Hoi hoi! Ik ben vandaag precies 10 weken zwanger.. Tot nu toe eigenlijk vrij weinig zwangerschaps 'klachtjes' gehad. MAAR.. Nu het zo ontzettend warm is ben ik zo ontzettend slap! Ik moet ontbijten met een cup soup bouillon, anders 'val' ik om.. Ook heb ik met dit weer last van mijn wc gewoonte Zo kan ik gerust een aantal dagen niet, en dan ineens moet ik rennen! En ben ik ook echt wel een half uur zoet.. (Gelukkig heeft manlief wat tijdschriften op de wc gelegd ) Zijn er meer meiden die met 1 van de 2 ervaring hebben? Hebben jullie tips voor me? Want om nou elke dag te ontbijten met soep....... Liefs Neeltje
Ik snap het niet helemaal, eet je buiten die cup a soup ook nog wat anders voor het ontbijt? Als je zo slecht naar de wc kan (aantal dagen niet) dan moet je misschien toch je eet gewoontes aanpassen. Wat eet je zoal op een dag?
wat betref je wc probleem veel fruit eten en water drinken helpt bij mij heel goed. Wat betreft de soep die snap ik niet helemaal, waarom moet je soep eten? eet je niks anders dan of krijg je dat niet weg? misschien een drinkontbijt proberen? daar zitten ook veel vezels in wat ook weer goed is voor je stoelgang.
Hoi hoi, Die soep eet ik voor het zout (zodra ik die op heb, voel ik me een stuk minder zwak) Ik ontbijt met brinta, aangezien ik geen brood kan eten smorgens Wat betreft mn stoelgang; ik drink voldoende en eet 2x fruit (voor namelijk kiwi's)
De kiwi ,al een link gelegd tussen naar de wc moeten en een kiwi eten?? Dat is nl. de truc s ochtends als je obstipatie hebt als eerste een kiwi eten. maar obstipatie en diaree en soms inderdaad afwisselend is wel 1 van de syptomen, hier ook last van en bij colin had ik het ook. s avonds iets eten voordat je naar bed gaat, misschien dat je dan s ochtends iets minder slap bent. Maar het kan ook gewoon even erbij horen. Ik was met 6 weken erg slap en duizelig , toen werd het iets minder en nu is het er weer. moest het trouwens wel rustiger aan doen met 6 weken toen , dit was nadat ze alles hadden gecontroleerd en niets gevonden. Dus ik zo in ieder geval even je ijzer en bloeddruk laten testen .
Nou als soep het raarste is dat je als ontbijt eet, vind ik het allemaal nog wel meevallen. Als je het zelf vervelend vind zou je ook voor je gaat slapen een kopje bouillon ofzo kunnen nemen, of soep bij je avondeten, maar ik zou het zelf gewoon helemaal prima vinden!
Bedankt voor de reacties! Ik moet dinsdag weer naar de vk, zal dan gelijk aankaarten of ze mijn ijzer etc. willen controleren.
Ik ben ook een poosje "wazig" geweest bij het opstaan. De oplossing bij mij was nog een dubbele boterham met pindakaas eten voordat ik naar bed ging. Niet altijd lekker om 23.00, maar wel functioneel.. Mijn spijsvertering was ook vaak prut.. Let in ieder geval op, dat je genoeg drinkt en genoeg vezels binnen krijgt. Als je teveel vezels eet, maar weinig drinkt (of veel zweet) krijg je verstopping. Eet je weinig vezels krijg je ook problemen. Kun je het nog herleiden naar bepaald eten van de dag ervoor? (sinaasappelsap, pittig/vet avondeten, pinda's 's avonds voor de tv?)
@Deepfreeze; ik kan het helemaal niet herleiden.. helaas.. Van de huisarts een verwijzing gekregen voor de dieetiste en morgen ook eens overleggen met de verloskundige!