lage bloeddruk en werken

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Guapetona, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Hallo,

Ik ben nu 25 weken zwanger, en tot een week of 2 geleden, ging dit zeer voorspoedig. Sindsdien echter heb ik last van lage bloeddruk, waardoor ik regelmatig heftige duizelingen heb, en moet liggen. Het duurt ook vrij lang voor ik me weer een beetje normaal voel en overend kan komen (1 a 2 uur). Dit is vorige week ook een paar keer gebeurd op het werk. Sinds 5 dagen heb ik me nu 100% ziek gemeld, want ik durf eigenlijk niet eens meer alleen naar buiten, en functioneer nauwelijks.

Volgende week overweeg ik wel weer te beginnen, hoewel het nog niet veel beter gaat. Ik weet eigenlijk niet hoe ik werk en dit probleem moet combineren, maar wil ook niet vanaf nu thuis blijven. Ik hou van mijn werk, en verveel mij thuis.

Het liefst zou ik overleg hebben, voordat ik het weer ga proberen. Kan ik zelf een afspraak met een arboarts aanvragen, of moet de werkgever dit doen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Guapetona,

Je kan zelf een afspraak maken met een arboarts. Als de werkgever een arbodienst heeft ingehuurd voor de begeleiding van zieke werknemers. Die arbodienst heeft bedrijfsartsen in dienst.
    Actuele informatie vind je hier.

Als je ziek bent ten gevolge van de zwangerschap kan de werkgever een Ziektewet-uitkering voor je aanvragen bij UWV.
    Een verzekeringsarts van UWV beoordeelt dan of de zwangerschap de oorzaak is van de ziekte.
    Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Brigitte
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Bedankt voor jullie reactie.

De werkgever was ook tot de conclusie gekomen dat het beter was om eerst een afspraak met de arboarts te maken. Deze heeft inmiddels plaatsgevonden en ik ben 100% arbeidsongeschikt bevonden. Ik vond het wel moeilijk om dit te accepteren, maar in ieder geval is er nu geen ruimte voor discussie met de werkgever, en hoef ik niet meer elke dag te bellen of het al beter gaat. Het probleem zelf is ongewijzigd, maar ik accepteer nu dat ik inderdaad voorlopig niet kan werken. De rust doet me wel goed.

In ieder geval ook bedankt voor jullie antwoord.

Deel Deze Pagina