Op 3 nov. heb ik een miskraam gehad (opgewekt met pillen). Die dag heb ik als eerste dag van een nieuwe cyclus genomen. Daarna heb ik nog 12 dagen gebloed. Op het kaartje lijkt het aan mijn temp. te zien dat ik de 29/30e een eisprong gehad heb volgens de temperatuur. Rond die tijd heb ik ovulatietesten gedaan en die waren negatief. Tot ik net een positieve ovulatietest had. Ik begrijp er niets van. Of zou mijn temp. nog van slag kunnen zijn door de miskraam en de ovulatitesten hierdoor raar reageren.
Ik zie nog helemaal geen eisprong in je kaartje. Waarom denk jij dat hij de 29e/30e is geweest dan? Een temp moet stijgen na de eisprong en niet dalen Als je test van vandaag leid tot een eisprong dan zou je dat overmorgen/3 dagen terug moeten zien in je temp dmv een eerste tempverhoging van 0.3 graden.
@RoGiJuLi Ik denk dat hij de 30e is geweest omdat ik op de 29e een daling in temp. had en hij daarna weer omhoog klom. Bij mijn vorige kaartjes zakte hij na de eisprong ook wel een dag weer ietsje. Voor de zekerheid benutten we vanavond en morgen ook nog even, je weet maar nooit
Ik zie ook nog geen ei.je ei komt vaak pas 1 of 2 dagen Na je positieve test.deze dagen dus inderdaad nog even gezellig maken
In je vorige kaartje zie ik geen daling na het ei. Wel zie ik dat je basaal tussen 36.3 en 36.5 ligt en na ei 36 7 blijvend of hoger. En helaas heeft je temp dat nu nog niet gedaan. Ik zou er dus echt vanuit gaan dat je ei nog niet is gesprongen
Wat vervelend van he miskraam. Na een miskraam duurt het even voordat alles hormonale eet op orde is (langer dan het bloeden zelf). Ik zie geen eisprong op je kaartje. Wel tm de 28e een relatief hoge temp. Ik denk dat de daling van temperatuur vanaf de 29e juist duidt op dat je lichaam weer een goede cyclus is gestart en je over circa 2 dagen een eisprong hebt en stijging in temp zal zien richting 37gr
Dames het ziet er naar uit dat jullie gelijk hebben. Vanochtend een flink temp. daling. En de ovulatietest van zojuist is ook lichter dan die van gisteren. Zou mijn eisprong dan vandaag of morgen zijn? En beter vandaag of morgen nog een keer klussen?
Ik denk een ovulatie dip inderdaad. Waarschijnlijk vanaf morgen oplopende temp. Vandaag seks lijkt me een goed idee
Mijn temp. is vandaag alweer omhoog geschoten is mijn eisprong dan niet al gisteren geweest? We maken het vanavond nog wel een keer gezellig
Ja vanavond sex hebben. Je ei is nog niet geweest Je temp moet minimaal 36.8 zijn, dan is je ei daarvoor geweest.
Kan je uitleggen waarom mijn temp 36.8 moet zijn eerst. Ik begreep dat je eisprong is op de dag van de daling en binnen 24-36 uur na een positieve ovulatietest.
Dalingen komen niet bij iedereen voor dus daar moetvje niet maar kijken. Je ovutest was op 6 december positief en een ei springt 24-48 uur daarna (niet 36) en dus is uiterlijk 8 december je ei geweest (gisteren dus). Je temp moet minimaal 36.8 zijn omdat 36.6 een waarde is die bij jouw basaal hoort (voor ei) en je temp moet minimaal 0.2 graden stijgen ten opzichte van basaal voor een eisprong. Niet 0.2 stijgen na een daling
Met je temp van vandaag erbij lijkt de daling toch eerder op zichzelf staand.. heb je een foto van je positieve ovu test?
@Pollewop Hoe bedoel je dat? Ik heb een foto gemaakt. Waar het kruisje bij staat heb ik als de positieve genomen en aangegeven in fertility friend.
Ik bedoel dat het dus ook gewoon een keer een lage temp kan zijn. Want bij een ovulatiedip had je temp nu wel hoger moeten zijn. Je foto is erg onduidelijk. Ik twijfel of de streep echt net zo donker is als de controlestreep en je mist een test op 5/12. In je ovu testen zie je sowieso wel een piek Dan nog kan het ook zo zijn dat je wel een LH piek hebt gehad, maar dat er geen echte eisprong op gevolgd is. Nog even door tempen zal meer duidelijkheid geven
Wat vreemd, wellicht klimt mijn temp. morgen en overmorgen nog. Bij mijn vorige kaartje zie je ook dat mijn temp. pas op de 2e dag na dip boven mijn basale temp. zit. (daar was mijn basale temp +/- 34,5C. Deze maand vind ik het lastiger te zien ivm de miskraam en mijn temp. die hoog bleef lange tijd daarna (zat ook nog lang hcg in mijn urine). Ik denk niet dat dit een op zich staande dip is, heb ik nog nooit eerder gehad in ieder geval (heb tot nu toe steeds een eisprong dip gehad). Het streepje op de test is even donker als de controle streep, helaas mist de dag ervoor omdat ik het toen vergeten ben Nog even afwachten dan maar, ik zal zo voor de zekerheid ook weer eens een ovulatietest doen kijken wat daar uit komt.