Mijn vriend heeft al maanden( tenminste zo lang weet ik het) een knobbeltje op zijn onderrug. Ik kan het voelen als ik over zijn rug wrijf. Het is zeg maar een hard knikkertje van ong een halve cm. Je ziet niks aan de huid ook geen verdikking. Doet ook geen pijn en lijkt in die maanden niet groter te zijn geworden. Echt bewegen kan ik hem niet. Vriend maakt zijn eigen totaal geen zorgen maar ik des te meer. Al zitten googlen maar nu word ik echt bang. Lees ook veel over vetbulten enzo maar die schijn je ook aan de buitenkant te zien. En zijn niet zo hard. Heeft er iemand hier ervaring met vetbulten ? Huisarts gebeld en afspraak gemaakt , kon helaas niet eerder dan volg week maandag. Maar ja echt spoed is het nu natuurlijk niet na die maanden. Ben zo bang dat het toch iets ergs is.
heb ik ook! ik stak er een speld in, en toen kwam dr toch troep uit heeft er meer dan 9 mnd gezeten, de hele zwangerschap en bv periode
waarschijnlijk niets bijzonders, ontstoken klier, vetbult etc. Google is your enemy in dit soort dingen . hij zou er een keer als hij toch voor iets moet naar laten kunnen kijken.
Maar ziet hier aan de buitenkant dus echt niets, en is echt heel hard. Kon je bij jou aan buitenkant wel wat zien? Denk nu gelijk aan het ergste grrrr en vriend maakt zich nergens druk over en ik zit in spanning tot maandag. Baal er zo van dat mijn gedachten dan zo met me op de loop gaan
Ja weet het in mijn achterhoofd wel van het googlen naar kan het dan gewoon niet laten. En schrok toen ik ergens las dat juist geen pijn een slecht teken was
bij mij zag je het alleen als ik de huid eromheen heel strak trok.. ik houd echt van puistjes knijpen.. en stak er heel impulsief een speld in. de ellende is allen dat ze op die manier niet weg gaan. t zijn een soort cystes ( bij mij dan!) en die blijven zich vullen. de huisarts moet hem dan ff wegsnijden.
Mijn man had dat ook! Precies wat Annabel zegt. Hij had het eerste jaar dat ik hem kende gewoon een onderhuidse knobbel op zijn rug. Ik dacht eigenlijk dat dat gewoon bij hem hoorde. Toen ineens na een jaar kneep ik er toch ineens in en ja hoor! Allemaal prut. Sindsdien loopt hij af en toe weer vol, hij moet hem eigenlijk een keer weg laten snijden maar ja; druk druk druk Ik zou toch maar eens voorzichtig met een verhitte naald een gaatje proberen te maken. Dat kan echt geen kwaad hoor.
Toevallig is mijn moeder gisteren bij de huisarts geweest. Zij heeft precies hetzelfde als wat jij zegt ts. Bij mijn moeder is het een vetbultje. Als je je toch zorgen maakt zou ik gewoon even bij de huisarts langs gaan.
Toch wel gerustgesteld over wat jullie zeggen over vetbultjes en talgkliertjes . Omdat het bij hem echt een hard kogeltje is wat he voelt als je er op duwt ging ik zo piekeren. Las overal dat get. dan zachter enzo moet wezen en zichtbaar.
Ik had een aantal jaren geleden precies hetzelfde als wat jij beschrijft. Ook ik vond het eng. Na enkele maanden toch maar naar de huisarts geweest en het bleek een talgkliercyste. Gewoon bij de huisarts weg laten halen en na 10 dagen terug om de hechtingen eruit te halen. Niets ernstigs dus. Ik zou je vriend wel adviseren naar de huisarts te gaan. Hopelijk is het ook niets ernstigs en is hij er meteen vanaf.
Ik zou er wel mee naar de huisarts gaan. Mijn moeder had ook een hard bultje op haar rug. De huisarts dacht eerst aan een vetbultje. Toen het weg gehaald was en onderzocht bleek het een uitzaaiing van een melanoom. Het kan dus van alles zijn. En wij kunnen dat zo niet beoordelen wat het is.