Mijn dochter is 5 weken oud. Ze slaapt 's nachts prima. Maar overdag is het een ander verhaal. Ik leg haar in bed, en na wat gejengel valt ze inslaap. Maar na een uurtje wordt ze wakker en blijft ze jengelen, dan weer een paar harde huilslavo's, dan weer even rust. Als ik bij haar ga kijken ligt ze gewoon met haar ogen dicht, in de slaap houding (handen omhoog of ik schiet ) te 'huilen'. Ik laat haar dan maar liggen, of moet ik haar er dan toch uit halen? Ik laat haar liggen gewoon voor haar rust. In de middag gaat het vaak beter. Ik laat haar na de middag voeding beneden en dan vroeg in de avond gaat ze weer naar boven en slaapt ze heerlijk. Helaas nog de verkeerde 8 acht uur. Van 19.00 tot 3.00. Ik heb ook al een paar keer geprobeerd om haar tussen 23.00 en 0.00 te pakken in de hoop, maar helaas komt ze dan gewoon om 3.00. Ik geef BV ondemand en overdag komt ze netje zo rond de 4 uur. Gaat het nog goed komen met de nacht? Geduld, ik weet dat ze nog erg jong is of toch maatregelen? Zo ja welke? Op zich ben ik heel tevreden met het ritme wat ze nu al heeft, maar ik vind de nachtvoeding echt killing. Een echt zwaar zombie gevoel gaat over me heen. Zeker met de gedachte dat ze prima 8 uur achterelkaar kan slapen. Tips graag. Liefs Pip
Zolang ze niet huilt, lekker laten liggen zou ik zeggen. Bij echt huilen wel eruit halen. Eva sliep overdag ook slecht en ik haalde haar er gewoon uit als ze wakker werd en ging huilen. Slapen lukte dan toch niet meer. Eva ging toen rond een uur of 18uur naar bed en ik gaf ook bv op verzoek en ze kwam in het begin om 1 en 4 uur en daarna alleen nog maar om 4 uur. Dus dat klinkt heel netjes. Je kindje is pas 5 weken, logisch dat het nog niet doorslaapt, gewoon op verzoek blijven voeden en het doorslapen komt vanzelf. Hier met 3 maanden af en toe en geleidelijk aan steeds meer en sinds ze 6 maanden is heeft ze nooit meer om een nachtvoeding gevraagd.
Hoi, ik vind haar ritme heel erg prima. Vergeet niet dat ze pas 5 weken oud is. Dat is nog heel erg klein! De meeste baby's slapen nog echt niet door met 5 weken. Ik zou haar wel toch wakker maken rond 23:00 uur, zo heb je toch de meeste kans dat ze daarna langer doorslaapt. Mijn zoontje sliep rond die tijd ook op de "verkeerde" tijden 6 tot 7 uur achter elkaar door. Ik bleef hem om 23:00 uur wakker maken voor een voeding en met 6 weken begon hij door te slapen. Ze doen dat pas als ze eraan toe zijn. Dus nog even geduld, het komt vanzelf goed.
wat ik met yuri deed op die leeftijd was: overdag in de box en als hij daar in slaap viel een dekentje er over heen. smiddags naar bed voor zijn echte middag tuk en dan weer in de box tot dat het echt kleine kindjes bedtijd was en dat is hier rond een urrtje of 19.30. yuri is nu 4 maanden en slaapt prima snachts en met zijn middag tuk ook. ook de nacht voeding heeft hij niet meer nodig. want ik maakte hem wel altijd wakker voor zijn laaste voeding van toen een uurtje of 23.00. nu krijg hij zijn laaste van 180 ml vlak voor dat hij naar bed gaat en dan de volgende ochtent weer om een uurtje of 7.00 wat je ook nog zou kunnen doen ik kolven voor de nacht en dan samen met je parner afspreken wie er nacht dienst heeft. bijvoorbeelt vandaag jij en morgen je parner. dan heb je iniedergeval omde nacht een heel nacht slaap. want 5 weken is inderdaat nog heel jong om echt door te gaan slapen.
Ik zou met 5 weken nog niet de nachtvoeding van tevoren afkolven.... nachtvoedingen zijn namelijk heel goed op je productie op peil te houden. Je kan wel vragen of je vriend haar uit bed wil halen en verschonen en dat jij haar dan voedt. En dan kan je vriend haar weer terug in bed leggen en kan jij meteen weer slapen. Ik werd nauwelijks wakker als ik Eva 's nachts voedde. Als je je slaap trouwens erg nodig hebt, kan je ook om 21 uur ofzo naar bed gaan en kan je zelf dus ook zo'n 6 uur achter elkaar slapen. En desnoods 's ochtends eerder op dan. Maar ik zou lekker blijven liggen .