Bij een 2e weer zwangerschapsdiabetes?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zoesje, 9 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kwam het bij jou terug?

1. Ja, zelfs erger

2. Ja, ongeveer hetzelfde

3. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Hoi meiden,

Ik heb vanmorgen positief getest! :D
    Nu zit ik eigenlijk meteen te denken aan zwangerschapsdiabetes.. Dit heb ik gehad tijdens mijn eerste zwangerschap, ongeveer vanaf 3e trimester.. Heb het toen met dieet gered hoefde niet te spuiten..
    Ik vraag me af stel dat ik het nu weer krijg, wanneer zou dat beginnen?
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik dacht vanmiddag namelijk al dat ik last kreeg, zelfde gevoel als toen. Maar lijkt me een beetje vroeg? Kan ook iets anders geweest zijn natuurlijk :)

Liefs Zoesje

2. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik had het bij de eerste. Wel in milde variant. We willen graag weer zwanger worden na de miskraam. Ik ben ook wel benieuwd of ik het dan weer krijg. Vriendin van me had het bij de eerste, bij de 2e in hele milde variant.

3. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Je hebt een heerlijke naam voor zwangerschapsdiabetes. Haha.

4. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Ik had het idd ook in een milde vorm! Volgens mij valt het niet te zeggen of je t erger krijgt of juist niet.. Maar ben wel heel benieuwd naar de ervaringen! Vind het toch wel spannend hoor..
    Hier nu ook zwanger na een mk. Ook dat is rete spannend....

5. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Kans is wel heel groot dat je het weer krijgt. Ik had met mijn eerste ook Zwangerschapsdiabetes, zat aan de insuline. Ben nu 17 weken zwanger en de diabetes begint nu langzaam weer op te spelen.

6. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Als je thuis nog je prik spullen hebt, kan je het zelf in de gaten houden.

7. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Dat was idd ook mijn idee, maar heb helaas niks meer :( was toen te leen..
    M'n sm heeft wel prik spul, maar ga het niet vragen dan weten ze meteen genoeg :p

Het begint bij jou nu? Nog niet eerder last gehad?

8. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Bij mij was het bij de tweede zwangerschap nog maar een heel milde variant, en pas vanaf de 28e week.

Daarvoor had ik geen verhoogde waardes en na de 28e week bleek alleen mijn nuchtere waarde steeds net iets te hoog, waardoor ik voor het slapen wel een langwerkende insuline moest spuiten.

Bij de eerste zwangerschap moest ik 4x per dag insuline spuiten.

Het kan dus meevallen!

9. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Dat is zeker een positieve ervaring zeg! Mooi!
    Deed je ook al speciaal iets met je voeding dat je er extra op lette?

10. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Ben ook heel benieuwd naar ervaringen van anderen.
    Bij de eerste ook milde variant gehad. Werd toen met 26 weken getest. Vorige week vroege test gehad en die was keurig :D hier dus nog niets aan de hand :D. Kan dus nog wel gaan komen... Over 10 weken weer een test dus ben benieuwd!

11. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Ik ben nu zwanger van de derde en heb echt flinke suiker. Terwijl ik het bij de eerste zwangerschap heel goed met voeding kon oplossen en eigenlijk ook nog gerust patat etc at. Ben ik nu aan de 4x daags insuline met groter hoeveelheden en nog blijven mijn waardes hoog.

12. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik had bij de 2e vanaf 30 weken zd en nu begon ik gelijk al aan het begin van de zwangerschap met verhoogde suikers. Uit bloedonderzoek bleek dat ik voor de zwangerschap geen diabetes had dus het echt door de hormonen komt. Ik spuit inmiddels al vanaf week 7 4x daags insuline en heb nu een behoorlijk zware vorm

13. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Oei toch echt wel vaak dat het echt niet goed is dus..! Hebben jullie om die reden ook meteen vk/gyn ingeschakeld zodra je wist dat je zwanger was?
    Ik durf nog niet te bellen wil liever eerst nog m'n officiële nod afwachten, maar zit ee wel aan te denken op tijd te bellen als alles goed lijkt te gaan

14. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    IK heb zodra ik een positest had de vk gebeld mede ook omdat ik de maand er voor een miskraam had gehad. Ben toen gelijk elke dag gaan meten en daar uit bleek dat mijn suikers gelijk al begonnen te steigen. IK was 6 weken toen ik de ogtt deed en daar uit bleek dat ik al weer verstoorde suikers had met nuchter op de 6.5 en na de maaltijd zat ik rond de 9

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik had de eerste keer ook een milde variant. Was uiteindelijk wel echt een "suikerbaby" en ik was echt groooooooot terwijl ik eigenlijk maar een klein meisje ben.

Bij de tweede getest met 16 en 28 weken. Tussendoor goed de groei en vruchtwater gemeten. Dit keer geen suiker. Maar ik had ook geen klachten (dorst etc). Was dit keer ook geen olifant en zoon geen suikerbaby.

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb de gyn gebeld toen ik 6 weken zwanger was ofzo. Bij de tweede.

17. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Nee, dat valt wel mee. Ik was bij beide zwangerschappen de eerste 16 weken behoorlijk misselijk. De dingen die ik kon eten waren in beide gevallen redelijk gezond: tomatensoep, fruit etc.

Bij beide zwangerschappen ben ik niet veel aangekomen, een kilo of 8. Dus ik heb niet echt veel anders gedaan.

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier bij de eerste gehad en nu bij de tweede weer. Aandringen op een vroege test want vooral in het eerste trimester zijn de schommelingen heel schadelijk voor je baby!
    Hier bij een positieve mezelf meteen op het dieet gezet en met 15 test gehad. En idd zwangerschapssuiker. Moest meteen beginnen met insuline en spuit echt veel meer dan bij de oudste. (en kan ook minder produceten eten zonder dat mijn suiker omhoog schiet)

Zou dus meteen beginnen met het suiker en koolhydraat beperkend dieet en je z.s.m. die test laten afnemen.

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ik heb het weer gekregen en weer rond dezelfde termijn van 28 weken. Eerste keer kon ik met dieet af maar nu zijn de regels opeens strenger. Nu moest ik dus wel aan de insuline, maar de diabetes zelf is denk ik niet erger dan vorige keer. Misschien wel minder want nuchter zit ik lager. Maar ik weeg ook ruim 10 kg minder dan toen. Bleek allergisch voor insuline dus in plaats daarvan gebruik ik nu metformine. Doordat ik nu iets gebruik moet ik week 38 bevallen. Althans dat willen ze.

20. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Nou ben erg benieuwd hoe het hier gaat straks!
    Ik heb geen medische indicatie nu nog. Dus moet eerst naar een gewone verloskundigenpraktijk. Zodra het geconstateerd is over naar ziekenhuis. Al hoop ik natuurlijk dat het niet terug komt!

Deel Deze Pagina