Hallo webcamteam UWV, Ik ben in mei 2015 ziek uit dienst gegaan , en zit sinds toen in de ziektewet vanwege zwangerschaps/bevallings gerelateerde klachten. Ik ben nu onverwachts weer in verwachting geraakt van de 2 e waardoor mijn zwangerschapsklachten in hogere pijnlijke maten zyn toe genomen. Hoe gaat het nu verder? Moet ik aangeven bij UWV dat ik opnieuw zwanger ben? Gaat er een nieuwe ziektewet opnieuw in of blijft de oude vanaf vorige jaar mei 2015 doorlopen? Alvast bedankt! Echt top dat we middels deze website online vragen kunnen stellen! Gr
Hallo Sjaaa, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geef deze wijziging zeker door, het kan van invloed zijn op je ziektewet en je recht op een nieuwe zwangerschapsuitkering. Daarvoor gebruik je het Wijzigingsformulier. Of er een nieuwe ziektewet-periode gaat lopen, hangt ervan af of er sprake is van nieuwe klachten of van een verslechtering van de bestaande klachten. Dat zal een verzekeringsarts moeten beoordelen. Ik wens je een fijne zwangerschap en sterkte met je gezondheid! Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team