Vruchtwater?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Zomerrr, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hoi,

Afgelopen nacht toen ik naar bed ging had ik steeds de behoefte om naar het toilet te gaan. Zodra ik op het toilet zat kwam er steeds een flinke hoeveelheid vocht uit.

Na 8x uit bed te zijn geweest viel het mij op dat het heel de tijd kleurloos was en besloot wat op te vangen in een bakje.
    Er dreven wat "witte stipjes" in.
    Ik dacht zelf nog steeds aan een blaasontsteking.

Ik weet dat als het vruchtwater was ik het niet op kon houden met heel veel moeite tot het toilet en zodra ik op mijn handpalm blaast kwam er ook niks uit.

Nu 2 uur was dit over en heb ik vannacht goed kunnen slapen. Sinds vanmorgen nergens last van.

Nou sprak ik net een vriendin en zei zegt dat het wel degelijk vruchtwater kan zijn? Zelf lijkt dit mij sterk omdat ik niks meer verlies...

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

vruchtwater heeft een zoete en weeïge geur. Meestal ruik je wel dat dit anders ruikt dan urine of afscheiding. Daarnaast kan je een hoge vliesscheur hebben, waardoor je soms een tijdje geen vruchtwater kan verliezen en dan ineens weer een plons. Indien je toch het idee hebt dat de vliezen mogelijk gebroken zijn, is het raadzaam dit te laten onderzoeken door de verloskundige. Daarnaast is het zeker aan te raden om je urine te laten testen op een blaasontsteking. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina