Hoi, Ik had even een vraagje, ik ben nu 24 weken zwanger en men schrijft dat je je baby nu continu moet voelen. Bij mij is dat niet zo, ik voel haar wel zo een paar keer per dag, maar tis nu niet zo dat ik helemaal dol word van haar getrappel. Wanneer kan je ervan uit gaan dat het aantal bewegingen goed zijn en wanneer niet. wat zijn de "richtlijnen". Wie kan mij helpen? Groetjes, San
Continu voelen, dat is niet waar... Je moet je baby bij de 28ste week gewoon dagelijks voelen. Je beebje slaapt ook, dus is het geen wonder dat je het zo af en toe maar voelt. Met de tijd voel je het alleen duidelijker.. en aan het einde van je zwangerschap wordt het weer wat minder, aangezien ze dan minder ruimte hebben om te kunnen bewegen. Groetjes Kalush
Ik was me tuurlijk alweer zorgen ah maken... Doen we veels te snel geloof ik. Dus als ik haar ook soms een dag niet voel is er niks aan de hand, want ook dat is soms. Groetjes San
Nee voor nu nog niet.. ik had na de 28ste week ook wel eens dat ik naar mijn mening haar niet gevoeld had.. maar omdat jezelf altijd in beweging bent, en het op den duur toch redelijk normaal wordt.. mis je de bewegingen wel eens. Komt allemaal goed, de ene dag is het meer dan de ander.. en ben jij je er soms meer van bewust dan de andere dag.. De ene baby is ook veel bewegelijker.. een collega van mij werd soms horen dol van het getrappel in haar buik.. heb ik nooit geen last van gehad.. Je groeit er in mee.. je weet zelf wel of je baby drukker of rustiger is dan anders.. En als je het echt niet vertrouwd, kun je altijd even je VK bellen.. zij stellen je gerust met dat je waarschijnlijk even langs mag komen om te horen of alles goed is. Vertrouw op je innerlijke gevoel.. dat is het belangrijkste! Groetjes Kalush
Continue zou iemand ook helemaal gestoort maken denk ik haha.. Althans, ik geloof dat ik daar heel sjago van zou worden.! Maar inderdaad, dagelijks voelen is de juiste term. Als dat zo is.. dan is alles ok hè!
Ik voel haar vooral bewegen als ik rust neem; dus als ik ga zitten of liggen. Als ikzelf bezig ben houdt ze zich meestal rustig. Je herkent op een gegeven moment vaak een patroon in het bewegen van de baby. Als dit nu ineens sterk vemindert, zou ik contact opnemen met je verloskundige. Maar zolang je je baby nu regelmatig (v.a. 28 wkn iedere dag) voelt, hoef je je geen zorgen te maken. Later in je zwangerschap is het idd normaal dat het bewegen wat afneemt.
Nou bij mijn oudste was het maar zelden dat ik haar voelde, terwijl mijn jongste tot het moment dat ze geboren is een woeste zee van mijn buik maakte. Dus zo zie je maar iedere keer is het verschillend en toen bij de oudste had ik ook zo iets van is het wel oke en kreeg toen ook te horen als je ze geregeld voelt en je voor de rest je goed voelt hoef je je niet al te veel zorgen te maken. Ga op je gevoel af dat is vaak de beste manier.