ziek zijn in mijn proeftijd en na ww en wazo

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mamavanpoppetje, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ik zit nu in mijn proeftijd van mijn nieuwe baan . Ik ben 4 maanden geleden bevallen en heb na mijn wazo 4 weken ww gehad. Nou heb ik te lang met de klachten rond gelopen en herken de postnatale depressie weer. Vandaag een hyperventilatie aanval tijdens het rijden op de snelweg gehad. Als ik mij nu ziek meld is dat ook nog zwangerschaps/bevalling gerelateerde klachten en heb ik wel recht op een ziekte wet uitkering?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste mamavanpoppetje,

Wat ontzettend rot dat je deze klachten weer ervaart. Ik kan me voorstellen dat je hier angstig van wordt.
    Je wilt nu graag weten wat de gevolgen zijn mocht je nu een ziekmelding doen.

Meld je je ziek en kom je daardoor de proeftijd niet door? Dan zal je nieuwe werkgever je ziek uit dienst melden bij UWV. Dit is een aanvraag van de Ziektewet-uitkering.
    Binnen vier weken krijg je een beslissing op de aanvraag. De verzekeringsarts zal bepalen of je klachten ook ten gevolge van de zwangerschap of bevalling zijn. Gaat de verzekeringsarts hiermee akkoord dan heb je recht op een uitkering van 100% van je dagloon. Is dit niet het geval dan zal je Ziektewet-uitkering 70% zijn.

Actuele informatie over de ziekmelding vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap en hoop niet dat je door deze ziekmelding je baan kwijtraakt.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina