Ik ben al de gehele zwangerschap onder behandelng van een gynaecoloog. Nu moet ik dus ook in het ziekenhuis bevallen. Ik moet nog wel naar zo'n informatieavond maar weet iemand wanneer je naar het ziekenhuis gaat of moet je eerst bellen? Is dit ook pas om een x aantal minuten weeen?
Hey Sanne Ik heb lange tijd getwijfeld wat ik wilde, dus heb me behoorlijk laten informeren over de mogelijkheden. Wat ik weet van een ziekenhuisbevalling is dat je pas bij 4 á 5 cm ontsluiting daar naar toe moet gaan. Ofwel, tijdens je wat zwaardere weeen. Zo'n informatiemiddag/avond is heel interessant en je ziet alvast hoe de kamers er uit zien. Zo kun je er wat vertrouwd mee raken. Is er een speciale reden dat je onder de zorg van een gynaecoloog bent? Groetjes Ellenore.
alleen als je een keizersnee krijgt wordt het gepland, anders moet je inderdaad bellen als de bevalling is begonnen, tenzij je om een medische indicatie voor een bepaalde termijn moet bevallen?
hoi, die informatieavond vond ik ook wel interessant, zou ik zeker even heen gaan. je moet bellen als de weeen inderdaad zwaarder worden..
bij ons heb je info avonden over bevallen in het ziekenhuis en behandelen ze dat ook... misschien geven ze die bij jullie ook wel
Ik heb gebeld want mijn vliezen braken en toen kon ik gewoon die kant op komen op een bepaalde tijd was een uur na mn vliezen ofzo maa rwe zijn eerder gaan omdat het voor mn gevoel heel snel ging en dat was dus ook zo (in 3 uur volledige ontsluiting) Ellenorre, je moet idd wachten tot je 4a 5 cm hebt maa rdat is alsd je met een verloskundige bevalt. Als je al in het zh bent voor contrloes dan kun je vaak wel al heen en dan bekijken ze het daar gewoon is het te weinig mag je weer naar huis en anders blijven. hihi. Ik kon meteen b;lijven want ben in 4 uurtjes bevallen (hoop dat dit niet veel korter word anders word t haasten Bij ons moest je je wel aanmelden voor zo n info avond is best interessant dan weet je de gang van zaken omtrent de bevalling in dat ziekenhuis.
In het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht is op 24 januari aanstaande een hele zaterdag in het teken van bevallen, en borstvoeding. Dan zijn er workshops enzo, maar het heeft alleen zin om te gaan als je daar ook bevalt natuurlijk. Weet iemand of taxi bedrijven je meenemen als je op het punt van bevallen staat? Wij hebben geen auto nl. en vrienden/familie wonen te ver weg. Onze buurvrouw heeft geen auto en om nou de andere buren te vragen, daar hebben we nauwelijks contact mee, dus ik hoop dat taxi's niet moeilijk doen..?
Volgens mij moet dat wel lukken hoor, met een taxi naar een ziekenhuis. Daar zijn die bedrijven toch voor?
Nou, toen we een keer terugkwamen van vakantie mocht onze koffer niet eens op de achterbank staan, moesten we zo'n busje gaan zoeken op het station hier in Utrecht. Laat staan dat ze dan een zwangere vrouw mee moeten nemen vanwege mogelijke 'troep' in hun auto.
anders bel je even een taxibedrijf en vraag je het, is ook niet leuk als je er op het laatste moment achter komt en nog iets anders moet regelen.
. Weet iemand of taxi bedrijven je meenemen als je op het punt van bevallen staat? Wij hebben geen auto nl. en vrienden/familie wonen te ver weg. Onze buurvrouw heeft geen auto en om nou de andere buren te vragen, daar hebben we nauwelijks contact mee, dus ik hoop dat taxi's niet moeilijk doen..? [/quote] hier in rdam was er geen probleem mijn vriendin haar man belde ook een taxi en gaf aan dat ze naar t ziekenhuis moesten i.v.m bevalling, ze ging zitten op een plastic zak voor de zekerheid, en was er binnen no time
Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen via een geplande keizersnede. Goed idee om even te kijken naar voorlichtingsavonden. Daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Mijn gyn. zei als de weeen om de 5 minuten kwamen. Maar vraag het gewoon bij de controle heb ik ook gedaan. Alleen wat ik ds niet wist is dat je wel een verloskundige moet regelen voor de controle's thuis. Hadden ze mij ook niet gezegd. Maar ze hebben gewoon een praktij gebeld die ik kende en het was geregeld hoor.