Telt WAZO uitkering ook als SV loon?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Bloempje1705, 16 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje1705

Bloempje1705 Nieuw lid

16 jun 2017
    4
    0
    1
    Vrouw
    Ik zit in de volgende situatie:

Mijn vorige werkgever ging failliet waardoor ik op straat kwam te staan. Ik had recht op een paar maanden WW en kwam er achter dat ik zwanger was in die periode. Na het aflopen van mijn WW had ik gelukkig nog recht op WAZO (uitgerekende datum lag binnen 10 weken na einde WW).

Na de WAZO vond ik niet meteen een baan maar omdat ik geen inkomen had (geen recht op bijstand ivm koophuis) accepteerde ik (na 2 maanden zonder inkomen) een baan ter vervanging van zwangerschapsverlof van iemand anders. Ik wist dus dat het zou gaan om een half jaar contract van 32 uur per week. Natuurlijk heb ik in dat half jaar verder gezocht maar helaas op dit moment nog niets anders gevonden.

Dat is natuurlijk erg stressvol omdat ik een klein kindje heb en gewoon niet zonder inkomen kan. Ik vraag me dan ook af of ik 1: weer recht heb op uitkering omdat ik volgens mij aan de wekeneis voldoe (26 weken van de 36 gewerkt ivm half jaar contract) en jareneis (4 uit 5 jaar gewerkt). En hoe dat de eventuele uitkering dan berekend word. Ik lees met het SV loon. In mijn UWV staat bij de maanden dat ik WAZO ontving ook SV loon maar uiteraard 0 gewerkte uren. Telt dit dan wel mee voor de berekening?

Alvast bedankt voor de uitleg, groetjes van een mammie in de stress

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Bloempje1705,

Ik kan me goed voorstellen dat je wilt weten of je recht hebt op een WW uitkering en hoe hoog deze zal zijn. Zeker als je net moeder bent geworden.

Om te bepalen of je recht hebt op WW is het belangrijk om te kijken of je weer voldoende weken hebt gewerkt. Als dat er inderdaad 26 zijn (en een half jaar is 26 weken) dan ben je in principe opnieuw verzekerd voor de WW. Zie hier voor de andere voorwaarden,

Bij de berekening van het dagloon wordt ook je WAZO-uitkering meegenomen als je die hebt gehad in de periode van een jaar voor de aanvraag van je WW-uitkering.

Ik wens je een fijne tijd met je kindje!

Met vriendelijke groeten,

Harold
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina