Menstruatie blijft lang uit....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nepie, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nepie

Nepie Lid

6 nov 2011
    47
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

Op dit moment zit ik op dag 63 na het stoppen met de pil, ben nog steeds niet ongi geworden. Ruim 2 weken geleden wel 1,5 dag een soort bruine afscheiding,bloed gehad.

Heb afgelopen dinsdag een test gedaan maar die was negatief.

Heef iemand hier ervaring mee?
    Ik vind het nl wel lang duren voordat ik echt ongi wordt.

2. DJR

DJR Actief lid

9 nov 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi nepie!
    Ik ben eind juni/begin juli gestopt met de pil en werd ook pas begin augustus ongesteld ! Ik sloeg gewoon een hele menstruatie over Pfff frustrerend want ik dacht ook toen al dat ik zwanger was!
    Ik hoor wel vaker om me heen dat het ontpillen soms maanden kan duren! Heb je al contact opgenomen met de ha?
    Liefs

3. Nepie

Nepie Lid

6 nov 2011
    47
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi hoi,

De huisarts zegt dat het tot een jaar kan duren en dat ik tot een half jaar moet wachten voordat ze iets kunnen doen. Maar ik heb ook nog geen klachten van dat ik ongi zou kunnen worden....
    Behoorlijk frustrerend zoals je begrijpt....

4. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Ik heb ook wel eens gehoord dat het heel lang kan duren. Een collega van mij daarbij duurde het 6 maanden voordat ze weer ongesteld word.
    Het hangt soms ook af van hoe lang je aan de pil bent geweest

5. DJR

DJR Actief lid

9 nov 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm ja vervelend is dat zeg! Ik heb 7 jaar aan de pil gezeten en dus ong 6 weken geduurd voor mijn eerste menstruatie. Ik weet niet of het er echt vanaf hangt hoelang je aan de pil heb gezeten, iedereen z'n lichaam reageerd er anders op...

6. Deborah198

24 okt 2011
    92
    0
    0
    Ben helpende plus, in een verzorgingshuis.
    Wieringen
    Ik had precies 4 weken erna weer menstruatie. Ik ben in juli gestopt, na 11,5 jaar pilgebruik.

7. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Hoi meiden,

Ik ben vanaf april gestopt met de pil en heb cyclus van 37 34 41 47 en zit vandaag al ergens achter in de 60.ik houd het niet mee rbij ...
    Ben op dag 54 naar de HA geweest en heb verwijsbrief naar de gynaecoloog gekregen....waarom je zelf zo lang kwellen...(persoonlijk)

8. Rowena1985

13 nov 2011
    32
    0
    6
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik zit er ook een beetje mee.. Ik slik de pil al niet meer sinds oktober vorig jaar..
    We willen heel graag zwanger worden, maar mijn laatste ongi was (naar boven afgerond) 8 oktober.. En blijft maar uit..
    Vandaag testje gedaan, negatief.. Balen ontzettend..
    We hadden gehoopt door genoeg te klussen
    dat het wel "gewoon" zou gaan gebeuren..
    Mijn vriend is echt kwaad vandaag (niet op mij natuurlijk)..
    We gaan ons ook maar laten onderzoeken denk ik zo..
    Stiekem hoop ik dat ik misschien toch te vroeg getest heb ofzo..
    Aangezien we niet eerder dingen hebben bijgehouden enzo..

Succes allemaal!

Liefs, Rowena.. Xx

9. NW83

NW83 Actief lid

19 sep 2011
    148
    0
    0
    Groningen
    Elke vrouw is anders. Het heeft denk ik niets te maken met hoelang je de pil hebt gebruikt. Je lichaam moet op gang komen en het overnemen. Bij de een duurt het gewoon langer dan bij de ander. Wel balen hoor! Hopelijk komt het snel op gang!

10. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Wat apart joh, dat je cyclus eigenlijk na een paar maanden pas véél langer lijkt te worden! (En ik maar denken dat ik na 27 en 36 dgn wel een beetje regel zou houden... Ga ik toch twijfelen!)
    Heb je lang de pil gebruikt? En de dokter vond het dus niet vreemd dat je al relatief vroeg met 'je klacht' kwam? Omdat ze altijd zeggen dat je het wel een jaartje de tijd moet geven?
    Ik denk idd ook; waarom jezelf zo lang kwellen... Als je eerder íets kunt doen, dan doe ik dat idd ook graag! (al mag ik nu dus nog niet klagen; ziet er best netjes uit voor net gestopt met de pil, toch!)

11. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Hallo,

Nee, vond de ha niet vroeg...
    Dit omdat ik donkere haartjes heb bij mijn navel en een aardige bikinilijn heb:)...dus dat snapte ze...en ook het gevoel van ja je wilt graag een kindje en dat wordt je elke maand teleurgesteld....heb een vrouwelijke huisarts...dus misschien dat ze het goed snapt?:(Ik zou zeggen ga gewoon naar de ha, het is jouw lichaam, zij hoeven niet meer zwanger te worden, toch?

12. Marj0n

Marj0n Lid

7 sep 2011
    8
    0
    0
    Hallo Ladies,

Hier ook een soortgelijke situatie.
    5 december 2010 gestopt met de pil na 12 jaar en na 4 maanden pas voor het eerst ongi geworden. :(
    Inmiddels tel ik ook maar in rondes en niet meer in maanden, lijkt het wat minder lang ;)
    Zit nu in ronde 7 en had volgens de telling vorige week dinsdag ongi moeten worden. Helaas weer in de afwachtende fase. :(
    Wel bij de gyn geweest en alles getest. Gelukkig verder niets aan de hand. Clomid gekregen, daarmee 3 nette rondes gehad, keurig op tijd. Maar nu weer de eerste ronde zonder en zit nu op dag 34....

Hey Missquit.. jij ook hier :D
    Nou, zoals je leest... nog niks hier...
    Wel test van DA gedaan maar die was negatief.
    Weet alleen niet of die nou wel zo betrouwbaar zijn... :(
    Maar we wachten maar weer af :D

Succes allemaal!
    Groetjes

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier was mijn cyclus na het stoppen met de pil in 2008 33-27-28-34-62-30-30-85-34-29-71-38-41 dagen.

Nu na het verwijderen een cyclus gehad van 85 dagen, nu de 2e ronde.

Van mijn dochter spontaan zwanger geworden, ondanks lange en onregelmatige cycli. Het heeft 18 maanden geduurd, ook al bijna alle onderzoeken bij de FA gehad, en ineens onverwacht zwanger.

Het is erg irritant, want je weet niet waar je aan toe bent. Maar 't enige wat je kunt doen is afwachten. Er staat gemiddeld een jaar voor om zwanger te raken, is het dan nog niet gelukt, kun je vragen om een doorverwijzing naar de gyn.

14. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames.. bij mij was mijn cyclus na het stoppen van de pil ok heel erg onregelmatig. Ben na ongeveer 7 / 8 maanden naar de huisarts gegaan. Zij heeft mij doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ik heb nu Clomid voorgeschreven gekregen. Dat zorgt voor n regelmatige cyclus en voor een eventuele eisprong. Ik slik nu Clomid 50mg en zit nu in ronde 2. Medicijnen zijn bij mij erg goed aangeslagen. En heb tot nu toe nog elke keer n eisprong gehad, en n regelmatige cyclus van ongeveer 28 a 30 dagen. Het is wel zo als je gaat beginnen met Clomid dat je dan heel erg goed in het ziekenhuis bij de gynaecoloog in de gaten word gehouden dmv follikel metingen, en allerlei andere onderzoeken. Van de ene kant is dat wel fijn, want dan weet je ook wel waar je elke maand aan toe bent. Maar van de andere kant word je er wel gek van als je bijna om de dag in het ziekenhuis moet zitten. Gelukkig zijn alle onderzoeken bij mij en mijn vriend goed!! Dus nu is het wachten totdat het n keer raak is! Kan by the way as zaterdag weer n test doen als ik nog niet ongi ben geworden!! Dus word spannend!
    Maar wel super fijn dat je door dit spul gewoon elke maand n kans hebt!
    ps. Als ik nou deze ronde niet zwanger ben, word ik verder de volgende ronde ook niet meer in d gaten gehouden in het ziekenhuis omdat bij ons alles goed zit!
    Lang verhaal.... Maar meestal word je wel pas doorgestuurd naar de gynaecoloog als je ongeveer n jaar gestopt bent met de pil..

15. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    ontpillen kan trouwens wel ooit langer duren dan n jaar.. Dit is bij elke persoon verschillend.. Bij de meeste vrouwen is de cyclus binnen n half jaar ongeveer weer regelmatig..
    Succes iedereen!!

16. hayleyenwieweet

hayleyenwieweet Nieuw lid

14 nov 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo wie kan mij helpen, ik ben nu 3 maanden gestopt met de pil eerst bleef mijn menstruatie dik 1.5 maand weg, de huisarts verwees me door naar de gyneacoloog ivm ashermann syndroom vermoedens. Nu ben ik vandaag ongesteld geworden en ik heb volgens de oh zo geweldige ovulatietesten van clearblue vastgesteld van ik 1 november mijn eisprong had. Dus precies 14 dagen later ongi.... Wie kan mij meer vertellen over zwanger worden en de duur daarvan. Ik heb inmiddels een dochtertje van 3 jaar. En een curretage achter de rug.

17. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    mijn eerste cyclus duurde 105 dgn. nu zwanger na 13 mnd met behulp van Clomid. bij mij werd hij niet meer regelmatig. HEt is bij iedereen verschillend.

18. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Opzich is het niet vreemd dat je lijf even moet wennen om er zelf te gaan doen, het ontpillen. Ik ben zelf na een aantal maanden naar de ha gegaan ivm buikpijn. En de rest kun je lezen in m'n onderschrift.

Voor nu zou ik me geen zorgen maken, de enige tip die ik kan geven is je niet te druk maken hierover(makkerllijker gezegd dan gedaan dat weet ik:)) en zelf assertief zijn als je t niet vertrouwd.

Succes!!

Deel Deze Pagina