val ik af of groeit mijn riem?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

even te verduidelijking:

Ik ben veel te zwaar, 118 kilo bij 1.80m. Een tijdje terug ben ik op dieet gegaan, zonder echt resultaat.

Echter ik sport 2x per week, cardio en spiertraining. Nu merk ik al een tijdje dat mijn riem te groot wordt. Ik heb steeds gaatjes bij moeten prikken en nu kan dat niet meer omdat ik anders in de print van de riem zit. (snap je?)

Maar mijn riem is wel van leer geloof ik. Kan het zijn dat deze uitrekt, en dat ik nauwelijks gewicht verlies? Of zijn spieren in mijn geval ook zwaarder dan vet, en word ik wel wat slanker maar zie ik dat nog niet in gewicht?

Groetjes Marieke

2. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Spieren zijn zwaarder dan vet. Dus door je sporten kan het best dat je centimeters wel afnemen, maar je gewicht (nog) niet.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik denk dat je afvalt.

Goed bezig dus....:D

Ga zo door.

En inderdaad, spieren zijn inderdaad ook zwaar. Je kunt het beste je vet ratio gaan meten.

4. tulip

tulip Niet meer actief

sorry, maar moest wel even lachen om de titel. Ik kan mij niet voorstellen dat een riem uitrekt, maar ik heb er geen verstand van hoor. De tip van bosi vind ik heel goed, dan weet je precies wat er minder wordt.

5. Marieke1983

is idd wel een goede tip, zal het eens op de sportschool vragen woensdag.

moet trouwens wel zeggen dat mijn riem echt oud en versleten is, ik gebruik hem bij iedere broek die ik heb.

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

het lijkt mij ook niet dat een riem ineens zoveel "groeit" dus je bent goed op weg zou ik zeggen!;)

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Een groeiende riem :)

Goed bezig! Je bent aan het krimpen! :p

8. Marieke1983

ik hoop echt dat jullie gelijk hebben!!!! maar ik kan het niet geloven eigenlijk.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Gauw vragen dus bij de sportschool. Want ik denk ook echt dat je aan het krinpen bent, goed hoor!

O ja ik moest ook wel lachen om je titel:D

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

haha het is wel een goede motivatie om door te gan et het sporten, toch?

ik ben in een weekend tijd (lees verjaardagsweekend) zelfs 1,3 kilo lichter, ik heb net een nieuwe weegschaal gekocht dus daar licht het niet aan :D

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik vraag me ook steeds af of mijn broek aan het groter groeien is of dat ik gewoon aan het krimpen ben :p
    Maar idd door sporten kan je best afvallen, dan wel niet in het gewicht maar waarschijnlijk wel qua vet en je bent dan spieren aan het kweken....
    Hier val ik ook niet veel af volgens de weegschaal maar ik zie en voel me strakker in mijn vel!

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ach zie het maar zo: Wil je liever dat het feit dat je slanker wordt te alleen te zien is als je toevallig op die weegschaal staat. Of wil je dat het altijd zichtbaar is?

OF heb je stiekem elastiek tussen die riem gezet en ben je dit even vergeten te melden :D:p

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn dochter kamt met overgewicht haar hele leven al. ze sport zich ook 3 slagen inde rondte let op haar eten, maar ik het gewicht zie je het amper.volgens haar therapeuten/begeleiders komt dat inderdaad omdat spieren veel zwaarder wegen dan vet. ze omvang verminderd dan wel. maar je krijgt ook weer grotere kuiten en bovenarmen. het is en blijft allemaal erg frustrerend voor haar. het gewicht is ook suggestief. het gaat om je bmi en vetbehalte. maar kan me voorstellen dat je graag de kilo's ziet minderen.

14. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    haha grappig je titel...
    Maar idd.... je bent gewoon aan het 'afvallen' alleen zie je dat in de kilo's nog niet...

Daarom kijk ik zelf ook nooit naar de kilo maar meer de kleding maten en vet percentage wat geminderd is

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Of gewoon even meetlintje om je middel leggen (en de andere plekken natuurlijk), dan weet je t ook als je dat een tijdje bijhoudt :)

16. Marieke1983

oke, bedankt! Ik ga het op de sportschool laten bijhouden, misschien dat ik het dan geloof.

17. Marieke1983

het is zeker een goede motivatie, maar wat vooral helpt is dat ik het echt leuk vind! had ik vroeger nooit gedacht.

Deel Deze Pagina