ziek zijn tijdens verjaardag

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mamzie, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal,
    Mn oudste is morgen jarig, word 7 jaar!
    Vandaag zou ie zn feestje houden met klasgenootjes. Echter hij ligt op bed met ( waarschijnlijk ) griep. Goed beroerd dus feestje kan niet doorgaan en zoals het er nu naar uitziet kan ie de rest van de week ook niet naar school.

    Nu zou je zeggen van : verzet het feestje naar volgende week woensdag. Maar dan kunnen wij niet. We zitten dan hele dag in het ziekenhuis en de woensdag daarop zitten we bijna de hele dag met hem in het revalidatiekliniek.
    Op een zaterdag kunnen we het ook niet vieren.

    Nu vind ik eigenlijk wel dat ie een verjaardagfeestje moet krijgen met zn klasgenootjes. Maar zou het dan heel raar zijn om dit pas over 3 weken te doen ofzo?
    Of moet ik het gewoon helemaal afblazen en gewoon zn verjaardag laten vieren met familie als ie beter is ? We hebben trouwens geen grote familie. Alleen zn opa en oma komen......

    Vanwege zn autisme kan ie niet duidelijk maken wat ie zelf wilt en hij herkent zn eigen emoties niet dus ik weet ook niet wat ie zou voelen als we het feestje niet geven ........
    Dus het aan hem overlaten om te beslissen is heel moeilijk

    wat is wijsheid?
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik vind het niet vreemd om het feestje pas over een paar weken te doen. Het is niet anders, je kunt er toch niks aan doen? Het zou ook wat sneu zijn als zijn feestje helemaal niet door gaat, alleen maar omdat hij ziek is. Dus ik zou het uitstellen.
     
  3. miesemies

    miesemies Actief lid

    25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, feestje komt nog wel. En dan kan hij er wel optimaal van genieten. Beterschap, niet leuk ziek zijn op je verjaardag.
     
  4. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Het feestje gewoon uitstellen hoor. Je ziet het ook met kindjes die midden in de zomervakantie jarig zijn, die verzetten het wel eens naar een schoolweek.
    Beterschap!
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het ook iets later doen dan. Misschien juist als er weer wat rust is?

    Mijn oudste is begin augustus jarig, afgelopen jaar hebben we zijn feestje midden september gehouden, omdat we de eerste schoolweken zaten met van alles (begin school, verjaardag iemand anders, beste vriendje die echt niet kon). Uiteindelijk op een maandag de ouders gevraagd voor het feestje op de vrijdag.
     
  6. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Vriendinnetje van mn dochter was half mei jarig (vorig jaar dus) maar vlak daarvoor overleed oma. Feestje afgezegd en dat hebben ze toen eind juni alsnog gedaan, ruim een maand later. Prima toch!
     
  7. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    bedankt voor jullie reacties!!
    We gaan het dus gewoon lekker in mei vieren :)
    Wat in het vat zit verzuurd niet he ;)
     

Deel Deze Pagina