knallende babykamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetjes, 4 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hallo,

ik ben nieuw in dit onderwerp, loop al wel mee hier op dit forum sinds aug. ben 13 weken zwanger, en we zijn ons aan het verdiepen hoe we de babykamer willen hebben. eerder dachten we eigenlijk altijd aan een neutrale kamer (creme, zacht bruin ed). maar sinds ik de babybladen heb gezien, zie ik hele leuke knallende babykamers (knalrood, groen, oranje ed). sommige kamertjes komen zelfs van de kringloop vandaan.
    mijn vraag is: wie van jullie heeft zon kamertje? waar heb je spullen vandaan gehaald? en wat ik ook wel belangrijk vindt, mocht je uiteindelijk een huilbaby ( de eerste maanden) hebben, kon het kleintje dan wel zn rust vinden in het kamertje?

gr zonnetjes

2. Wij willen ook een knalkamertje, we wonen nu nog bij mijn schoonmoeder tijdelijk, daarom niks aan de muren gedaan, we hebben nu de kamer wat opgevrolijkt met leuke schilderijen van pluto, mickey enz...en knuffels, de commode is een van de goedkoopste bij van asten, gewoon wit met lichtgrenen, zo ook het bedje, zijn klerenkast is wit en limegroene handvaten, deze komt van de voordeelhoek bij IKEA...

straks in ons eigen stekkie krijgt hij ook een mooie gekleurde muur,
    nu is de kamer ook vrolijk door alle knuffels ed en hebben geen problemen met het feit dat hij geen rust kan vinden, hoe het met een huilbaby gaat weet ik niet

3. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Bij ons is de babykamer deels met knalkleuren gedaan. Eén muur is knaloranje, de gordijnen zijn fel turqoise. Tevens zijn alle assecoires in knalkleuren.
    Ik heb een huilbaby....als hij op de commode ligt, is hij altijd geobsedeerd door een schilderijtje wat ik zelf gemaakt heb in knaloranje en heb daar plastic dieren opgeplakt....voorbeeldje...

Ik denk dus dat het weinig uitmaakt.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zou wel niet alle muren bijv. in een knalkleur geschilderen. Met speelgoed, boekjes en alle andere spullen die vaak op de kamer staan wordtr het al snel druk.
    Gewoon kijken hoe het bij elkaar staat. Als je het zelf al druk vind, dan vind zo'n kleintje dat natuurlijk ook. Maar grote kleuraccenten moet kunnen hoor.

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik zou wel niet alle muren bijv. in een knalkleur geschilderen.

nee klopt, maar dat is ook niet de bedoeling. 1muur appeltjesgroen oid, en veel licht en dan aanvullen met leuke assecoires

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    leuk toch, moet je doen!

Wij hadden al besloten dat we niet zoveel aan de babykamer wilden uitgeven, en hebben dus een hele mooie kersenkamer via marktplaats gekocht. En als kleur hebben wij ook appeltjesgroen. Maar we hebben de muren wel neutraal, en veel accesiores in groen. (hemeltje, aankleedkussen, manden, luieremmer, 2 spiegels boven de commode)

Dus wij hebben voor weinig geld een leuke babykamer. :)

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij hebben een heel rustig kamertje, maar nu heeft mijn dochter een kleurige mobiel gemaakt voor in zijn hemel. en er komen steeds meer kleurtjes bij.
    ons wiegje is ooit gekocht voor 25 gulden, en hebben we zelf opgeknapt en bekleed. de commode hebben we van de kwantum, en het blad hebben we wat breder gemaakt. het ledikantje waar die over een tijdje in gaat liggen, is van zolder gehaald bij mijn ouders (heb ik in gelegen) en is inmiddels ook opgeknapt en gespoten.

en alle witte luiers en lakentjes heb ik met de hand beschilderd, en gesjabloneerd, met frisse kleurtjes.

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi wij hebben 1 muur rose met groen zal een foto erbij doen

en de rest an de muren zijn wit

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wij hebben een knal groen kamertje alle muren zijn zo en de andere dingetjes fel oranje zoals de klamboe gordijnen en kubbus aan de muur. mijn zoontje slaapt prima hierin.

10. sabina4

sabina4 Lid

7 nov 2006
    45
    0
    0
    Maassluis
    Hoi

Milan zijn kamertje is ook met felle kleuren. Eén muur is geel, de ander is groen en weer een ander is streepjes behang (wit, geel, groen en oranje). De gordijnen zijn oranje en het rolgordijn is wit met oranje voetjes (één streep). Wij hebben wel gekozen voor witte meubels.

Er ligt een lichte kleur laminaatvloer in.

Veel plezier met het uitzoeken en aankleden van het kamertje.

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    foto staat in me album

12. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Wij hebben het kamertje wit met limegroen gemaakt. We hebben 1 muur bewust wit gelaten, zodat het niet té druk werd.
    Ik zal foto's in m'n album zetten.

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wil graag iedereen bedanken die gereageerd heeft en sommige hadden voorbeelden in album staan, heel leuk!

14. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    onze babykamer is ook groen. foto in staat in mijn album

Deel Deze Pagina