Baarmoeder voelen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Browny89, 16 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Browny89

Browny89 Bekend lid

22 jan 2018
    689
    678
    93
    Vrouw
    Ik ben nu een half jaar bezig met het krijgen van een kindje en het wil nog niet lukken. Ik heb twee vaginale bevallingen gehad. De laatste twee jaar geleden. Nu viel het me net op dat ik bijna geen opening meer heb in mijn vagina. Ik voel alleen nog baarmoeder. Alsof hij helemaal verzakt is. Hij komt nog net niet naar buiten. Iemand hier ervaring mee? Ik denk dat ik sowieso de huisarts maandag op bel. Heb voor andere zaken ook de huisarts gebeld maar je krijgt met corona eigenlijk geen afspraak.. alleen in noodsituaties. Weet iemand of het invloed kan hebben om een kindje te krijgen? Bij mij andere twee kindjes was ik in de eerste ronde al zwanger. Ik heb wel een zeurend gevoel in mijn baarmoeder, ik hoop steeds dat dat komt omdat ik zwanger ben maar net weer een negatieve zwangerschapstest in handen :(

2. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Hoe ver moet je voelen voor je je baarmoeder voelt? 1 kootje? 2 vingerkootjes?

de hoogte van je baarmoeder verschilt sowieso per moment in je cyclus, vaak is ie laag vlak voor je menstruatie, en als je opgewonden bent komt hij ook iets hoger te zitten. Ook de positie waarin je voelt maakt soms uit, zittend op een wc voel ik m veel sneller dan liggend bv.

Als je echt maar net een kootje naar binnen kunt zou ik zeker snel een afspraak maken bij de huisarts. Sowieso kun je daar altijd terecht als je je zorgen maakt.

3. Browny89

Browny89 Bekend lid

22 jan 2018
    689
    678
    93
    Vrouw
    tussen 1 en 2 kootjes in ongeveer. Ik zal denk ik over een dag of twee ongesteld worden dus dan klopt het dat hij nu heel laag is? Ik heb er nooit zo op gelet maar dit viel me ineens heel erg op. Denk je dat ik nu al iets kan doen? Bekken oefeningen of iets dergelijks?

4. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Bij mij is hij vaak ook zoiets vlak voor ik ongesteld wordt. (1,5-2 kootjes) Zou het gewoon eens in de gaten houden, af en toe voelen dan merk je dat er best wat verschil zit in hoogte gedurende je cyclus.

5. RLSD

RLSD Niet meer actief

De hoogte van je baarmoeder verschilt heel erg he, gedurende je cyclus. Zeker aan het einde van je cyclus kan hij erg laag zijn.

Houd het even in de gaten, nadat je ongesteld bent geworden gaat de baarmoeder steeds weer wat meer omhoog.

6. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ik sluit me aan bij wat al gezegd is..

Ik heb aantal jaar terug ook eens gevoeld en merkte toen ook dat hij heel laag zat was ook bang dat het niet goed was.. maar het was echt cyclus gerelateerd dus steeds andere hoogtes :)

7. Browny89

Browny89 Bekend lid

22 jan 2018
    689
    678
    93
    Vrouw
    Dank je, ik was ineens in paniek dat hij zo laag was maar ik had er eigenlijk nog nooit op gelet. Ik denk nu dat het wel normaal is. Ook al is hij een beetje gezakt moet niet het probleem zijn dat ik het nog niet gelukt is om zwanger te worden..

kattenmama vindt dit leuk.
  8. Browny89

Browny89 Bekend lid

22 jan 2018
    689
    678
    93
    Vrouw
    Ik ben toch naar de huisarts geweest. Het blijkt een verzakking te zijn van de achterwand van de vagina. Nu moet ik bekken fysiotherapie en krijg ik een ring geplaatst. Volgen de HA had het geen invloed op het zwanger worden. Daar ben ik het meest blij om.

9. Summer18

Summer18 Actief lid

28 mrt 2018
    153
    77
    28
    Vrouw
    Goed dat je hiervoor een afspraak gemaakt hebt bij de huisarts. Hopelijk is het snel verholpen.

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Ik las net je verhaal en dacht al: ik herken dit niet, alleen bij mijn schoonmoeder en dat was idd ook verzakking (al is bij haar alles eruit gehaald). Geef fysio wel eerst de tijd voordat je weer voor de kinderwens gaat.

11. Browny89

Browny89 Bekend lid

22 jan 2018
    689
    678
    93
    Vrouw
    Ja ik denk dat ik wel een pauze in ga lassen nu. Ik ga de fysio even vragen wat ze adviseert.

Deel Deze Pagina