Afgelopen woensdag kwamen we na de zwemles erachter dat onze oudste waterpokken heeft. Nu mag hij komende zaterdag na 2,5 schooljaar eindelijk afzwemmen. Hij is er niet ziek van, heeft er ook geen last van. 1 pok is open. Zouden jullie je kind af laten zwemmen?
Hmm hansaplast heeft watervaste pleisters die de hele wond beschermen tegen oa water. Lijkt me wel een optie in geval van 1 open pokje.
lijkt mij een beetje er vanaf hangen in hoeverre hij onder zit... - dat ene pokje zou je inderdaad af kunnen plakken en nadien behandelen met betadine. Wel zou ik informeren of er geen mogelijkheid is om later af te zwemmen. Vaak is er een inhaalmogelijkheid voor 'zieken' .
Ligt idd een beetje aan de opties. Is er een inhaaldag, wordt er vaak afgezwommen bij deze zwemschool (bij ons is er elke 6 weken afzwemmen, dus niet zo erg om dan een keer later te gaan), hoe erg is hij er verder 'ziek' van zaterdag...
We hebben de voorzitter van de zwemschool gesproken, van hem mag onze zoon gewoon afzwemmen. Hij is er nog steeds niet ziek van, voelt zich goed. Hij gaat morgen dus ook. Volgende afzwemmoment is in juli, al liet die man wel doorschemeren dat als het morgen niet gaat, hij alsnog in de les mag afzwemmen. Maar goed, dat is geen zwemfeest waar hij al weken naar uitkijkt.