bevallen of met iemand anders als partner?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Safraantje, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Naar aanleiding van mijn topic in alleen en zwanger...
    Mijn leven ligt momenteel overhoop omdat ik de deur uit gezet ben en morgen 37 weken zwanger.
    Nu wil de vader evengoed bij de bevalling zijn maar ik denk dat ik me niet meer op mijn gemak kan voelen bij hem na wat hij mij geflikt heeft.
    Is hier iemand die met iemand anders is bevallen dan de vader? Of alleen met verloskundige/ kraamhulp?
    Of hier adviezen heeft?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik was tijdens mijn bevalling alleenstaand, mijn moeder en mijn zus zijn bij de bevalling geweest. Helemaal alleen zou ik persoonlijk echt niet willen..

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben niet alleen bevallen, maar ik ben er wel bijgeweest bij een goede vriendin. Het is wel fijn om er iemand bij te hebben, je moeder, een zus? Vriendin? Ik zou de vader van de baby niet doen in dit geval

4. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb eigenlijk niemand nu waar ik me prettig bij denk te voelen tijdens de bevalling, ook wilde ik graag thuis bevallen en nu is dat niet meer mogelijk 😐 zoveel omschakelen

5. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Bij je ouders thuis is natuurlijk heel anders dan wat er in jouw planning zat.
    Je kunt natuurlijk kiezen voor zo'n bevalhotel of hoe dat ook weer heten mag. Anders in het ziekenhuis? Ik vond dat erg prettig en je hebt de eerste uurtjes even wat meer zorg om je heen. Sterke joh. Rot situatie! Ook al ga je het zwaar krijgen, je hebt je kleintje bijna in je armen. Het belangrijkste in jouw leven. Hopelijk verzacht dat de pijn :)

6. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik hoop het, ik hou onvoorwaardelijk van de kleine onafhankelijk van de situatie. Ik weet eigenlijk niet of hier een kraam hotel is ga ik even opzoeken!

7. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Wat denk je van een doula?

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.279
    2.037
    113
    Dit wilde ik ook net voorstellen. Sterkte, het moet ongetwijfeld een moeilijke periode voor je zijn!

9. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Doula lijkt me een goed idee. Zij is er voor jou en goed ervaren

ik wil je heel veel sterkte wensen

10. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Doulas zijn wel erg duur!

Geen geschikte moeder of vriendin in de buurt?

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ik zou dit ook zeker bij de verloskundige voorleggen, want die kan kijken wat je aan extra zorg nodig hebt na de bevalling. Is toch anders dan in een gezin/relatie.
    Sterkte!

12. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dankjullie :) aan welke kosten moet ik denken bij een doula?

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

14. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Er is wel iemand die erbij kan zijn maar ik twijfel of ik me daar gemakkelijk bij voel, de kosten van een doula vond ik ook schrikwekkend haha, er zijn grenzen

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Je moet je inderdaad wel fijn voelen met diegene zo dichtbij.
    Anders misschien even een goed gesprek met je verloskundige erover, misschien heeft die nog wel tips voor je.

16. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Anders degene over wie je twijfelt op standby houden? Dat je het eerst zelf probeert en zo nodig diegene kan bellen als je er toch iemand bij wilt hebben?

Ik wil je in iedere geval heel veel sterkte wensen. Dikke knuffel

17. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Of een bekende erbij tijdens de weeën alleen? En vragen of ze met de uitdrijving de kamer willen verlaten?

18. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik raadt je aan echt iemand bij je te nemen die je vertrouwt. Ik had niemand bij me...ik ben dan niet in NL bevallen en had een keizersnede. Niemand werd toegelaten in de operatiekamer...nou ik zat me daar een partij te huilen en geen een verpleegkundige of arts stelde me even gerust. Lekker, lig je daar. Geloof me, natuurlijk of keizersnede, je wil echt wel iemand bij je hebben op zon moment hoor. Al zei ik zelf van tevoren ook dat ik daar ook niet zon behoefte aan had...je kan altijd idd zelf bepalen wanneer je iemand wegstuurt ja of nee

Succes en sterkte hoor!

19. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik had m'n 2 beste vriendinnen erbij. Vader van zo liet het lastminute afweten dus was blij dat ik Back-up had. Ik heb een hele goede snelle bevalling gehad en was achteraf blij dat ik het zo gedaan heb. Alleen is echt niet leuk. En je kan ook vragen of diegene naast je wil zitten en niet naar beneden wil kijken.

20. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Erg last minute allemaal nu.. Bedankt voor de lieve berichtjes
    Ik hoop dat ik nog even de tijd heb om erover na te denken het is natuurlijk niet zomaar iets

Deel Deze Pagina