Ziek voor zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Hiemtie, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hiemtie

Hiemtie Lid

18 apr 2006
    75
    0
    0
    Secretaresse
    Alphen aan den rijn
    Goedemiddag Allemaal,

Ben nu 29 weken zwanger en werk als uitzendkracht bij een bedrijf. Weinig slapen door bandenpijn, warmte , pijn onderrug, mijn hele lichaam wil even niet meer, ik zit er helemaal door heen.

Nou wil ik me dus ziekmelden. Dit is ver voor mijn zwangerschapsverlof in zal gaan. Nu las ik op de site van het UWV dat als je ziek wordt door je zwangerschap voor de 6 weken dat je verlof in zou gaan je 100% uitbetaald krijgt. Weet iemand of dit klopt.

Alvast bedankt voor de jullie reactie.

Groetjes,

2. appelthee

appelthee Niet meer actief

ha meid,

wat vervelend dat je ff op bent! dan maar ff tijd voor jezelf nemen.
    en ja hoor je krijgt volledige 100 procent door betaald. als je normaal ziek zou zijn toch ook ?

succes.

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Dat klopt, mits het UWV erkent dat je inderdaad ziek bent door je zwangerschap. Slecht slapen, warmte en algemeen pijn in je rug kunnen niet tot zwangerschapsklachten berekend worden door het UWV. Ik heb tijdens mijn hele zwangerschap zowat niet geslapen (max. 4 uur per nacht en dat was niet achter elkaar!) en ik was compleet gesloopt op den duur. Een gevaar op de weg ook, want mijn concentratie was nul, het was alsof ik in een grote wazige bol leefde. Daarnaast liep ik onder controle bij een gynaecoloog voor hoge bloeddruk en kreeg ik fysiotherapie voor bekkeninstabiliteit. Die laatste twee hebben ervoor gezorgd dat mijn ziek zijn zwangerschaps gerelateerd waren, anders had ik 70% gekregen. Maar nu 100%.

Hoe dan ook; heel veel beterschap, denk goed aan jezelf. Ik heb nu heel veel tijd om te rusten, want ik ben ontslagen. Ik werkte ook voor het uitzendburo en op mijn papieren staat; einde dienstverband ivm ziekte door zwangerschap. MAG NIET en dat gaat een lange weg worden.

4. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik werkte ook voor een uitzendbureau en ik ben ook ontslagen 6 weken voor mijn verlof in ozu gaan. helaas, dit mogen ze wel doen. de opdrachtgever wilde niet meer met mij doorgaan en mochten mij van het ene moment op het andere zomaar op straat zetten... loop je dan als hoogzwangere met je hoofd naar beneden, jankend over straat. zonder baan, zonder geld... wat moest ik? ik heb er geprobeerd werk van te maken, maar helaas... niks hielp. Juridisch loket kon ook niks doen. :S

Deel Deze Pagina