Ik zit sinds 3 weken thuis ivm bekkeninstabiliteit. Over twee weken gaat mijn verlof in (16-11). (ben 28-12 uitgerekend) Nu werd ik gisterenmiddag door mijn werk gebeld dat het mogelijk zou zijn dat mijn verlof inging op het moment dat ik ben ziekgemeld (wisten ze niet helemaal hoe het werkte), maar dat lijkt me erg vreemd. Ik weet wel dat dit zo is als je vier weken vantevoren je verlof wil opnemen, maar in die twee weken daarvoor jezelf ziekmeld. Dit is wel een beetje vreemd, stel dat ik al in week 24 ziek zou zijn gemeld, dan mag ik na de bevalling direct weer aan de slag omdat mijn verlof "op" is. Wie kan mij een beetje gerust stellen of heeft tips voor mij? Alvast bedankt!
Haihai, Volgens mij werkt het zo: als je in eerste instantie je verlof 4 weken vantevoren had willen laten ingaan en je wordt ziek, dan gaat je verlof automatisch 6 weken van tevoren in en houdt je na je bevalling 10 weken over. Maar als je eerder ziek wordt terwijl je je verlof toch al 6 weken van tevoren in wilde laten gaan verandert er NIETS. Je hebt ALTIJD recht op (minstens) 10 weken na je bevalling, dat weet ik wel heel zeker! Dus, geen zorgen, je hebt na je bevalling nog ruim de tijd voor je weer moet werken! groetjes, Marit
Heel erg bedankt voor de informatie! Ik kneep 'm wel een beetje, en dacht heb ik dat! Maar het is me nu duidelijk. Volgens mij weten ze op m;'n werk ook niet hoe dat allemaal in z'n werk gaat en lezen ze alles in hun eigen voordeel. Nogmaals BEDANKT!
Als je ziek bent voor je verlof, dan gaat je verlof in 6 weken voor de uitgerekende datum en eindigd 10 weken na je bevalling.